Pahor, Makarovičeva in Žižek so v Konzorciju pošli tako rekoč v dobrem mesecu, zato so bili v največji slovenski knjigarni nad odlično prodajo knjig kar malce presenečeni. Foto: MMC RTV SLO
Pahor, Makarovičeva in Žižek so v Konzorciju pošli tako rekoč v dobrem mesecu, zato so bili v največji slovenski knjigarni nad odlično prodajo knjig kar malce presenečeni. Foto: MMC RTV SLO
Eden pomembnejših projektov, ki potekajo znotraj programa LSPK 2010, je projekt Knjige za vsakogar, s katerim želi Svetovna prestolnica knjige opozoriti na problem dostopnosti knjige. Foto: MMC RTV SLO
Knjige za tri evre skoraj razprodane

V svetovni prestolnici knjige Ljubljani se že kažejo prvi knjižni uspehi - to je kar osemkrat višja naklada kot navadno. Pa bo akcija, s katero želijo spodbuditi kupovanje knjig, dovolj za spremembe na našem knjižnem trgu? Pri kupovanju knjig smo namreč na evropskem dnu.

Prispevek Špele Kožar si v celoti oglejte v priloženem videoposnetku.
V akciji Knjige za vsakogar je do zdaj izšlo 16 od skupno 21 del, ki stanejo le tri evre; večino naslovov so do zdaj prodali v nekaj tisoč izvodih. V naši največji knjigarni, v ljubljanskem Konzorciju, Pahorja, Makarovičeve in Žižka ne najdete več, je v prispevku v Dnevniku poročala Špela Kožar.

Težava: subvencioniranje
Vendar založnik o ponatisu ne razmišlja. "Po tej ceni in po teh avtorskih honorarjih, ki bi jih bilo potrebno plačati, je to nemogoče narediti," pravi direktor Mladinske knjige Miha Kovač.

Težava je v subvencioniranju; akcijo so namreč podprli občina in javna agencija za knjigo ter kulturno ministrstvo, zato brez nadaljnje podpore ne gre. Občina jo je v sredo obljubila. "Jaz upam, da seveda bodo poslušali želje kupcev in jim te knjige naredili dostopne še naprej," pravi Uroš Grilc, načelnik Oddelka za kulturo na MOL-u.

Ključ je v večji promociji
Medtem ko Kovač, direktor naše največje založbe, ne verjame, da bo akcija bistveno vplivala na spremembe na našem knjižnem trgu in velikih razlik pri drobnoprodajni ceni knjige ne pričakuje, pa urednik Beletrine pri Študentski založbi Mitja Čander predlaga: "Cena 10, 15 evrov in 1.000 prodanih izvodov, to bi lahko bil nek model, ki bi pomenil neko prihodnost. Mislim, da bi bilo ključno, da bi se lahko tudi zahtevnejše knjige v večjem odstotku financirale same, torej s prodajo, in ne zgolj s subvencijo."

Sogovorniki Kožarjeve se strinjajo, da so za uspešnost akcije in torej tudi za prevetritev trga ključni novi prodajni prostori, torej knjižnice in druge kulturne ustanove, in občutno večja promocija knjig.

Knjige za tri evre skoraj razprodane