Knjige
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 44 glasov Ocenite to novico!
Slovenski zgoodvinski atlas
Slovenski zgodovinski atlas je kot pionirsko delo slovenskega zgodovinopisja in historične kartografije, ki na svojevrsten način dopolnjuje in nadgrajuje zbirko Slovenska kronika, naša ključna nacionalna izdaja in eden izmed slovenskih državotvornih temeljev, ki nas zgodovinsko, kulturno in identitetno potrjuje v samozavesti. Foto: Založba Nova revija
       Skušali smo - če govorimo o zadnjem obdobju polpretekle zgodovine - vzeti oba pola tedanjega časa. Zanimivo pa je seveda, kako se pravzaprav že 150 let ukvarjamo s kulturnim bojem. Od tistega obdobja, ko govorimo o pomladi narodov naprej, pa do danes smo kar naprej v tem konfliktu. Morda bo prav atlas pripomogel, da iz tega konflikta izstopimo.       
 Tomaž Zalaznik
Najzanimivejši so zemljevidi iz zgodnjega srednjega veka, ki pa jih je, po Štihovih besedah, tudi najtežje izrisati.
VIDEO
Izšel je prvi slovenski z...

Dodaj v

Slovenski zgodovinski atlas: eden naših največjih založniških in znanstvenih projektov vseh časov

Do zdaj nismo imeli zgodovinskega atlasa, ki bi zajemal celotno slovensko zgodovino
23. avgust 2011 ob 09:39
Ljubljana - MMC RTV SLO

243 zemljevidov, 49 skic in tlorisov ter še nekaj razpredelnic in grafičnih prikazov je bilo potrebnih za slikovno ponazoritev slovenske zgodovine. To prinaša prvi slovenski zgodovinski atlas.

"To je pravzaprav moja najljubša karta, ker se mi zdi, da smo bili prvi, ki smo na tak ali drugačen način povedali, kaj je druga svetovna vojna pomenila. Ne govori o rdečih, modrih na tej strani, govori o ljudeh in kaj se je njimi zgodilo," pravi kartografinja Mateja Rihtaršič. Rihtaršičeva je v sodelovanju z ekipo večinoma mladih zgodovinarjev, ki so slovenski zgodovinski atlas pisali poleg svojih rednih služb, izrisala vse zemljevide in skice. Včasih tudi po večkrat, saj so jih do zadnjega dopolnjevali s svežimi zgodovinskimi spoznanji, je za Odmeve poročala Polona Balantič.

Vabljeni na klepet z direktorjem Nove revije, Tomažem Zalaznikom, v sredo ob 13. uri!
"Kar smo dodali zelo na koncu, z zelo veliko truda, sta karti Ljubljanice, saj je bila v tem času tudi razstava, ki je bolj javno predstavila, kaj vse se je našlo," je še povedala Rihtaršičeva.

Projekt izdaje zgodovinskega atlasa, ki zajame zgodovino slovenskega ozemlja od prazgodovine pa do 21. stoletja, je po pomenu mogoče primerjati s projektom izdaje Slovarja slovenskega knjižnega jezika.

Od antike pa do danes
Atlas je razdeljen v štiri kronološke razdelke - antiko, srednji vek, novi vek ter 19. in 20. stoletje -, v njem pa je zajeta vsa zgodovina od prazgodovinskih kultur, o katerih pričajo številna in pogosto premalo znana arheološka nahajališča, do osamosvojitve in neodvisne države.

"Imeli smo razne šolske atlase, posamezne karte, ampak tako celovito prikazana slovenska zgodovina v zgodovinskih zemljevidih kot v tem zgodovinskem atlasu še ni bila," pravi zgodovinar Peter Štih. "Ta atlas po formatu pa tudi po kvaliteti sodi med velike narode. Če vzamemo Westermanov atlas in angleške atlase, mislim, da česa podobnega Avstrijci nimajo pokazati, da o kakšnih drugih niti ne govorim," dodaja zgodovinar Stane Granda.

"Po eni strani seveda atlas vizualizira zgodovino, po drugi strani pa so bile za nekatere karte potrebne res razsežne raziskave, ki so seveda prinesle tudi marsikaj novega. Zanimive so karte, ki se tičejo zgodnjega srednjega veka, recimo, ki jih je pa hkrati tudi najtežje risati, ker imamo najmanj informacij, kjer lahko le približno domnevamo nekaj let, kako je bilo," pojasnjuje Štih.

Tako je, na primer, nastal zanimiv zemljevid o prvih Slovanih v naših krajih. "Še nihče do zdaj v Sloveniji ni povedal, da mi edino zanesljivo vemo, da so tik pred letom 600 Slovani zanesljivo živeli v Prekmurju. To je, denimo, primer take resnice, ki je bila prvič povedana," razkriva Rihtaršičeva.

Pogledi že uprti v prihodnost
Slovenski zgodovinski atlas je eden največjih slovenskih založniških in znanstvenih projektov vseh časov. Od ideje pa do njene realizacije je minilo kar deset let, a vendar delavci tega izjemnega podviga že gledajo v prihodnost in k mogočim novim projektom. "Ko sem te dni razmišljal, kaj nam pravzaprav manjka, bi rekel, da osebno kot zgodovinar še najbolj pogrešam historični slovar. Tak, da bi vedeli, kdaj se kakšna beseda prvič v slovenščini pojavi," je dejal Granda.

"Za vsakogar, ki želi vedeti, od kod je"
Direktor založbe Nova revija Tomaž Zalaznik je v Odmevih povedal, da je nova izdaja čtivo za "vse, ki jih vsaj malo zanima nacionalna zgodovina, za vse tiste, ki se sprašujejo, kdo smo, kaj smo, od kje smo prišli". "Vsi tisti, ki smo morda v naši lastni zgodovini, ko smo hodili v šolo, dobili zelo slabo znanje zgodovine, pa ga lahko danes pravzaprav na novo obnovimo. Pravzaprav mislim, da bi morala biti ta knjiga del vsake družine, ki želi videti, kdo je," še pravi.

Samo deset odstotkov denarja je primaknila država
Pri tako velikem projektu se seveda samo od sebe zastavlja vprašanje, kdo ga je finančno omogočil. "Pričakoval bi, da bi pri takem projektu sodelovala država, državne institucije. Te so pri tem projektu pokazale svoj nacionalni interes v tej obliki, da so pravzaprav ta projekt podprle samo z desetimi odstotki, vse preostalo so bila naša lastna sredstva in pa seveda donatorji in sponzorji, ki so nekaj malega prispevali, drugo pa pravzaprav z nakupom knjig v prednaročilu omogočilo, da smo ta projekt izpeljali," je bil iskren Zalaznik.

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
soulstripper
# 23.08.2011 ob 11:15
ljudje usaj odprite tole delo preden začnete s pljuvanjem brez vsake osnove. Vse pohvale avtorjem za trud, ne dvomim da je zelo zanimivo in poučno.
Zatarra
# 23.08.2011 ob 10:06
Iskrene čestitke k zaključenem izjemnem projektu!

Se že veselim listanja po atlasu! :) Mislim, da nam ga bo še marsikdo zavidal ...
corpse
# 23.08.2011 ob 11:29
točno tako je k je napisu "freerideslo". samo to zagovarja štih, da ne moremo reči človeku, ki je živel na območju karantanije (če najbolj poenostavim) Slovenec, ker se niti sam ni imel za Slovenca. Sapientis sat.
freerideslo
# 23.08.2011 ob 11:25
Prosim vas tiste ki govorite o avtohtonosti in proti dr. Stihu. Dejstva in zgodovinski viri nam kažejo da so pač Hrvatje, Srbi in Albanci najstarejši narodi na Balkanu. Hrvatje so nastali najverjetneje po dvojni selitvi, za Albance se domneva da so potomci Ilirov in so ziveli malo odmaknjeni v sotorskih naseljih in zato verjetno ohranili najvecjo enotnost. Ko pa govorimo o nas Slovencih kot narodu in o Sloveniji kot državi pa je to plod modernejše zgodovine. Ce pogledamo visok in pozni srednji vek je bila na našem ozemlju zavest nagnjena k deželam in ne drzavam. Torej Korošci, Kranjci, Štajerci. Lep primer je tudi Valvasor ki je bil po rodu iz današnje Italije sam pa se je opredeljeval kot Kranjec, in njegova domovina je bila Kranjska. Glejmo na zgodovino objektivno !
Peter F.
# 23.08.2011 ob 11:56
Kolikor se imate nekateri za jugonostalgike bratstva in enotnostni, je edino zgodovinsko dejstvo, da smo Slovenci in naši predniki, večino zgodovinskega obdobja na tem prostoru preživeli v skupni državi z germani - današnjimi Avstrijci.
Tako da smo tudi z njimi najbrž še najbolj pomešani (samo če narodnozabavno glasbo pogledaš:). To kar so vam komunajzarji prodajali vzemajte z rezervo. Tudi Hrvati nimajo tako zelo veliko skupnega s Srbi, kot so hoteli prikazati v prejšnjem režimu. STATI INU OBSTATI!
Če smo preživeli stoletna podjamrjenja, vojne, komunizem... bomo pa še trenutno vlado, bi moral postati naš rek. Slovenstvo zaenkrat še ostaja. Se pa čedalje bolj izgublja v tem kotlu multikulturnosti, ko je še nedolžno domoljubje označeno za skrajno rasistično in neonacistično dejanje. Saj bo, sodržavljani.
karantanc9
# 23.08.2011 ob 11:26
veyron kaj pa ko bi najprej prebral knjigo in jo nato kritiziral, eni sodijo knjige po naslovnici ti še do tu nisi prišel
dare326
# 23.08.2011 ob 14:03
Me zanima ali so obdelali tudi bizantinske arhive v Carigradu. Tam veliko piše o slovenskih deželah. Eden od državnih projektov bi tudi moral biti DNA popis prebivalstva. Nekaj podobnega že dela National Geographic v svetovnem merilu. Šele potem se bo videlo kdo kam paše.
Sertorius
# 23.08.2011 ob 12:59
Veyron, se ti hecaš? Na prvi uri slovenske zgodovine na FF Štih popljuva jugoslovansko in slovensko zgodovinopisje, ker je jugo-usmerjeno... Pa sej tle niste normalni... Sam da pljuvate.
NAROD je moderen izraz. Kot so nekateri že prej omenli. Tud Srbi, Hrvati, etc... do moderne dobe niso bili NAROD v modernem pomenu... Šele pred I. svetovno vojno se začne razmišljat o tem da bi narod moral živet v svoji državi, kjer bi bil suveren.

Slovence kot narod pa prvi omenja šele Trubar če se ne motim. V 19 stoletju pa se prvič pojavi ideja o zedinjeni sloveniji, pred tem pa teh idej ni bilo. In je dejstvo da so imeli Hrvati in Srbi države, ki so se po niih tudi imenovale, med tem ko smo slovenci imeli Karantanijo in Karniolo (po kranjski), Slovenije pa pač ne.

Sej noben ne trdi da slovenci kot taki nismo obstajali, samo da se tega nismo zavedali in se nismo imeli za slovence. Kot so rekli, bli so Kranjci, Štajerci, Korošsci etc, ki so se meli za Kranjce, Štajerce in Koroščce.

V bistvu če bi se Kranjska klicala Slovenija, se zdej sploh nebi nihče buno (al pa če bi se naša država klicala Kranjska v sedanjem času). Tisti ki kritizirate se sploh ne zavedate kaj kritizirate.
veyron
# 23.08.2011 ob 12:43
zanimivo, da nam uradno pro jugoslovansko zgodovinopisje, ki nadzoruje ljubljanski filo faks in je skupaj sestavilo ta "zgodovinski" atlas, prodaja pravljice, da smo samo Slovenci nek umeten konstrukt 19. stoletja, za druge narode pa seveda tega ne trdi. Vse druge narode ljubljansko jugo zgodovinopisje zelo povzdiguje, samo Slovence pa stalno zaničuje in daje v nič. Večino slovenskih zgodovinarjev sestavljajo jugonostalgičarji, ki zgodovino namerno potvarjajo, da bi Slovence čimbolj prikazali kot nek umeten konstrukt, narod brez zgodovine, da bi nas potem lažje preoblikovali in asimilirali v nek kvazi jugoslovanski narod...

Slovenci nismo čisto nič bolj umeten narod kot drugi narodi Evrope... resnica je, da smo starejši narod od velike večine evropskih narodov...
Alchemist
# 23.08.2011 ob 12:41
Uh, sem vidu ceno. 109 evrov. Me je kar minilio. =S
ciracara
# 23.08.2011 ob 12:01
freerideslo

He, he, si me pa nasmejal:) mešanica azijskih ljudstev? No na koncu bomo še spolarnim medvedom v sorodu.:)
gkramar
# 23.08.2011 ob 13:09
Koncno je ugledala luc sveta ena "pametna" knjiga. Vse cestitke vsem, ki so pri nastajanju atlasa sodelovali. Taksen atlas bi v resnici moral stati v vsaki Slovenski hisi na polici. Vendar je drzava z 10% prispevkom zal zopet pokazala kako macehovski odnos ima do lastne identitete. Upam, da bo vsaj ministrstvo za solstvo omogocilo, da bo vsaka sola v drzavi imela nekaj primerkov v svoji knjiznici in da bo atlas obvezen pri predmetu zgodovina v osnovnih solah.
tomazku78
# 23.08.2011 ob 12:52
Gospodu Petru Štihu svetujemo, naj najprej prepriča Hrvate in Srbe, da so nastali v 19. stoletju. To mu bo relativno lahko, saj polovica njegove krvi priteka iz Srbije, njegovo delovanje pa ni niti polovično privrženo slovenstvu, pač pa je do samih korenin prežeto s protislovenstvom
tomazku78
# 23.08.2011 ob 12:38
Peter Stich nam ureja zgodovinski atlas...wtf ??!
Gigue
# 23.08.2011 ob 12:21
freerideslo

Se ne strinjam, koncept naroda se namreč pojavi šele v 19. stoletju, tako da oni kot narod niso nič starejši. Kot je že napisal soulstripper so se prej ljudje identificirali kot pripadniki posameznih dežel ne pa kot narod. Strinjam pa se glede Slovenije kot države...
soulstripper
# 23.08.2011 ob 11:34
corpse, ni spet tako enoznačno, nasplošno bi lahko rekli da se je pojem naroda razvil mnogo kasneje, tudi nemci se dolgo niso imeli za Nemce ampak za pripadnike posameznih dežel, podobno velja za Italijane.
jujc
# 23.08.2011 ob 14:08
@ dare

potem bi najbrž prišli do zaključka, da smo vsi ljudje z dvema nogama. To pa politiki ne bi toliko koristilo :)
svashta
# 23.08.2011 ob 13:32
najvecji znanstveni projekt vseh casov je en fakin atlas? zalostno.
gesan
# 23.08.2011 ob 13:16
Mi se še za danes ne moremo razumet kaj je res in kaj ne.
Kaj pa šele za 500 let in več nazaj.
freerideslo
# 23.08.2011 ob 12:37
ssn - Hm se moj zadnji post. Mislim da je moznost komentiranja narejena da izrazimo svoje mnenje in da pokomentiramo mnenja drugih ne pa zato da se zmerjamo in uporabljamo neprimerne besede. Lep pozdrav v upanju na višjo kulturo sporazumevanja na spletu.
freerideslo
# 23.08.2011 ob 12:25
SSn - pisal je verjeno o prostoru kjer zivijo Slovani besede Slovenija in Slovenec pa sigurno ni uporabil.
jujc
# 23.08.2011 ob 13:24
@ bregas

ja res je s Slovaki imajo Slovenci dosti skupnega.

Skupna država je bila VelikoMoravska, ki so jo nekje do leta 1000 presekali Huni, kasneje še Madžari in Turki. Sej o tem se je lahko bralo že v osnovnošolksih in srednješolskih učbenikih.

Nemčurjev oz. Nemškutarjev je bilo pa itak vedno veliko na slovenskem. 1000 let hlapčevstva pod nemškim jarmom pač pusti posledice...
Bregas
# 23.08.2011 ob 13:16
Mene tud zanima naša povezava s Slovaki. A je kaj napisanega na to temo? Mislim, dva naroda, ki sebe imenujeta Slovenci in jezik slovenski - pa to mora biti eden in isti narod. Po mojem je bilo to eno pleme, ki so ga presekali Huni in smo bili potem 1500 let narazen in od tod razlika v jeziku (pa sploh ne tako velika). Zanimivo bi bilo to raziskat genetsko.
timo76
# 23.08.2011 ob 13:14
Zanimivo, da se kresnik ("nas želi predstaviti kot nekakšno novo tvorbo na tem prostoru, nasproti "starim" ljudstvom, med katerimi nato našteva celo Hrvate.") in freerideslo ("da so pač Hrvatje, Srbi in Albanci najstarejši narodi na Balkanu") prepirata med sabo in oba skupaj prav nic ne razumeta.
Nic od tega, kar modrujeta zgornja dva, Stih ni povedal v intervjuju za Mladino. Za Hrvate je povedal, da se danes ni jasno, ce so bili etnicna skupina (pleme) ali samo druzbeni sloj. Drugace je za Slovence in Srbe, oba izraza sta precej razsirjena za Slovane v splosnem (Slovaki, Slovinci, Luziski Srbi). Popolnoma enako neumno je govoriti o narodu (v sodobnem pomenu besede) v zgodnjem ali visokem srednjem veku, pa naj bo to za Slovence, Hrvate ali Srbe. V zgodnjem srednjem veku se omenjajo Hrvati v Karantaniji (v manjsem obsegu), jugu Poljske, razumljivo v Dalmaciji, ne pa v danasnji Sloveniji in najbolj zanimivo, nobene omembe na ozemlju danasnje Slavonije pred prelomom 16. v 17. stoletje. Za Slavonijo pa itak vemo, da je zgolj latinizirana oblika besede Slovenija.
tomazku78
# 23.08.2011 ob 12:50
http://www.hervardi.com/politiki_prireja
jo_zgodovino.php

NIMA VEZE :) TU JE LINK....
Binder Dandet
# 23.08.2011 ob 12:28
Sam sicer ne vem kaj dosti o tem področju. Me pa zanima, kako so raziskane naše povezave s Slovaki. Kje se da kaj prebrat? Glede na to, da po jeziku sodeč deluje, kot da gre za eno pleme, ki je bilo razdeljeno in se je vsako posebej razvijalo.
Alchemist
# 23.08.2011 ob 11:58
To pa hočem dobit v roke. =)
fuckwad
# 23.08.2011 ob 11:27
@veyron
Nova revija pa "jugoslovenstvo" - nisi čist pri sebi, kajne...
Rdeči valjar
# 23.08.2011 ob 09:58
Seveda, odlično delo. Dr. Štih je itak največji slovenski strokovnjak za srednji vek.
silverbullet
# 23.08.2011 ob 15:52
"... Če je sodeloval Peter Štih to pove vse!... "

Štih je pač produkt svojega okolja. Od sivega povprečja se trudi odstopat s tem, da je še bolj siv.
jocoman
# 23.08.2011 ob 13:07
Bravo !!!, vsaka čast, da so končno nardil tak atlas, komaj čakam, da pride v knjižnico da si ga sposodim ;)
fati
# 23.08.2011 ob 12:54
Če bodo naredili Atlas Balkana pa bodo zanesljivo navedli da so Srbi na Kosovu živeli pred Albanci...popolna Jugoslovanska izobrazba.
ssn
# 23.08.2011 ob 12:31
freerideslo
23. avgust 2011 ob 12:25
Prijavi neprimerno vsebinoSSn - pisal je verjeno o prostoru kjer zivijo Slovani besede Slovenija in Slovenec pa sigurno ni uporabil.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++
Če zemljevid prikazuje in imenuje Slovenijo, potem ne more govoriti o neki Slovaniji saj bi bil potem zemljevid od Jadrana do Urala ali ne? Tako neprecizne kartografije kot ti imputiraš si ne bi privoščil niti umsko prizadet človek.
rush1
# 23.08.2011 ob 12:30
ssn
Če je tvoj nick kratica stranke, mi je povsem jasno tvojo pisanje, ki je polno zablod.
Arnolfus
# 23.08.2011 ob 12:19
Eni še vedno ne ločijo med preseljevanjem in priseljevanjem. Vsi otoki priseljevanja so se sčasoma zlili z večino, pa naj si bodo Bavarci in Švabi na spodnjo Štajersko, kot tudi Kočevarji, ali pa če hočete Langobardi v Italiji. Pač jih ni več.

Skozi tisočletja je prišlo do veliko premikov raznih plemen, slej ko prej pa so se asimilirala v večinsko prebivalstvo, še največ kar so lahko vsilili je bil jezik, ki se kaže še najbolj v agresivni tevtonski kulturi. Če je šel kdo čez naše kraje, še ne pomeni, da je tukaj oplodil polovico žensk...

Kot moderen narod obstajamo ravno toliko časa kot Nemci, ali Italijani, kulturno in gensko pa smo staroselci. Za razliko recimo od Angležev, ki so podedovali tevtonsko jezikovno agresijo, drugače pa so bolj zmešani od zelenjavne mineštre. Dkazljivo po DNK in zgodovinskih virih.
Sertorius
# 23.08.2011 ob 12:14
Huni in Avari so bili samo vladajoča elita, če smo že pri tem, tko da v nas ni dosti teh azijskih ljudstev btw... Štih je pa drgač revolucioniral zgodovinsko podobo Slovencev, in z njegovimi mnenji se kot zgodovinar tudi strinjam
Coen
# 23.08.2011 ob 12:14
"Pričakoval bi, da bi pri takem projektu sodelovala država, državne institucije."

Ste pa naivnež, g. Zalaznik. Saj pa dobro veste, da niso še volitve.
freerideslo
# 23.08.2011 ob 12:12
Nisem rekel direktni potomci ampak ta ljudstva so zivela na našem območju oziroma blizu. In normalno je da jih je nekaj se pomešalo med Slovane ki so takrat prišli na to območje!
Pezzo
# 23.08.2011 ob 11:51
Ne pozabite na ostanke romanskih staroselcev.
dobrota
# 23.08.2011 ob 12:53
Zakaj bi radi bli vse drugo kot slovani? Tega ne bom nikoli razumel. Že samo jezik, ki ga govorimo je pokazatelj. Če obstaja jugoslovanska propaganda pol zagotovo obstaja tudi germanska in še kakšna bi se našla.
rush1
# 23.08.2011 ob 12:09
Cena je simbolična - 109€ :D
Arnolfus
# 23.08.2011 ob 10:04
Naši geni bivajo na tem prostoru že tisoče in tisoče let. Vse ostalo pa lahko prepustimo raznim lokalnim zgodovinarjem in interpretom.
jazbar
# 23.08.2011 ob 12:43
freerideslo
23. avgust 2011 ob 12:37
Prijavi neprimerno vsebinossn - Hm se moj zadnji post. Mislim da je moznost komentiranja narejena da izrazimo svoje mnenje in da pokomentiramo mnenja drugih ne pa zato da se zmerjamo in uporabljamo neprimerne besede. Lep pozdrav v upanju na višjo kulturo sporazumevanja na spletu.
++++++++++++++++++++++++++++

Kje pa je kakšna osebna žalitev ali ste slepi poleg zgodovinske neizobraženosti? Je pa bila izrečena žalitev z vaše strani ker ste me kot Slovenca ozmerjali z aziatom.
jazbar
# 23.08.2011 ob 12:35
Veliko stane ta knjiga ki je na ravni Harryja Potterja, bolje da vsi kupimo original avtorice J. K. Rowling.
ciracara
# 23.08.2011 ob 12:20
No sam, vsaj po mojih opažanjih vidim, da smo najbolj podobni hrvatom, nato pa našim sosednjim narodom nemcem, italjanom (furlanom). V zadnjem času pa vidim podobnosti med nami in slovaki ter čehi.

Se pa ne strinjam, da smo se slovenci v zgodovini veliko mešali z ostalimi ljudstvi, kje je dokaz?. Le zakaj bi se mešali, če se pa niso niti razumeli med seboj, torej kako se bi družine dogovorile? In to še dokazuje primer mešanih območij npr.: slovensko-italjanskega(furlanskega) ki obstaja ~600let (res da danes malo drugače :P ), tako da se lahko vprašamo zakaj se tam niso pomešali?
Mislim, da ta teorija obstaja iz današnjega časa mešanja ljudstev in jo ni mogoče primerjati s časmo pred nami.
Pezzo
# 23.08.2011 ob 12:09
Ja čiračara, ker Huni in Avari so kar izpareli v nič.
ssn
# 23.08.2011 ob 12:19
Ta atlas je sramota in žalitev za slovenski narod in slehernega Slovenca. Knjiga ima vrednost čtiva ala Harry Potter. Talibani se na vse kriplje trudijo Slovensko zgodovino zanikovati in umetno povzdigovati Hrvaško da pridemo na neko uravnilovko. Hrvati niso zgodovinski narod niti nimajo državnega zgodovinskega prava kot ga imamo Slovenci tako le mimogrede. Slovenci smo vsekakor potomci Venetov, ker tako trdijo vsi stari zgodovinarji. Kar je razvidno tudi iz popisa štetja leta 1946. Pa tudi Slovenija ni nastala leta 1918 ampak obstaja najmanj od leta 595 ko je o Sloveniji v svoji kroniki pisal Langbard Paul Diakon.
Tukaj sta dva linka originalnih zemljevidov da boste vsi nešolani butalci iz vrst rdečih talibanov doumeli da ste v veliki zablodi. Lahko da so se vaši predniki priklatili iz Azije, slovenski in moji se vsekakor niso!
Zemljevid iz leta 1601:
http://img26.imageshack.us/img26/3204/sl
avoniavrientsortelius.jpg
Popis iz leta 1846:
http://img403.imageshack.us/img403/1420/
ethnographischekarteder.jpg
Arnolfus
# 23.08.2011 ob 11:44
Ko boste doumeli, da v naš prostor ni bilo večjega priseljevanja, boste na našo zgodovino gledali povsem drugače. Kakšen jezik kdo govori, je zelo subjektivno načelo za nek narod, ker potem ni Švicarjev in Belgijcev, pa tudi Škoti izginejo iz zemljevida naroda.

Po fizionomiji in krvi smo srednjeevropski narod, najbolj soroden pač sosednjim narodom. Nismo tujek, še manj pa neki romantični Slovani, sorodni tistim iz Vladivojstoka.

Sprijaznite se. Še največ skupnega imamo z Avstrijci, ki so tudi naši krvni bratje. Vse ostalo so pravljice.
ennui
# 23.08.2011 ob 10:00
Aha? *začuden pogled*
Se pravi, pove, da je sodeloval vrhunski strokovnjak?

...ali gre tukaj spet za teorije zarote, kot jih moram občasno poslušat od ljubiteljskih zgodovinarjev, ki citirajo nacionalistične zgodovinarje 19. stoletja in njihove venetske teorije?
kresnik
# 23.08.2011 ob 10:19
Kakšen je odnos Štiha do slovenske zgodovine vam bo hitro jasno, če boste prebrali intervju iz Mladine v katerem nas želi predstaviti kot nekakšno novo tvorbo na tem prostoru, nasproti "starim" ljudstvom, med katerimi nato našteva celo Hrvate. Lahkotno tudi zanemarja pomen slovenskega jezika. Sam sem bistveno bolj na strani avtohtonistov. Sicer pa kolikor vem, Štih ni med avtorji in to me veseli. Knjigo bom vsekakor z veseljem pregledal...
Kazalo