“Hitchcock je postal obseden z mano. Od mene je zahteval stvari, pri katerih sem mu dala jasno vedeti, da tako ne bo šlo naprej. Moj odnos z njim se je zato po filmu Marnie končal na zelo grd način. Zahtevala sem, da razdre mojo pogodbo, vendar tega ni hotel storiti. Še naprej mi je plačeval 600 dolarjev na teden, a mi je ob tem preprečeval, da bi snemala filme z drugimi režiserji.
“Hitchcock je postal obseden z mano. Od mene je zahteval stvari, pri katerih sem mu dala jasno vedeti, da tako ne bo šlo naprej. Moj odnos z njim se je zato po filmu Marnie končal na zelo grd način. Zahtevala sem, da razdre mojo pogodbo, vendar tega ni hotel storiti. Še naprej mi je plačeval 600 dolarjev na teden, a mi je ob tem preprečeval, da bi snemala filme z drugimi režiserji." Vse to je o slavnem režiserju igralka povedala že lani, ko je bila častna gostja dunajskega Viennala. Foto: Reuters
Tippi Hedren
Igralki so na snemanju Ptičev menda do zadnjega hipa lagali, da bodo prizor na podstrešju posneli z mehanskimi ptiči, na koncu pa so vanjo metali žive ptiče, dokler ni doživela živčnega zloma. Foto: Amazon
Tippi Hedren, Marnie
Tippi Hedren in Sean Connery v Hitchcockovem psihološkem trilerju Marnie (1964). Foto: Viennale

Avtobiografija Tippi, ki je uradno izšla včeraj, popisuje preobrazbo Tippi Hedren iz manekenke v filmsko igralko in naposled v "Hitchcockovo plavolasko" - najslavnejša etapa njene kariere se je začela, ko jo je režiser opazil v nekem oglasu in ji nemudoma ponudil vlogo v psihološki srhljivki Ptiči (1963).

Tippi - ki je, mimogrede, tudi mama igralke Melanie Griffith in posledično babica zvezdnice petdesetih odtenkov sive, Dakote Johnson - v svoji knjigi ponudi prvoosebno poročilo o slovitem "mojstru suspenza". Portret, ki ga naslika njena zgodba, bi težko bil bolj oddaljen od Hitchcockove javne podobe umirjenega britanskega džentelmena s pikrim smislom za humor. Hitchcock, ki ga je poznala Hedrenova, je bil vpliven možak, ki je skrbno negoval svojo nezdravo obsedenost s svetlolasimi protagonistkami svojih filmov.


Alfred Hitchcock je umrl daljnega leta 1980; dočakal je okroglih 80 let. Predstavniki njegove zapuščine nove knjige za zdaj še niso komentirali.

Nedobrodošli poljubi in otipavanje
86-letna igralka se spominja, kako jo je Hitchcock osvajal med napornim šestmesečnim snemanjem Ptičev. Še posebej ji je v spominu ostala neka vožnja na zadnjem sedežu njegove limuzine. "Brez kakršnega koli svarila se je vrgel name in me skušal poljubiti," piše. Odrinila ga je s sebe, se spominja, in zbežala iz avtomobila.

Kaplja čez rob je bil zanjo incident na snemanju njunega drugega skupnega filma, Marnie. Hitchcock jo je "nenadoma zagrabil in me začel otipavati". "Bilo je seksualno obarvano, bilo je perverzno, bilo je grdo in ne bi mogla biti bolj šokirana ali zgrožena," piše. Režiser je menda zagrozil, da ji bo uničil kariero, če bo prekinila svojo pogodbo, kar je storila še isti dan.

"To so bila zgodnja šestdeseta. Spolno nadlegovanje in zalezovanje so bili termini, ki takrat še niso obstajali. Sploh pa je bil Alfred Hitchcock, ena od Universalovih zvezd, jaz pa samo mala manekenka, ki je imela to srečo, da jo je potegnil iz relativne obskurnosti. Kdo je bil bolj dragocen za studio, on ali jaz?"


Film Ptiči, zgodba o malem kalifornijskem mestecu, ki ga terorizira jata srhljivih krokarjev, vran in galebov, se po navadi znajde na vseh seznamih najboljših srhljivk v zgodovini ameriškega filma. Plat zgodbe, ki jo že vrsto let pripoveduje Tippi Hedren, je bila ekranizirana leta 2012, v HBO-jevem celovečercu The Girl. V njem je mlado Tippi v krempljih manipulativnega režiserja igrala Sienna Miller.