Dheepan je režiserju Jacquesu Audiardu prinesel zlato palmo na letošnjem filmskem festivalu v Cannesu. Foto: Liffe
Dheepan je režiserju Jacquesu Audiardu prinesel zlato palmo na letošnjem filmskem festivalu v Cannesu. Foto: Liffe
Macbeth
Macbeth, Shakespearova najkrajša in najkompaktnejša tragedija. Foto: false

Če direktor festivala Simon Popek med drugim ne more prehvaliti "močne romunske selekcije" na letošnjem festivalu, če daje roko v ogenj za "vse grške in vse avstrijske filme" ter obljublja zabavo ob "sofisticiranem komercialnem spektaklu" Sicario, pa Andrej Gustinčič upe polaga na drugo trojico filmov.


Do začetka letošnjega mednarodnega filmskega festivala, ki bo novembra v različnih dvoranah po Ljubljani in Mariboru postregel z več kot sto filmi, vam bodo svojo peterico obveznih naslovov zaupali še drugi filmski recenzenti. Spodaj pa preberite, kaj vam v ogled priporoča filmski strokovnjak (in MMC-jev kolumnist) Andrej Gustinčič.


Macbeth (Macbeth, r. Justin Kurzel, VB/Francija/ZDA)
Ne vem, ali obstaja katera druga Shakespearova tragedija (ali tragedija sploh), v kateri se tako silovito sklene veriga dogodkov, ki jo lahko premore le usodno dejanje, a to je samo bistvo tragedije. To je Shakespearova najkrajša in najkompaktnejša tragedija. Lotila sta se je že Orson Welles in Roman Polanski in ustvarila problematična, a močna filma. Možnost videti Michaela Fassbenderja in Marion Cotillard v glavnih vlogah je tudi privlačna. Režiser Justin Kurzel je pokazal grozljiv smisel za ustvarjanje ozračja nasilnosti in izprijenosti v svojem celovečernem prvencu Snowtown pred štirimi leti.

Dheepan (Dheepan, r. Jacques Audiard, Francija)
Dheepan me zanima zato, ker je režiser Jacques Audiard. Njegova filma Prerok in Ko je zastalo moje srce sta bila prvovrstna. Novi film je zmagal v Cannesu, kar seveda samo po sebi ne pomeni, da bo sijajen. Ampak režiser je primerjal tematiko s Slamnatimi psi Sama Peckinpaha, kar ga takoj (vsaj meni) naredi zanimivega.

Zadnji dan Jicaka Rabina (Rabin, the Last Day, r. Amos Gitai, Izrael/Francija)
Zadnji dan Jicaka Rabina izraelskega režiserja Amosa Gitaija o umoru nekdanjega predsednika vlade Izraela zveni kot odlična "dokudrama" o dogodku, katerega posledice še vedno čutimo.