Na platnu
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 23 glasov Ocenite to novico!
Grivasti vojak
Človeku postane grozljivo dolgčas, še preden Joey postane Grivasti vojak iz (abotno prevedenega) naslova.
Ena od največjih prednosti filma je odlična Emily Watson, ki zna podati toplino, ne da bi pri tem zapadla v patetiko. Foto: Kolosej
Joeyeva usoda v vrtincu prve svetovne vojne je predstavljena kot serija anekdot, ki naj bi predočila strahote vojne, ki je imela enako uničujoče posledice na obeh straneh spopada. Foto: Kolosej
Jeremy Irvine, za katerega je bila to prva filmska izkušnja, svojo nalogo opravi dostojno, a morda rahlo pretirava z naivno preprostjostjo in neizkušenostjo mladega Alberta. Foto: Kolosej
Film je bil posnet po romanu War Horse mladinskega pisatelja Michaela Morpurga iz leta 1982. Njegova osrednja lastnost - to, da je bila zgodba povedana s konjeve perspektive - je v adaptaciji odpadla. Foto: Kolosej

Dodaj v

Grivasti vojak

Eden izmed nominirancev za oskarja za najboljši film
16. februar 2012 ob 20:35
Ljubljana - MMC RTV SLO

Že od saharinaste melodrame Marley in jaz dalje ni bilo filma, ki bi z našimi čustvi manipuliral tako brez sramu, kot to z Grivastim vojakom skuša početi Steven Spielberg.

Da Steven Spielberg zna posneti dober film za otroke, že od E.T. - Vesoljčka dalje ni sporno. Da obvlada vojne filme, je dokazal z Reševanjem vojaka Ryana. Ko skuša to dvoje združiti, pa nastane gora skoraj nasilno sentimentalnega kiča, za katerega se zdi, da prav zahteva od gledalca, naj bo vseh tistih 146 minut na robu solza. Učinek je seveda ravno nasproten.

Če je v Reševanju vojaka Ryana Spielberg kaos, nesmisel in neobvladljivost druge svetovne vojne izvrstno podal z uporabo prostoročne kamere, je za prvo svetovno vojno izbral velikopoteznost širokih kadrov, umetno, dramatično osvetljavo starih filmov in patino nekih na pol pozabljenih časov. Epsko? Brez dvoma. A to ne prepreči, da človek do sklepnega, veličastnega škrlatno-oranžnega sončnega zahoda ne bi že zdavnaj sklenil, da do nadaljnjega noče videti nobenega konja več.

Dobrodošli v bukolični idili angleške grofije Devon, ki trpi za inflacijo strupeno zelenih travnikov in kjer socialne stiske, alkoholizem in obubožanost lokalnega prebivalstva skozi Spielbergovo prizmo niso drugega kot simpatičen "couleur locale".

Revnemu kmetu Tedu Narracottu sicer grozi, da bo zaradi zamujanja z najemnino izgubil kmetijo, a to ga ne ustavi, da ne bi na dražbi impulzivno kupil dragega, lepega konja, v katerega se je zaljubil na prvi pogled, a mu pri oranju njive ne more kaj prida pomagati. No, najhujše se seveda ne zgodi: pastorala je tako popolna, da je na prizorišču celo inteligentna gos, ki s frfotanjem odganja "zlobnega" veleposestnika (Peter Thewlis) in za katero bi čisto utemeljeno posumili, da je ušla iz filma Babe in da bo zdaj zdaj spregovorila.

Sicer vedno izvrstni Peter Mullan je degradiran na vlogo stereotipnega zagrenjenega pijanca z mehkim srcem, Emily Watson pa na lik njegove potrpežljive, večno lojalne žene, ki pa vseeno zmore svoji Rose Narracott vdahniti nekaj indivudualnosti.

A kmalu - pravzaprav niti ne kmalu, konjeva mlada leta so razvlečena čez več kot pol ure - se na obzorju izriše prva svetovna vojna in Narracottovi so prisiljeni žival, ki jo je domači sin Albert (Jeremy Irvine) medtem zdresiral in krstil za Joeya, prodati vojski.

Kleč je v tem, da tudi, če so vsi konji, ki so v filmu "igrali" Joeya (menda jih je bilo kar 14), najbolj nadarjeni kopitarji pod soncem, se niti z neštetimi bližnjimi posnetki njihovih vlažnih pogledov od gledalca preprosto ne da izsiliti enake navezanosti, kot bi jo čutili na človeškega protagonista - ki pa ga večji del filma sploh ni. Ker vojna prej ali slej pokonča vsakega novega Joeyevega lastnika, se v njihove individualne usode kmalu nima več smisla poglabljati.

Joey tako prehaja iz rok v roke, od britanskega častnika, ki, preden pade v boju, konja skicira v svojo beležko in slike pošilja Albertu, k nemški vojski, iz katere ga rešita mladoletna dezerterja, pa k priletnemu francoskemu izdelovalcu marmelad (iz Preroka se morda spomnite odličnega Nielsa Arestrupa) in njegovi vnukinji ter nazaj k Nemcem, ki ga silijo vlačiti topove, in tako dalje.

Ko ugotoviš, da tako Nemci kot Francozi sicer govorijo angleško, a z naglasom, ki so se ga očitno naučili z gledanjem epizod 'Allo 'Alloja (in "zis hors" je njihova najljubša besedna zveza), potem človeka res ne more presenetiti nič več.

Peripetija se stopnjuje do rahlo generičnega vrhunca na bojnem polju, ki je posnet tako dinamično in koreografirano, kot smo od Spielberga lahko pričakovali - človek pač zna prikazati neusmiljenost in kaotičnost bitke, ne da bi pri tem pretiraval s prizori raztreščenega drobovja.

Morda filmu, ki skuša skozi zgodbo enega samega konja, ki je imel srečo, pokazati usodo milijonov ljudi, ki je niso imeli, cinične recenzije - s to vred - delajo krivico. Žanr navdihujoče epopeje je, čeprav staromoden, povsem legitimen in Grivasti vojak je konec koncev nominiran (tudi) za oskarje za najboljši film, glasbo (veteran John Williams je tokrat s pompoznostjo milo rečeno pretiraval), scenografijo in kamero. Slednjega bi si najbrž še najbolj zaslužil, a bo zlatega možica Januszu Kaminskemu verjetno izpred nosa speljal Emmanuel Lubezki (Drevo življenja).

Vseeno je težko razumeti, zakaj je svoje mesto med devetimi "glavnimi" izbranci dobil Grivasti junak, ne pa denimo Beginners, družinska drama, ki ji ni treba živali zmrcvariti z bodečo žico, da bi nas pripravila do solz.

Grivasti vojak bi bil veliko boljši film, če bi prej omenjena gos res dobila par vrstic dialoga. Potem bi vsaj vedeli, da gledamo film za otroke.

Ocena: 2; piše Ana Jurc

Grivasti vojak (War Horse)

ZDA, 2011

Režija:
Steven Spielberg
Scenarij: Lee Hall in Richard Curtis po romanu Michaela Morpurga
Igrajo: Tom Hiddleston, Benedict Cumberbath, David Thewlis, Emily Watson, Jeremy Irvine, Toby Kebbell, Peter Mullan, Eddie Marsan ...


Žanr: vojna drama
Dolžina: 2h 26min / 146min
Premiera: svetovna - 4. 12. 2011, slovenska - 26. 1. 2012


Povezavi: uradna stran, IMDb

Ana Jurc
Prijavi napako
Komentarji
Majster
# 06.04.2012 ob 14:17
Ma sj vizualno je odličen pa vse to, tud zgodba, sam to še ne naredi vrhunskega filma, prtiraval so z scenami, grafiko. Kičasto ni lepo, ni tapravo. Pa manjka filmu tisto več, nekaj, kar bi ga povzdignilu, nima duše.
Zame Spielberg že zdavnaj ni več vrhunski režiser.
Zatarra
# 20.02.2012 ob 21:10
@ shostakovich: Se seveda strinjam s tvojo mejo in oceno.

@ jackm8: Ne verjamem in ne menim, da se je Spielberg želel s čim posebej dokazovati, preprosto zato, ker se mu ni treba več s čim dokazovati (čeprav je ravno slednje dostikrat lahko vzrok, da "njegovi" filmi niso več narejeni "na polno"). Prizore v War Horse bi težko označil za "epske", ker tudi zgodba sama po sebi ni epska. Gre pa za pretanjene prizore, zlasti pa zelo tople, ki so namenjeni vzbujanju nekih drugih, bolj - recimo - nostalgičnih občutij (kar pa je že bolj "spielbergovsko"). Sicer pa je v filmu (še) marsikaj odsotnega, v čemer se strinjam s teboj. In ravno to je tisto ne na polno ...
jackm8
# 18.02.2012 ob 13:49
Mislim, da se je želel Spielberg dokazati še z epskimi scenami na širokem kadru ala Stanley Kubrick, Bondartschuk, Leone... A je popolnoma zgrešil bistvo tega stila z melodramatično zgodbo. Široki kader je primeren za pompozne, epske prizore, ki sami po sebi govorijo zgodba filma. Kamera ne spremlja trpljenja, ampak ga zabeleži na odsoten način in tu je Spielberg mahnil v prazno.
shostakovich
# 18.02.2012 ob 13:35
Zatarra
Odvisno koliko let nazaj gledaš. Če štejemo še leto 2006 potem je Letters from Iwo Jima boljši film kot pa War horse. Sicer je film režiral Eastwood ampak producent pa je bil Spielberg.
Zatarra
# 17.02.2012 ob 16:04
Ocena dve od kolikih oziroma na kakšni lestvici?? Konciznost pa taka ... :P

No, če je ocena 2/3, bi še nekako podprl, pa še to če bi imel zelo slab dan, če bi me dajal PMS itd..

Sicer pa - War Horse je najboljši film zadnjih nekaj let, pri katerem je sodeloval Spielberg na tak ali drugačen način, torej ali kot režiser, producent ali kaj trejtega. Film sam tokrat tudi sploh ni skrajno "spilebergovski", morda celo v večini njegovih tipičnih elementov in siceršnjih prijemov. Kaj več tukaj ne bom komentiral in pisal, bi se pa dalo marsikaj in na bolj oseben, ne pretežno faktografski kot zgoraj, način. Aja, ena bolj simpatičnih scen, ki razbije recimo napetost na nekem mestu v filmu, je scena "z letečimi kleščami" za rezanje bodeče žice. ;-) Tisti, ki si boste šli ogledat film v kino (kjer je možno občutiti kolektivni odziv), boste vedeli, kaj sem mislil.

Ocena: 8/10
bozz
# 17.02.2012 ob 11:18
Ocena je včasih odvisna od tega, kaj smo pričakovali od filma, preden smo si ga ogledali.
melanholik
# 17.02.2012 ob 11:14
Kritike ne morem komentirat, ker filma nisem gledal, me pa niti ne vleče - konec koncev je bil Spielberg vedno nagnjen k sentimentalnosti, ta zgodba pa je še sploh izrazito usmerjena v to smer. Tako da mislim da lahko razumem kaj je Jurčeva filmu očitala. In če je to res, ima seveda prav.
Kar se tiče Spielberga kot režiserja, pa - saj je naredil tudi nekaj dobrih filmov, recimo Minority Report in München. Ampak če pomislimo na to koliko jih pa je bilo povprečnih ali slabih, pa mislim, da je njegov izkoristek relativno majhen.
Kapitan Kljuka
# 17.02.2012 ob 11:07
Spielberg ne more biti precenjen režiser. Ustvariti večne filme v toliko različnih žanrih je nekaj, česar mogoče ne bi bil zmožen vsak...
DamonDash
# 17.02.2012 ob 10:42
če je to povprečen film...potem je večina slovenskih podpovprečnih...
DamonDash
# 17.02.2012 ob 10:41
film je prekrasen, všeč mi je bilo da ni bilo toliko streljačine, da je bil bolj družinski film,
pocukran film??? mah dajte no...
jezik pa res ni pomemben..ta film se te preprosto dotakne....
ijaska
# 17.02.2012 ob 10:38
prelep konj, film pa nadvse povprečen
DamonDash
# 17.02.2012 ob 10:38
vprašajte se ali je realno:
da je war horse dobil 2, zapiti dnevnik pa 3...
se pravi zapiti dnevnik je po mnenju Ane boljši film?
lepo vas prosim!!! to veliko pove o njenih kritikah
DamonDash
# 17.02.2012 ob 10:36
popolnoma nerealna ocena

film si je veliko ljudi ogledalo (polne dvorane), kandidiral je za najboljši film, dobil je odlično oceno na imdb, tud mene je navdušil film

take kritike kot jih jurca piše bi lahko tudi jaz
povsem subjektiven komentar
Slavko Jerič je dosti boljši kritik!
SsDrag
# 17.02.2012 ob 09:32
Spielberg je posnel prav dober film in z oceno na imdbju se kar strinjam.
demetra
# 17.02.2012 ob 09:30
Prekrasen film. Vsekakor kandidat za kinematografijo, režijo in film leta.
Senna-Maze 28
# 17.02.2012 ob 08:23
A Slovenci imamo raje tragedijske konce, zato mu je Ana Jurc dala oceno 2. Seveda naši partizanski filmi morajo imeti tragičen, trpki konec, takšna so mnenja SLO kritikov. :-)
Senna-Maze 28
# 17.02.2012 ob 08:19
War Horse je res odličen družinski film, toplo priporočam ogled tega filma, še ena Spielbergova mojstrovina. Ocena na IMDb je 7.3. Torej kritiki po svetu so ta film odlično ocenili.
korencek
# 17.02.2012 ob 07:58
Odličen film!!! Vsi pa imamo drugačen okus seveda. Ampak film se mi zdi ODLIČEN!!!
Howly
# 17.02.2012 ob 01:54
Film sicer ni slab, pa tudi dober ni. Zgodba je precej površno oblikovana in nezanimiva, verjetno bi bilo precej bolj zanimivo, če bi film govoril o konju, ki bi imel svoj "notranji glas" - zgolj domnevam. Ne poznam filma, ki bi se zgledoval po tem.
Abndbn
# 17.02.2012 ob 01:35
Saj od Spielberga neke strašne filmske mojstrovine tako ali tako ni za pričakovati.
Filmu bi sam sicer dal slabo trojko, tako kot praktično vsem Spielbergovim filmom.
Najboljši del filma je prizor konjevega dirjanja čez "no man's land", ki se konča v bodeči žici in pa sledeča scena nemško-angleškega reševanja konja.
Najslabši del pa že omenjena "pocukranost", nekaj nesmislov in zgodovinskih netočnosti pri zgodbi in pa predvsem superidiotska francoska angleščina, ki izpade res tako slabo, kot da bi film delalo osnovnošolsko filmsko društvo, ki si pač ne more privoščiti francoskih igralcev. Če jim je že bilo tako težko najti nemške in francoske igralce, bi vsaj pustili da govorijo normalno angleščino, ne pa da izpade, kot da se film sam iz sebe norca dela.
jackm8
# 17.02.2012 ob 00:49
Pohvale za članek in za pogum pri oceni. Mnogi kritiki bi napisali isto, a vseeno filmu dodelili vsaj štirico, ker bi se bali povratnega odziva.

Glede filma, pa nimam nič drugega za reči, kot da ni vse zlato za kar se zmečejo milijoni in se spodaj podpišejo eni velikani v navednicah.
braag
# 16.02.2012 ob 23:19
Saj je prav napisala. Film je sicer gledljiv, a je pocukran kič. Bil bi boljši, če bi Spielberg k zgodbi pristopil bolj realistično. Tako pa smo dobili 'družinski' film, v katerem imajo živali disneyjevske lastnosti, solze tečejo v potokih,... Je pa scenografija res lepa, pa čeprav "over the top".
GajaH
# 16.02.2012 ob 22:36
Steven Spielberg se požvižga na Anino vehementno oceno, ki je mimogrede zadostno 2, in jaz tudi. ;) Ana Jurc bo v prihodnjem življenju gotovo režiserka, hahaha...
rooster
# 16.02.2012 ob 22:36
zapravljena priložnost za odličen film.. vse skupaj en sam prevlečen dolgčas
poppy
# 16.02.2012 ob 22:19
Fantastični Benedict Cumberbath pa ni niti omenjen? Poden od kritike. Ko bi osebno poznala koga iz 1.SV, ko bi moral kdo od tvojih prednikov preživljati to nesmiselno agonijo, ti. vojno, ki jo je Spielberg zelo lepo prikazal, potem bi morda dojela pravi smisel tega filma.
Bluesy
# 16.02.2012 ob 22:13
To kar je Ana povedala je v bistvu reklo mnogo drugih bolj kritičnih ocenjevalcev katerih mnenje zelo cenim tko da v tem primeru ji celo verjamem, čeprav priznam da filma še nisem videl. Mi je pa Spielberg neznansko precenjen nasploh, čeprav je relevanten iz stališča kinematografije pa so njegovi filmi preveč "družinski", melodramatični, in zelo zelo "varni". In imam konje rad. Ampak to nima veze z ocenjevanjem filma. Spielberg vse preveč hoče ugajat vsem, predvsem pa množicam in množičnemu okusu za vsako ceno, tudi ko bi kdaj lahko naredil kaj drugače, ker ima dovolj denarja da si to privošči. Mnogo drugih režiserjev je tega sposobno, on žal v nekaj desetletjih ni. In se že kar bojim dogodviščin Tintina, da bo isto....
mihaj1
# 16.02.2012 ob 22:06
Gledal film. In ce pogledam da si ocenila film Le kako ji to uspe, z isto oceno 2,ki pa je res slab, nevem no mislim da si malo prevec zelis drugacnosti v vsakem filmu. Film prikaze tocno to kar sem jaz od njega pricakoval. Seveda pa moras imeti zivali rad in tudi biti custven ko se njim kaj zgodi......
AA
# 16.02.2012 ob 21:31
haha. odlično branje. well done ana jurc!
lony
# 16.02.2012 ob 21:29
Tale kritika se mi zdi pa malo prehuda...
srsen
# 16.02.2012 ob 21:26
Če je avtorica tega članka nezmošna sočustvovanja z živaljo je to njen proble.
joža
# 16.02.2012 ob 21:12
sem že gledal, fajn film
Na platnu
link
Na platnu: Maščevalci
13
18. maj 2012 ob 09:54 Eden najbolj pričakovanih filmov tega leta ne razočara. Maščevalci so navdušili vsaj številne spremljevalce Marvelovega vesolja.
Več novic ...
Filmske recenzije
link
Kupili smo živalski vrt
5
12. april 2012 ob 13:48 "Potrebuješ le 20 sekund norega poguma in nekaj izjemnega se bo zgodilo," je osrednja misel filma Kupili smo živalski vrt.
Več novic ...
Kazalo