Kultura
(4)
Franc Mesarič
Leta 1980 je začel Mesarič slikati interierje ateljeja, sledila so različna raziskovanja asemblaža in nato geometrijskih abstrakcij, ki proti koncu 20. stoletja najdejo svojo umiritev v ritmih ravnic, na začetku 21. stoletja pa začne Mesarič slikati cikel Kopalcev. Foto: Galerija Murska Sobota
       Slikar, ki si je kot otrok želel biti morjeplovec, zdaj pride do obale. Vendar pa to ni obala sproščenega dopustniškega živžava, temveč tesnobna obala poslavljanja. Figure se poslavljajo in na gladini mrtvega morja izvedejo svojo poslednjo gestikulacijo ali pa enostavno izginjajo v tem morju, tako da so s hrbtom obrnjene proti gledalcu.       
 Robert Inhof, direktor galerije
Franc Mesarič
Franc Mesarič se je leta 1938 rodil v Mitrašincih, leta 1957 je maturiral na gimnaziji v Murski Soboti, na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani je študiral pri profesorjih Francetu Miheliču, Božidarju Jakcu, Riku Debenjaku, Maksimu Sedeju in Gabrijelu Stupici, kjer je diplomiral leta 1965. Foto: Galerija Murska Sobota

Dodaj v

Franc Mesarič: s svojim fotorealističnim slogom eden prvih jugoslovanskih hiperrealistov

Razstava del, nastalih med letoma 1980 in 2018
8. november 2018 ob 14:06
Murska Sobota - MMC RTV SLO

Slikar Franc Mesarič je do svoje različice hiperrealizma prišel povsem spontano in neodvisno, ko je slikal izreze mesta Murske Sobote sicer natanko tako, kot jih je videl skozi okno ateljeja, stanovanja ali z delovnega mesta v Pomurski tiskarni.

V Galeriji Murska Sobota so pripravili razstavo z izborom njegovih del, nastalih med letoma 1980 do 2018. Gre za zadnjo letošnjo razstavo pod njihovo streho, pripravili pa so jo v počastitev umetnikove 80-letnice in 60-letnice njegovega likovnega delovanja in sooblikovanja soboškega kulturnega življenja.

Spontana popartistična usmeritev
Leta 1938 v Mitrašincih rojeni Franc Mesarič je v prekmurski, slovenski in širši jugoslovanski likovni prostor vstopil na začetku 70. let minulega stoletja. Kot ustanovni član skupine DHLM je postal prepoznaven s popartističnim in hiperrealističnim oziroma fotorealističnim slogom. In prav s slednjim je postal eden izmed prvih hiperrealistov na območju nekdanje skupne države. Glede poparta pa je nedavno poudaril, da je resnično ustvarjal povsem spontano, brez vplivov iz ZDA.

"Mesaričevo zanimanje vzbudijo tiste na videz nepomembne točke mesta, kot so Loterija, železniška postaja, gostilniški interierji in novodobni mestni kubusi. To so tako vsakdanje in običajne lokacije, da človeku srečanje z njimi sploh več ne prihaja v zavest. Na Mesaričevih slikah so postale te lokacije potopljene v popolnoma odtujeno, osamljeno in neprijazno vzdušje. Slikar s svojimi slikami ni mehansko odslikaval stvarnosti, takšne kot je bila, temveč je s svojimi slikami ustvaril svojo interpretacijo in občutenje te stvarnosti," je povedal direktor Galerije Murska Sobota Robert Inhof.

Kot instalacija zasnovana postavitev
Razstavna postavitev nima kronološko preglednega značaja, zasnovana je kot instalacija, saj se na njej drugo ob drugem znajdejo dela, ki so nastala v različnih časovnih obdobjih. Najstarejša razstavljena dela izvirajo torej iz leta 1980, ko je Mesarič začel slikati interierje ateljeja, sledila so različna raziskovanja asemblaža in nato geometrijskih abstrakcij, ki proti koncu 20. stoletja najdejo svojo umiritev v ritmih ravnic, cikel Kopalcev pa začne slikati na začetku 21. stoletja.

Inhof glede tega pove tudi: "Slikar, ki si je kot otrok želel biti morjeplovec, zdaj pride do obale. Vendar pa to ni obala sproščenega dopustniškega živžava, temveč tesnobna obala poslavljanja. Figure se poslavljajo in na gladini mrtvega morja izvedejo svojo poslednjo gestikulacijo ali pa enostavno izginjajo v tem morju, tako da so s hrbtom obrnjene proti gledalcu."

Premik v drugem desetletju 21. stoletja
Mesaričeve slike iz drugega desetletja 21. stoletja pa predstavljajo svet, ki je postal za umetnika povsem tuj in nedosegljiv za njegovo razumevanje. Kot je še povedal Inhof, se lahko ob teh zadnjih slikah ne glede na njihov pesimistični izraz in dvome o smislu umetnosti pri ustvarjanju lahko zavedamo njegove volje in moči – to pa so stvari, ki jih v popolnem pesimizmu, brezsmislu in nesmislu ne najdemo.

Temu pogledu je pritrdil tudi umetnik sam, saj je po lastnih besedah kljub pesimizmu ves čas upal – čeprav imamo ljudje v podzavesti občutek, da lahko kljub človeškemu razvoju kakšen norec danes uniči vso naravo, vse življenje.

Razstavo, naslovljeno Franc Mesarič: Slike 1980–2018, bodo v Galeriji Murska Sobota odprli drevi ob 18. uri, na ogled bo do 17. januarja 2019.

P. G.
Prijavi napako
Komentarji
povzetek
# 09.11.2018 ob 14:49
@Winnie the Pooh
Mesarič je soliden in zanimiv slikar, vednar je pri njem težko govoriti o izjemnem opusu ali celo o kaki inovativnosti. Lahko so ti všeč njegove slike, vendar v zgodovini slovenskega slikarstva zadnjih 50 let ne spada med osrednje umetnike. Pa ne gre za to, da njegovega dela jaz ne bi cenil in spoštoval. Jaz na svojem področju najbrž nisem dosegel več kot on na svojem.
Daleč od javnosti je skoraj vse, kar se ne dogaja v Ljubljani, ampak podobno je mogoče trditi tudi za druga večja mesta: Zagreb, Milano, Dunaj, London. Če si ti zdaj prvič zan slišal, najbrž nisi iz Prekmurja in ne hodiš redno na razstave tudi izven tvojega domačega kraja. Marsikateri marginalci so sijajni umetniki, ki jih srečaš na krajih, kjer jih najmanj pričakuješ. Zvezde pa morajo obvladati še kaj drugega, vendar so tudi med njimi le redki popolni bleferji.
Kotol
# 09.11.2018 ob 11:59
Lepo lepo.
Winnie the Pooh
# 08.11.2018 ob 18:25
Nikoli slišal za tega slikarja. Pa sem pogledal njegove slike na spletu. Prevzel me je, za mene izjemen opus. Določeni slikarji so vseprisotne zagrebene zvezde, tale Mesarič pa ustvarja dobre stvari nekje proč od javnosti...
Winnie the Pooh
# 09.11.2018 ob 19:44
Povzetek,
Najbrž imaš tudi kar nekaj prav.
Vseeno pa mi je tip vseeno blizu, za mene ima svoj čar, tudi raznovrstnost...
Kazalo