Več kot deset let je že, odkar je kak film M. Nighta Shyamalana (Signs) dobil večinoma pozitivne kritike. Foto:
Več kot deset let je že, odkar je kak film M. Nighta Shyamalana (Signs) dobil večinoma pozitivne kritike. Foto:

Za film sta usodna odvratna sentimentalnost v odnosu med očetom in sinom (kar je sicer značilnost Shyamalaovih filmov) in popolnoma nekarizmatičen nastop mlajšega Smitha, ki daje slutiti, da je jabolko padlo res daleč od drevesa.

Time Out New York
Je podobnost zgolj naključna?

M. Night Shyamalan širi svoje veje in išče nove načine, kako posneti slab film. Najbrž hoče preizkusiti čisto vse možnosti, da bo naposled sklenil krog in po nesreči spet posnel enega dobrega.

Hearst Newspapers

Film M. Nighta Shyamalana, režiserja, ki je sposoben posneti enkrat fantastičen film, naslednjič pa katastrofalnega, je pravzaprav v veliki meri Smithov družinski projekt: njegova producentka je Jada Pinkett Smith, zvezdi pa Will in njun 14-letni sin Jaden Smith.
Čeprav klan Smithovih v Hollywoodu velja za eno najbolj "varnih stav", kar zadeva donosnost njihovih filmov, je Čas po Zemlji ob svojem prvem koncu tedna na sporedu zaslužil samo okrog 20 milijonov dolarjev (po oceni filmskega bloga Deadline), kar je precej pod 38 milijoni, kolikor so napovedali pri Sonyju, in tudi precej boren izkupiček, če vračunamo, da je snemanje filma stalo 135 milijonov dolarjev.

Že 25-milijonski zaslužek v prvem koncu tedna bi pomenil samo polovico izkupička, ki ga je v istem času prinesel tretji del franšize Možje v črnem, v katerem je Smith nastopil lani, pa tudi manj kot denimo Smithova Hancock (62,6 milijona) in Jaz, legenda (77,2 milijona). Leta 2010 je Jadena Smitha med zvezde izstrelil Karate Kid, ki je ob svojem prvem koncu tedna zaslužil 55,6 milijona dolarjev.

Film, ki v slovenske kinematografe prihaja ta četrtek, 6. junija, ima na spletni strani Rotten tomatoes, kjer so zbrane kritike iz drugih medijev, le 12-odstotno oceno, kar pomeni, da je kar 88 odstotkov recenzentov ocenilo, da je podpovprečen. Med najpikrejšimi je bil Rolling Stoneov Peter Travers, ki piše: "Čas po Zemlji si zasluži primerjavo z Battlefield Earth, katastrofalnim filmskim poklonom Johna Travolte ustanovitelju scientologije L. Ronu Hubbardu. Ja, tako slab je." Film pozneje odpiše kot "grozljivo zmešnjavo floskul in poziranja, ob kateri se 90 minut vleče kot dosmrtna kazen".

Novo "it" darilo za podmladek?
"Nekoč so starši v Hollywoodu svojim otrokom podarjali športne avtomobile," so neusmiljeni pri New York Timesu. "Dandanes za Juniorja ne zaleže nič manj kot visokoproračunski projekt iz nečimrnosti."

Nekateri recenzenti so opazili še, da bi se dalo najti vzporednice med deli zgodbe in naukom tistega naglavnega hollywoodskega "bavbava", scientologije; eden ključnih prizorov filma - pogled na temen vulkan, iz katerega bruha lava - je presenetljivo (sumljivo?) podoben naslovnici Hubbardove knjige Dianetika.

Na eni izmed tiskovnih konferenc med promocijo filma so novinarji na Smithove, o katerih se že dalj časa govori, da so privrženci scientologije, naslovili tudi vprašanje o njihovi veroizpovedi: Will je za Vulture izjavil, da družina ne pripada nobeni veroizpovedi, pač pa da so "učenci svetovnih verovanj".

Oče in sin ... po apokalipsi
Čas po Zemlji je postavljen 1000 let v prihodnost, ko je človeštvo zapustilo Zemljo in se naselilo na več svetlobnih let oddaljenem planetu. General Cypher (Will Smith), vodja mirovnikov, ki vzdržujejo red, se sooča s težavnim sinom Kitaijom (Jaden Smith). Ker ga zaradi predrzne svojeglavosti zavrnejo na naboru, ga želi oče poučiti o pomembnosti odgovornega vedenja, zato ga vzame s seboj na misijo proti Zemlji. Toda ob grozovitem strmoglavljenju se Cypher težko rani in Kitai se mora sam odpraviti po pomoč prek neprijazne zemeljske divjine. Soočiti se mora s številnimi nevarnimi živalmi, ki so se ob odsotnosti ljudi razvile v neusmiljene ubijalke.

Za film sta usodna odvratna sentimentalnost v odnosu med očetom in sinom (kar je sicer značilnost Shyamalaovih filmov) in popolnoma nekarizmatičen nastop mlajšega Smitha, ki daje slutiti, da je jabolko padlo res daleč od drevesa.

Time Out New York

M. Night Shyamalan širi svoje veje in išče nove načine, kako posneti slab film. Najbrž hoče preizkusiti čisto vse možnosti, da bo naposled sklenil krog in po nesreči spet posnel enega dobrega.

Hearst Newspapers