Netflix vas opazuje in analizira. Na posnetku je prizor iz filma Božični princ, ki si ga je 53 ljudi ogledalo na vsakodnevni ravni v 18 dneh, ob čemer se je Netflixu porodilo vprašanje, kdo je prizadel te uporabnike. Foto: IMDb
Netflix vas opazuje in analizira. Na posnetku je prizor iz filma Božični princ, ki si ga je 53 ljudi ogledalo na vsakodnevni ravni v 18 dneh, ob čemer se je Netflixu porodilo vprašanje, kdo je prizadel te uporabnike. Foto: IMDb
Božični princ
Netflixov zapis na Twitterju je sprožil kar nekaj pomislekov in zgražanja. Na posnetku sta Tahirah Sharif in Joel McVeagh, ki nastopata v filmu, na katerega se je nanašal sporni tvit. Foto: IMDb

Sicer ni nobena skrivnost, da ponudniki spletnih vsebin budno spremljajo izbire svojih uporabnikov, vendar so mnogi Netflixovo odločitev, da se tako javno obrega ob izbiro svojih uporabnikov, označili med drugim za zgrešeno.

Ne sledimo določenim posameznikom, temveč zgolj njihovim ogledom
Netflix se je na kritike odzval z izjavo, da mu je zasebnost njegovih uporabnikov zelo pomembna, poroča BBC. "Te informacije predstavljajo splošne trende ogledov, ne pa osebnih informacij o ogledih določenih, identificiranih posameznikov," je dejal predstavnik Netflixa.

Ta ponudnik sicer že dalj časa natančno proučuje uporabniške podatke, vendar jih ne deli prav pogosto. Po odločitvi za produkcijo lastnih vsebin, je Netflix z analizo podatkov ogledov svojih uporabnikov ugotovil, katere vsebine so najbolj priljubljene med njegovimi obstoječimi naročniki.

Kako je prišlo do Netflixove Hiše iz kart?
Takrat so ugotovili, da so med najbolj iskanimi in gledanimi vsebinami tiste, z zdaj že odpisanim igralcem Kevinom Spaceyjem, in režiserjem Davidom Fincherjem ter BBC-jeve politične drame. To jih je prepričalo v odločitev, da posnamejo novo verzijo BBC-jevega političnega trilerja iz 90. let minulega stoletja Hiša iz kart, na krov katere so poslali torej Spaceyja in Fincherja.

Strokovnjakinja za tehnologij Kate Bevan je dejala, da Netflix "tako kot vsako podjetje te dni, ostro bedi nad tem, česa si želijo njegovi uporabniki, da jim lahko ponudi še več tega, kar jim je všeč". Dodala je še, da pa je vendarle kar malo strašljivo, da ponudnik povzema te podatke brez konteksta in jih ponuja na način, ki bi lahko kakor koli identificiral posameznike.

Film, ki ga boste želeli gledati vsak dan?
Bernie Hogan
, sodelavec oxfordskega inštituta za raziskovanje spleta, pa je Netflix obtožil, da se je na ta način "kot da" skromno pohvalil, da je njegov božični film tako očarljiv, da ga je vredno gledati kar vsak dan. Raziskovalec je dodal, da gre za precej neokusno potezo. "Nekateri ljudje imajo majhne otroke, ki uživajo v vsak dan ponavljajočem gledanju istega filma," je opomnil Hogan.

Po mnenju raziskovalca je tudi nekoliko kislo zapisati "Kdo vas je prizadel?", kot je to storil Netflix v svojem tvitu, saj med drugim kaže na to, da jim ni težko ustvariti moralnih sodb zaradi zasmehovanja. Hogan je nadaljeval, da je za to najbrž krivo to, da niso prav veliko v stiku z majhnimi otroki. "Zveni, kakor da je bil njihov skrbnik za družbena omrežja kar nekoliko prepameten za njihovo lastno dobro." Nekateri so opomnili še na to, da v prazničnem času božične filme pogosto predvajajo tudi v nakupovalnih centrih in drugih današnjih krajih druženja, kjer se lahko en in isti film predvaja tudi po večkrat na dan.