Po gledališki zavesi, ki jo je konec drugega desetletja 20. stoletja španski mojster naslikal za predstavo v izvedbi Ballets russes, se ta predel restavracije imenuje Picassov hodnik. Foto: Reuters
Po gledališki zavesi, ki jo je konec drugega desetletja 20. stoletja španski mojster naslikal za predstavo v izvedbi Ballets russes, se ta predel restavracije imenuje Picassov hodnik. Foto: Reuters
Pablo Picasso
Picassovo delo krasi steno slovite restavracije Four Seasons v Seagramovi stavbi na Park Avenue. Foto: Reuters

Umetnina, ki jo je španski umetnik naslikal na gledališko zaveso, je tako po več desetletjih zapustila restavracijo in jo bodo po čiščenju premestili v muzej New York Historical Society. Zanimivo je, da se je število rezervacij v restavraciji v zadnjih dneh, ko je slika še visela v njej, izjemno povečalo: številni so jo prišli še zadnjič fotografirat, drugi, predvsem študenti umetnosti, so izkoristili še zadnje dni, da so risali skice.

"Kar šokiran sem bil. Seveda spada v muzej, vendar pa je bilo res krasno, da si jo lahko videl na takšnem kraju, kot je ta," je dejal eden od dolgoletnih obiskovalcev restavracije, filmski producent Howard Kaminsky.

Pablo Picasso je delo, ki sicer ne spada med njegova najboljša, naslikal leta 1919 za baletno predstavo Le Tricorne skupine Ballets russes, z njim pa je želel zabrisati mejo med odrom in občinstvom. Le Tricorne je newyorško restavracijo, ki spada med najbolj zaželene kraje za obed v Velikem jabolku, krasila od njenega odprtja leta 1959.

Le Tricorne (5,8 x 6,1 metra) naj bi bila največja Picassova slika na ameriških tleh, leta 2008 pa so njeno vrednost ocenili na 1,6 milijona dolarjev, kar je občutno manj od njegovih najdražjih del, ki presegajo tudi 100 milijonov dolarjev.

Sodišče prikimalo načrtom lastnikov stavbe
Lani se je lastnik stavbe Seagram, v kateri je restavracija, RFR Holding Copr odločil, da je treba zaradi obnovitvenih del na zidovih Picassovo delo odstraniti. Newyorški konservatorski organ Landmarks Conservancy je marca vložil tožbo proti podjetju, saj so odstranitvi slike zaradi možnosti poškodbe pri premikanju nasprotovali. Znotraj konservatorske srenje so se mnenja delila, spor pa se je potem na sodišču končal junija: sliko bodo podarili newyorškemu muzeju New York Historical Society, RFR pa je privolil v plačilo zelo zahtevne odstranitve med 150 in 250 kilogramov težke slike.

Sliko so odpeljali v konservatorsko središče v Williamstown v zvezno državo Massachusetts, kjer jo bodo očistili, kar bi lahko trajalo tudi več tednov, potem pa jo bodo prepeljali v njen novi dom.