Razstava bo v Slovenj Gradcu na ogled do 12. februarja 2017. Foto: KGLU/Facebook stran galerije
Razstava bo v Slovenj Gradcu na ogled do 12. februarja 2017. Foto: KGLU/Facebook stran galerije
Preboj
Na ogled so nosilci zvoka domačih alternativnih skupin, koncertni plakati, pisma oboževalcev, fotografije s koncertov in drugi artefakti, ki slikajo dogajanje v mladinski subkulturi 90. let. Foto: Koroška galerija likovnih umetnosti

Dokumentarna razstava Preboj je del raziskovalnega in izobraževalnega projekta Druga eksplozija - 90. leta, v katerem Koroška galerija likovnih umetnosti sodeluje z Zavodom P.A.R.A.S.I.T.E. in Inkubatorjem za mlade kustose.

Projekt je zamišljen v več delih; poleg razstave v Narodnem muzeju v Ljubljani in Koroškem pokrajinskem muzeju v Slovenj Gradcu bodo sredi decembra odprli tudi še postavitev v Galeriji P74 in Galeriji Škuc, prostorih, ki so bili v prestolnici v 90. letih ključni za podporo nekomercialne, raziskovalne in kritične umetniške produkcije.

Od novih pristopov v institucionalizirani vizualni umetnosti do prebujanja nove subkulture
Prek dvojne perspektive projekt s "središča" in z "roba" izrisuje kompleksno sliko umetniške in kulturne produkcije v Sloveniji v 90. letih preteklega stoletja. Dvojni pogled na to obdobje ni vgrajen samo v koncept projekta, ampak tudi v dokumentarno razstavo, ki jo odpirajo v prostorih nekdanjih zaporov pod muzejem v Slovenj Gradcu. Razstava se na eni strani osredotoča na nove pristope v institucionalizirani vizualni umetnosti, konkretno na prakse, ki jih je predstavljala Koroška galerija likovnih umetnosti kot osrednja institucija za sodobno umetnost v regiji.

Na razstavi je predstavljeno tudi dogajanje v mladinski subkulturi, ki je zaživela v 90. letih na neuveljavljenih prizoriščih in je z novimi vrstami dogodkov na Koroškem prvič močneje posegla v razmeroma tradicionalističen, lokalno usmerjen in v preteklost zazrt kulturni prostor. Mlade je na svež način nagovorila z alternativnimi vsebinami prek glasbe, publicistike, stripov, literature, vizualne kulture in podobno.

Obravnavano obdobje osvetljuje dokumentarno gradivo izbora razstav v galeriji, ki so pomenile odmik od ustaljenih umetniških praks. Poleg tega so razstavljeni nosilci zvoka domačih alternativnih oz. underground skupin, kot so Xenophobia, Funeral March, Ilex in Blind Hate, koncertni plakati, pisma oboževalcev, fotografije s koncertov in drugi artefakti.

Razstavo lahko ujamete do 12. februarja 2017, ko bodo zaprli tudi postavitev v ljubljanskem Narodnem muzeju Slovenije. Vse razstave bo pospremil katalog, ki bolj spominja na knjigo. Ta med drugim vključuje besedili Boža Repeta Devetdeseta med obljubami pred osamosvojitvijo in današnjimi dejstvi, ki podrobno analizira zgodovinski in politični kontekst 90. let, ter besedilo Tadeja Pogačarja Druga eksplozija - 90. leta. Nove radikalne prakse, ki izpostavlja kulturni in družbeni kontekst novih radikalnih praks v sodobni vizualni umetnosti. Razstavo sta postavili Nina Popič in Polona Poberžnik.