Kultura
(2)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 8 glasov Ocenite to novico!
Prizor iz predstave Zao-Yin-Siao-Zi Bi-Ba-Bong
Med financerji je poleg tajvanskih institucij tudi Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije. Foto: New Visions New Voices Theater Company
       Predstava tematizira problemska področja, kot so ustvarjalnost in moč domišljije otrok, omejitve, ki jih ustvarjalnim otrokom v procesu socializacije postavlja njihova okolica, ter naš odnos do predmetnega sveta.       

Dodaj v

Predstava Petra Kusa in Nane Milčinski v Tajvanu

Drevi bo premiero doživela predstava Bum, bum, tresk – povest o ropotajočem dečku
17. oktober 2014 ob 13:49,
zadnji poseg: 17. oktober 2014 ob 14:38
Tainan - MMC RTV SLO

Projekt je plod sodelovanja slovenskega skladatelja, režiserja in oblikovalca izvirnih glasbil Petra Kusa s tajvanskim gledališčem. Scenarij in dramaturško zasnovo je avtor oblikoval skupaj s slovensko režiserko in dramaturginjo Nano Milčinski.

Tajvansko gledališče New Visions New Voices deluje predvsem na področju gledališča in si s povabili tujih avtorjev prizadeva razširiti pestrost estetik in umetniških pristopov, ki prevladujejo v tajvanskem gledališču. Izvirni naslov predstave se glasi Zao-Yin-Siao-Zi Bi-Ba-Bong, kar v slovenskem prevodu pomeni Bum, bum, tresk – povest o ropotajočem dečku.

Peter Kus je v Tajvan pripotoval na povabilo umetniške vodje gledališča Yihsin Lu, ki se je z njegovim delom seznanila pred dvema letoma na festivalu Kijimuna Festa na Okinavi na Japonskem.

Kaj ustvarjalnim otrokom povzroči socializacija?
Zgodba predstave temelji na življenju "ropotajočega" dečka, ki se rodi z nenavadno posebnostjo: ne govori, temveč se namesto s človeškim jezikom sporazumeva le z zvoki. Samosvoj način sporazumevanja ga vodi v vrsto konfliktov z okolico (s starši, sovrstniki, šolo, zdravniki ...) in prisili, da odpotuje v svet.

Predstava tematizira problemska področja, kot so ustvarjalnost in moč domišljije otrok, omejitve, ki jih ustvarjalnim otrokom v procesu socializacije postavlja njihova okolica, ter naš odnos do predmetnega sveta. Predstava je uprizorjena v žanru glasbenega gledališča, v katerem vsakdanji predmeti v rokah ropotajočega dečka oživijo kot izvirna glasbila.

Ropotajoči deček je šele na začetku svoje poti
V predstavi nastopajo tajvanske igralke in igralci, od tam pa prihaja tudi preostali del avtorske ekipe – scenograf, kostumografka in oblikovalec luči. Tajvanska premiera je prvi del projekta, posvečenega ropotajočemu dečku. Temu liku se bosta Peter Kus in Nana Milčinski posvetila tudi prihodnje leto v predstavi, ki bo premierno prikazana v Sloveniji in v Avstriji.

Med dvomesečnim bivanjem v Tajvanju je Kus izvedel tudi predavanja za študente Narodne univerze Tainan in širšo javnost ter niz delavnic izdelovanja instrumentov za otroke, igralce, glasbenike in učitelje.

P. G.
Prijavi napako
Komentarji
suspicion1941
# 17.10.2014 ob 15:08
ta nana milčinski pa tudi že iz vsake konzerve skoči
dydisi
# 17.10.2014 ob 17:35
"ta nana milčinski pa tudi že iz vsake konzerve skoči"

Jep, na rtvju že ima svojo bazo.
Kazalo