CODE:RED Benetke, Pohod rdečih dežnikov, javna akcija, 49. Beneški bienale sodobne umetnosti, Benetke, 2001. Foto: Mestna galerija Ljubljana
CODE:RED Benetke, Pohod rdečih dežnikov, javna akcija, 49. Beneški bienale sodobne umetnosti, Benetke, 2001. Foto: Mestna galerija Ljubljana
CODE:RED Benetke, Pohod rdečih dežnikov, javna akcija, 49. Beneški bienale sodobne umetnosti, Benetke, 2001 / na sliki: Carol Leigh. Foto: Mestna galerija Ljubljana

Pogačar se posveča projektom, ki tematizirajo paralelne ekonomije, inherentni del katerih je trgovina z ljudmi in z njo povezana seksualna industrija. Njegov pristop temelji na zaupljivi medsebojni komunikaciji med udeleženci. Gre za tesna sodelovanja z institucijami umetnosti, ki umetnika povabijo k udeležbi, in organizacijami, ki se ukvarjajo z vprašanji človekovih pravic seksualnih delavcev.

Načini preživetja in taktike delovanja
Umetnik nastopa kot posrednik v odnosu z institucijami, s katerimi sodeluje, in organizacijami, s katerimi se poveže za čas trajanja projekta. Bolj kot končna vizualna pojavnost razstavnega predmeta in preciziranje naključnih razmerij z obiskovalci razstav ga zanima odnos skupnosti do obrobnih skupin, njihove pravice, njihov socialni in ekonomski položaj, njihovi načini preživetja in taktike delovanja v neoliberalnih ekonomskih in družbenih strukturah.

S podrobnim vpogledom v obstoječe dokumentarno gradivo, z besedili, intervjuji, videi, fotografijami in časopisi tokrat CODE:RED prvikrat prikazan v celoti, mnoge stopnje in dejavnosti projekta pa so prav za ljubljansko razstavo dobile format umetniškega dela.

Istoimenska knjiga teoretskih esejev
Projekt CODE:RED je od prvih zametkov leta 1999 in prve javne manifestacije na Beneškem bienalu leta 2001 do danes doživel številne predstavitve, interpretacije in analize. Posamezni segmenti so bili predstavljeni na samostojnih in skupinskih razstavah ter na bienalih - po prvem v Benetkah še v Pragi, Tirani, Sao Paulu in Carigradu. Leta 2011 je izšla tudi istoimenska knjiga teoretskih esejev in do takrat še neobjavljenih dokumentov.

Ne glede na format predstavitve, najsi gre za akcijo, performans, konferenco, delavnico, pogovor ali intervencijo, sta najpomembnejši vidik in merilo uspešnosti projekta prav kakovostno obojestransko sodelovanje in konstruktiven dialog z vpletenimi v projekt. Pogačar tako prevzame sprva vlogo raziskovalca, opazovalca, mediatorja in na koncu prevajalca določene družbene stvarnosti v kontekst umetnosti.

Razmislek o družbenih neenakostih
Umetniško delo, ki šele zaradi predstavitve v galerijskem prostoru dobi dokončno obliko, je predvsem nosilec umetnikove izjave, povezane z vprašanjem seksualnega dela, s temeljnim poudarkom na razmisleku o družbenih neenakostih, s katerimi smo soočeni in s katerimi smo kljub temu brezsramno pripravljeni živeti, piše na spletni strani galerije.

Razstava bo na ogled do 4. novembra.