Delo Adrijana Praznika z naslovom Tomorrowland. Foto: Adrijan Praznik
Delo Adrijana Praznika z naslovom Tomorrowland. Foto: Adrijan Praznik
Kuhinja Eve Lucije Kozak. Foto: Eva Lucija Kozak
Huis Clos: Maša Jazbec (Slovenija), Fabrizio Lamoncha (Španija) in Ioan Cernei (Romunija). Foto: Delavski dom Trbovlje

Razstava Ujemanja, s katero v ljubljanski galeriji predstavljata predstavnika mlajše generacije, ponuja srečanje dveh navidezno različnih slikarskih poetik, tako da sta avtorja sama vztrajno zagovarjala izbiro naslova, ki opozarja na to razliko, je zapisala kuratorka Petja Grafenauer. "Praznik išče podobe, ki so v sliki upodobljene kot edinstveni subjekti, tudi kadar slika pošastno posmrtno življenje: poslovnež, Terminator, želva, okostnjak, astronavt … Kozak, na drugi strani, upodablja anonimne, lepe, mlade in najmlajše predstavnike visokega srednjega razreda, ki so, tudi kadar so na sliki v skupini, neobčutljivi eden za drugega. Kljub barvam in bogastvu so nevarno lepi in prazni kot pri kakšnem Alexu Katzu ali Davidu Salleju."

Kot dodaja ob tem, bi bil mogoč predalček, v katerega bi se umestilo njuno slikarstvo, če pojem ne bi bil historično obremenjen, narativna figuralika. Tudi kolaž v obeh opusih ni neuporaben pojem, ki pri umetnici nastopa predvsem v snovanju dela, torej soumeščanju najdenih podob v slikovno polje, pri umetniku pa se pojavi še dodaten postopek, in sicer sestavlja kolaže z enako velikimi pravokotnimi površinami.

Novomedijska razstava
Zavod za kulturo Delavski dom Trbovlje od leta 2010 izvaja program Trbovlje novomedijsko mesto – TNM, ki v celoti obsega projekte z novomedijsko vsebino. V okviru razstave TNM-Trbovlje novomedijsko mesto, ki bo od danes do 17. junija na ogled v Galeriji ZDSLU (Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov) v Ljubljani, bodo svoja dela na ogled postavili Maša Jazbec, Matic Plevčak, Fabrizio Lamoncha, Ioan Cernei, Andrej Uduč, Primož Zakrajšek, Špela Pavli, Tanja Hanžič, Katja Sovre, Manja Ključevšek, Đejmi Hadrović in Barbara Jazbec.

Kot so zapisali organizatorji, modernizacija tehnologije, novi mediji in medmrežje prenašajo človeško izkušnjo iz fizičnega v intelektualno, kar dela sodobno družbo bolj intelektualno in manj čustveno. Na začetku 21. stoletja je manipulacija z vizualno podobo vsenavzoča. Popelje nas lahko v svetove, ki so na prvi pogled daleč od resničnosti, pa vendar se z njimi srečujemo vsak dan in vsepovsod.