Ocenjujemo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 12 glasov Ocenite to novico!
Ves denar sveta
Za dodatna snemanja, ki so bila potrebna zaradi "izbrisa" Kevina Spaceyja, je bila Michelle Williams plačana več kot tisočkrat manj kot njen soigralec Mark Wahlberg, približno tisoč dolarjev proti njegovemu milijonu in pol. Wahlberg je pozneje objavil, da bo honorar daroval v dobrodelne namene. Foto: IMDb
Ves denar sveta
Ridley Scott je razumel, da bi njegov film, v katerem je Gettyja igral Kevin Spacey, v trenutnem političnem ozračju neizdan obležal v arhivu studia - ali pa izšel in doživel finančni polom. Ubral je torej edino pot, ki mu je preostala. Režiser z manjšo kilometrino in disciplino najbrž ne bi zmogel 22 prizorov v osmih dneh še enkrat posneti z drugim igralcem. Christopherja Plummerja je Akademija za trud nagradila z oskarjevsko nominacijo. Foto: IMDb
Ves denar sveta
Večina gledalcev se spominja, kakšen je bil vrhunec krize v Gettyjevi ugrabitvi: ugrabitelji so fantu odrezali uho in ga po pošti poslali časopisu. Scott dramatični trenutek pohabljenja, ki ga vsi pričakujemo, pokaže nazorno in brez umikanja pogleda. Foto: IMDb
Ves denar sveta
Ridley Scott je zatrdil, da prizorov, ki jih je posnel s Kevinom Spaceyjem, nikoli in v nobeni obliki ne bo javno objavil. Foto: IMDb
Ves denar sveta
Charlie Plummer in Christopher Plummer v filmu igrata vnuka in dedka - v resnici pa je to, da imata enak priimek, golo naključje; moža nista v sorodu. Foto: IMDb

Filmska recenzija: Ves denar sveta

29. januar 2018 ob 19:05
Ljubljana - MMC RTV SLO

Če je Ridley Scott še lani v Zavezi proučeval parazitske, smrtonosne sorte Nezemljanov, se tokrat ukvarja z drugačnimi "vesoljci": ekscesno bogati posamezniki in rodbine so, kot nam pove v uvodnih taktih novega filma, z nevidno opno ločeni od navadnih smrtnikov. Živijo med nami, a niso od tega sveta. In kdo uteleša bogastvo bolje kot dinastija Getty?

Najzanimivejša pri Vsem denarju sveta je seveda zgodba o njegovem nastajanku: med gledanjem filma je skoraj nemogoče verjeti, da še šest tednov pred premiero Christopher Plummer v njem sploh ni imel vloge. (Resno, film si naše spoštovanje zasluži že za to, da sploh obstaja.) Še težje si je predstavljati kogar koli drugega kot Plummerja v vlogi J. Paula Gettyja. Zakaj bi igralce starali z ličili in posebnimi učinki, če lahko vloge priletnih gospodov preprosto razdelimo priletnim gospodom? Ne glede na kratke predpriprave je Plummer v Gettyjevih čevljih tako naraven, tako doma, da bi se od njega lahko česa naučili tudi mnogo mlajši "metodološki" igralci, ki se cele mesece pripravljajo na svoj čas pred kamero.

Ves denar sveta je drugi od dveh filmov, ki jih je Ridley Scott v kinematografe poslal v letu 2017: čeprav tudi njegova vrnitev k franšizi Osmi potnik ni bila popoln uspeh, je bila Zaveza v večini pogledov manj konvencionalen in zanimivejši izdelek od pričujočega. Scott je v marsičem podoben Stevenu Spielbergu: oba sta dovolj izkušena in sposobna režiserja, da zares slabega filma ne moreta več narediti: vsi tehnični in pripovedni elementi delujejo kot dobro naoljena mašinerija, a na trenutke se zdi, da mojster ni bil pri delu z vsem srcem in dušo. Ves denar sveta je, podobno kot Spielbergovi Zamolčani dokumenti, absolutno gledljiv film, ki pa se ga po dveh dneh najbrž ne boste več spominjali čisto natančno.

Predloga za Ves denar sveta je bila, kot nam film eksplicitno pove, resnična zgodba. Leta 1973 je med potikanjem po nočnem Rimu izginil takrat 16-letni John Paul Getty III., vnuk naftnega mogotca in najbogatejšega moža na svetu, J. Paula Gettyja. Ugrabitev se je v kolektivnem spominu do danes ohranila zato, ker je stari Getty takrat zavrnil plačilo odkupnine - pa čeprav bi si zlahka privoščil 17 milijonov dolarjev, kolikor je kalabrijska mafija od njega zahtevala. Priznanje Plummerjevi nadarjenosti je, da nam to nepredstavljivo držo poda na način, da je skoraj logična: "Imam 14 vnukov. Če začnem plačevati odkupnine, bom imel 14 ugrabljenih vnukov." Kljub temu je že od prvega trenutka naprej jasno, da stari ni ravno poosebljenje dobrodušnega dedka, ampak ciničen, neprizanesljiv poslovnež. V mlajših letih se je čustveno povsem odrezal od svoje družine, da ga navezanost na otroke ne bi ovirala na poti do uspeha. Paul starejši je prepričan, da je reinkarnacija rimskega cesarja Hadrijana - v resnici pa je mitološki kralj Midas, ki v zlato spreminja vse, česar se dotakne, hkrati pa uničuje svoje odnose s soljudmi.

Osrednje gonilo zgodbe je antagonizem med Gettyjem in njegovo nekdanjo snaho Gail (Michelle Williams); najzanimivejši prizori filma nimajo neposredne zveze z ugrabitvjo (za katero najbrž veste, kako se je končala), ampak energijo črpajo iz jasno začrtanega spopada dvoje močnih volj. Gail je mogotcu enakovredna zato, ker je edina, ki je od pogajalske mize prostovoljno odkorakala brez denarja; ker od njega v ločitvi ni hotela denarja, je nikoli ni mogel povsem razumeti. Čeprav se praktično nikoli ne znajdeta v istem kadru, lahko v njunih prizorih razberemo zametke študije značaja, kar bi Ves denar sveta v resnici moral biti. Namesto tega scenarij vpelje lik Marka Wahlberga, ki vse skupaj potegne v vode generične kriminalke s predvidljivim izzidom. Roko na srce: moteče je tudi, da si je Williamsova za vlogo Gail omislila afektiran, nedoločno aristokratski naglas.

Najšibkejši člen igralske zasedbe je vseeno najbrž Charlie Plummer (ki s Christopherjem Plummerjem ni v sorodu) v vlogi ugrabljenega najstnika: scenarij mu v resnici ne da nobene priložnosti, da bi nam pokazal svoj značaj, zato gledalca težko zares skrbi njegova varnost. Precej prisiljen scenaristični rekvizit je tudi Gettyjev osebni stražar/tajni agent Fletcher Chase (Wahlberg), edini, ki naj bi v imenu dinastije Getty izposloval fantovo varno vrnitev. Fletcher ni klasičen nasilnež: pištole niti ne nosi, saj raje posluje z denarjem in si ne maže rok z nasiljem. Škoda, da Wahlberg ne zmore niansirane vloge, ki bi vdahnila njegovemu liku dvoumnost ali pridih nevarnosti in občutek, da ima za seboj umazano preteklost, na katero namiguje. Umetnik, nekoč znan kot Marky Mark, je namesto tega ves čas stoodstotno korekten, neposreden - in prazen.

Večina gledalcev se spominja, kakšen je bil vrhunec krize v Gettyjevi ugrabitvi: ugrabitelji so fantu odrezali uho in ga po pošti poslali časopisu. Scott dramatični trenutek pohabljenja, ki ga vsi z nelagodjem pričakujemo, pokaže nazorno in brez umikanja pogleda ali diskretne zatemnitve.

Ves denar na svetu je za spoznanje preveč linearna, preveč klasična upodobitev fascinantnega poglavja zgodovine. Igrice moči in izsiljevanja so zanimive samo do neke mere, podobnost z zgoraj omenjenimi Zamolčanimi dokumenti pa več kot samo površinska: tudi Gail je, podobno kot lik Meryl Streep v Spielbergovem filmu, osamljena ženska v moškem svetu, ki mora prenašati nenehno podcenjevanje establišmenta in njihovo pokroviteljsko odslavljanje .

Ocena: 3; piše Ana Jurc

Ana Jurc
Prijavi napako
Komentarji
kingeston
# 30.01.2018 ob 12:07
opažam pa tudi da se ogromno filmov seli v leta pred 50 leti in več.

očitno je bil takrat svet bolj zanimiv za upodobitev na filmskih platnih, ker 'sodobnemu' svetu kot smo ga bili priča v zadnjih letih so bili filmi vsi podobni: veliko računalnikov, veliko hekerjev, ter nonstop sledljivost na vsakem koraku... kar je samo po sebi idiotija

in očitno da to ni več recept za uspeh
kingeston
# 30.01.2018 ob 12:04
še dobro da imamo snežinkico in podobne komentatorje tu, da se namesto o filmu prepiramo o ženskem seksističnem feminizmu...
carlos_carlos
# 30.01.2018 ob 11:14
Snežinkica

Kakšno nakladanje. Bi bilo lepo, če bi bile plačane iz razlogov, ki jih naštevaš. Pa niso, ampak je enostavno njihova tržna vrednost ocenjena, kot je. Temu so primerni honorarji. Konkretnih podrobnosti posla ne poznam, ampak če vzamemo v obzir filme, kjer nastopajo (tudi) moški, je dokaj enostavno. Ko ni več erekcije in potence (kar se ni tako nepogosto), so na cesti.

Degradacija, poniževanje v tej industriji doživljajo tudi moški (govorimo o igralcih). Riziko poškodb, takšnih in drugačnih je pa precej podoben.
carlos_carlos
# 30.01.2018 ob 09:47
El Cartel

ali pa dobiva kompas.

Spacey ni "kao" imel grehov, ampak jih je IMEL, oz. jih kar IMA. KOt večina v ameriki je tudi film posel. V strahu da box office ne bi pokril stroškov, so ga pač umaknili. Torej poslovna odločitev, ne toliko moralna.

Glede honorarjev pač kažejo razliko med spoloma.To pa je "kao", ker v ZDA so igralci plačani glede na njihovo "zmožnost" privabljanja gledalcev v kino. Tako kakšna Angelina Jolie dobi mnogo več kot njen soigralec v kakšnem filmu. Npr.Daniel Craig mislim, da je v enem igral....

zgolj kot zanimivost pa so plačna razmerja v porno industriji diametralno nasprotna. Tam so dekleta plačana mnogo bolje, kot fantje, ki po mnenju nekaterih naredijo veliko dela in zato niso nagrajeni. Za prodajo namreč poskrbijo dekleta.
el CARTEL
# 30.01.2018 ob 09:26
tale dekadentni hollywood vedno bolj izgublja kompas.

najperj izbrišejo spacey-ja, ker naj bi kao imel neke grehe iz preteklosti (ki jih ima itak ene vsaj 80% dekadentnežev tam), za to morajo wahlbergu plačati ogromno za dodatne scene (ker očitno vedo,d a nimajo filma v nasprotnem), nato začne njegova soigralka histerijo ker je bila plačana manj (očitno bi moral vsakdo dobiti 2 miliona).

in za konec farse da mark denar v dobrodelne namene. očitno ima raje manj denarja kot negativno publiciteto (v bistvu je PR plačal 2 mil $)
sistemc.
# 30.01.2018 ob 07:19
Jojmene, ne spadam med “večino gledalcev”, da bi se spominjal vrhunca krize, ravno tako pa očitno nisem del “kolektivnega spomina”, da bi vedel karkoli o tej ugrabitvi.

Verjetno premalo visim na socialnih omrežjih.
carlos_carlos
# 30.01.2018 ob 08:33
ana jurc

če je Marky Mark 8bil) umetnik oz. kakorkoli povezan z umetnostjo, potem je Saška Lendero prav tako umetnica, Modrijani pa so itak klasa zase v umetnosti.
Hallenbeck
# 30.01.2018 ob 08:57
Wahlberg je pozneje objavil, da bo honorar daroval v dobrodelne namene

Če je to res naredil, je butec. Pa ne zato, ker denar ne bi prišel v prave roke, ampak zaradi samega vzroka.
carlos_carlos
# 30.01.2018 ob 08:34
ali pa je prepisano iz kakšne ameriške predloge, kjer so artisti v bistvu izvajalci ;)). Britney Spears je tam artist seveda.
xskip
# 29.01.2018 ob 22:07
25. marca štarta še serija TRUST, 10 delov, ista tema:
http://www.imdb.com/title/tt5664952/
vrtojb5
# 29.01.2018 ob 19:25
Škoda k so film spremenili, mu takoj pade rating.
kingeston
# 30.01.2018 ob 12:01
Mark Wahlberg...

dovolj da ne grem gledat filma...
dharma
# 29.01.2018 ob 19:29
Film je vendo od producenta oz. studia in v tem primeru Ridley Scott ni edini temveč eden izmed cca. devetih zato močno dvomim, da je imel odločilno besedo pri tem. So pa seveda izpeljali vrhunsko pr., to pa.
Snežinkica
# 30.01.2018 ob 10:20
Tam so dekleta plačana mnogo bolje, kot fantje,

Tam so dekleta bolje plačana, ker se od njih terja, da sodelujejo pri lastni degradaciji in poniževanju. Ker je njihov riziko za telesne in psihične poškodbe mnogo večji, ker je njihov rok uporabe krajši... V zadnjem kratkem obdobju so bili kar 4 primeri samomorov teh mladih žensk, verjetno zato ker so tako dobro plačane in so pogoji dela tako super, not.
Snežinkica
# 29.01.2018 ob 19:27
Umetnik, nekoč znan kot Marky Mark, je namesto tega ves čas stoodstotno korekten, neposreden - in prazen.

Važno, da je denarnica polna, ane.
Filmske recenzije
link
Filmska recenzija: Zadnji ledeni lovci
4
17. februar 2018 ob 11:27 Zadnji ledeni lovci so filmski testament nadarjenega fotografa in dokumentarista, veliko prezgodaj umrlega Jureta Breceljnika.
Več novic ...
Ocenjujemo
link
Emily Dickinson: Ta svet ni konec, pesmi in pisma
2
18. februar 2018 ob 10:41 Knjigo Ta svet ni konec sestavljajo tri medsebojno ujemajoče se enote; sosledju sto štirih pesmi Emily Dickinson sledijo njena izbrana pisma, kot jih je leta 1891 v kritičnem prepisu zajel njihov ...
Več novic ...
Kazalo