'Kar počnemo, je triangulacija,' je dejal Osojnik, ki dobro ulično predstavo razume kot živ in enovit dogodek, ki poveže tri ključne in zunaj predstave neodvisne elemente - umetnika, občinstvo in prostor. Zaradi za vsako mesto posebnega načina povezovanja gledališča, urbanega prostora in predvsem ljudi je Ana Desetnica v vsakem mestu drugačna, je dodal. V Sežani bo denimo potekala tudi pod drugačnim naslovom - KULTulice. Foto: Luka Dakskobler
'Kar počnemo, je triangulacija,' je dejal Osojnik, ki dobro ulično predstavo razume kot živ in enovit dogodek, ki poveže tri ključne in zunaj predstave neodvisne elemente - umetnika, občinstvo in prostor. Zaradi za vsako mesto posebnega načina povezovanja gledališča, urbanega prostora in predvsem ljudi je Ana Desetnica v vsakem mestu drugačna, je dodal. V Sežani bo denimo potekala tudi pod drugačnim naslovom - KULTulice. Foto: Luka Dakskobler
Poleg tega so na program festivala umestili ulični spektakel Mati Korajža, ki je lani nastal v sklopu Evropske prestolnice kulture v Mariboru, a je po Osojnikovih besedah naletel na tako dober odziv, da so se odločili, da ga uvrstijo na program tudi letos. Mati Korajža bo letos vandrala po Mariboru, Ljubljani, Novi Gorici, Izoli, Kranju in Kamniku. Foto: Nejc Ketiš
Italijanska zasedba eVenti Verticali bo poskrbela za vertikalni spektakel letošnjega festivala. Foto: Arhiv nastopajočih

Tamkajšnje občinstvo bo ob 19.30 v park Pietro Coppo z delavnico Magična pokrivala, ki je obenem predstava, privabljal francoski umetnik Paul-Henri Jeannel.

Jeannel s svojo edinstveno kreacijo - magičnimi pokrivali, ki si jih udeleženci sami izdelajo iz pole naravnega pakpapirja - že vrsto let gostuje po vsem svetu. Čeprav je to predvsem delavnica, se v času, ko se iz papirja začnejo oblikovati prva magična pokrivala, prostor pretvori v sanjsko deželo, ki jo napolnjujejo nenavadni ljudje iz vseh mogočih domišljijskih svetov.

V Izoli se bo Ana Desetnica mudila še 10. julija z veliko ulično predstavo Mati korajža, ki je nastala po motivih istoimenske drame Bertolta Brechta. V predstavi je moči združilo skoraj 40 igralcev in ustvarjalcev iz 11 različnih držav, večinoma iz Slovenije. Skozi predstavo gledalci postajajo vedno bolj dejavni in so na koncu vsi vključeni v razplet predstave, piše v programski knjižici festivala.

Vendar pa, kot je na nedavni novinarski konferenci povedal vodja festivala Goro Osojnik, Ana Desetnica letos ne bo le potovala iz enega v drugo mesto, temveč bodo dogodki ponekod potekali vzporedno. In ker je za vsako mesto način povezovanja gledališča, urbanega prostora in predvsem ljudi poseben, bo tudi Ana Desetnica v vsakem mestu drugačna. V Sežani bo denimo potekala tudi pod drugačnim naslovom - KULTulice.

V Ljubljani bo festival potekal od 3. do 6. julija, iz mestnega središča pa se bo letos preselil v Moste. Poleg Ljubljane in Izole bo Ana Desetnica letos razveseljevala tudi prebivalce Maribora, Sežane, Nove Gorice, Ruš, Kamnika, Šoštanja in Kranja. Od občinstva se bo za leto dni poslovila s predstavo Mati Korajža 12. julija v Kamniku.

Letošnji program je po Osojnikovih besedah zelo raznovrsten in uvaja nekaj novih žanrov. Tako bosta denimo na ulicah Ljubljane in Maribora javni red in mir motila klovna Murmuyo in Metrayeta, letošnja izdaja pa bo ponudila tudi dve večji predstavi. To bosta ognjeni spektakel belgijske Kompanie Ofwell v Mariboru in Ljubljani ter spektakularni vertikalni ples s projekcijo italijanskega dvojca eVenti Verticali, ki ga bo mogoče videti v Novi Gorici, Mariboru in Ljubljani.

V Ljubljani bosta v sklopu festivala potekala tudi mednarodni simpozij na temo Ulično gledališče kot urbana zvrst prihodnosti in okrogla miza na temo Vloga uličnega gledališča v množičnih protestih. Po besedah filozofa Gregorja Modra so namreč izkušnje letošnje zime v Sloveniji pokazale, da je bil močan del množičnih protestov njihov ustvarjalni del, saj so si ljudje sami izdelali maske in kostume in šli z njimi na ulice, sčasoma pa se je izoblikoval tudi Protestival. Zato bodo na sobotno okroglo mizo povabili vidnejše soustvarjalce tega politično-umetniškega dogajanja in odprli razpravo o njegovi prihodnosti.

Gostje okrogle mize, ki bo na vrsti v četrtek, 4. julija, pa bodo poleg Modra še filozof in stripar Izar Lunaček, direktor FAI AR', prve popotne akademije uličnega gledališča v Evropi Dominique Trichet in Olu Taiwo z Univerze v Winchestru, ki bo spregovori o tem, kako rekonceptualizirati ulično umetnost v digitalni dobi.