Hamlet s Cumberbatchom v glavni vlogi se je izkazal za eno najbolje prodajanih predstav v zgodovini britanskega gledališča. Foto: EPA
Hamlet s Cumberbatchom v glavni vlogi se je izkazal za eno najbolje prodajanih predstav v zgodovini britanskega gledališča. Foto: EPA
false
Po predstavi je njegov prihod pred gledališče vzbudil velik aplavz in odobravanje. Zbrane gledalce je nagovoril z zahvalo za njihovo prisotnost in prošnjo, da razširijo njegovo sporočilo - fotografiranje in snemanje med predstavo je moteče in ponižujoče. Kot igralec na gledališkem odru bi rad omogočil živo izkušnjo, ne spomin na telefonu. Foto: EPA
false
Benedicta Cumberbatcha poznamo po filmih Igra imitacije, Zvezdne steze: V temo, Hobit: Smaugova pušča, Pokora, 12 let suženj in drugih. Foto: EPA

Hamlet s Cumberbatchom v glavni vlogi se je izkazal za eno najbolje prodajanih predstav v zgodovini britanskega gledališča. Prvi sveženj vstopnic, ki jih je gledališče dalo v prodajo že avgusta lani, je pošel takoj. Letos Barbican ponuja tudi posebno akcijo po 30 vstopnic za 10 britanskih funtov (14 evrov) dnevno in za takšno ceno se vsak dan že sredi noči pred blagajno nabere vrsta navdušencev. Na spletu je najti tudi ponudbe za vstopnice, ki so dosegle že ceno 1.500 funtov (2.100 evrov). Do vstopnic tako ni lahko (ali poceni) priti. Londonski Barbican je denimo omogočil prednostne rezervacije tistim, ki si za 100 funtov (140 evrov) kupijo člansko izkaznico.
Pri razmišljanju o stranskih posledicah povečanega zanimanja za zvezdniškega igralca so šli tako daleč, da so imetnikom vstopnic sporočili, da "zasedba po predstavi ne bo podpisovala avtogramov in da gledališko osebje ne bo sprejemalo dostav za člane igralskega ansambla".
Rdeča luč s kamere moti Hamleta
A vseh neprijetnosti očitno ni mogoče preprečiti vnaprej. Cumberbatch, ki je v gledališče nedvomno privabil tudi tiste, ki se za ogled Hamleta v drugačni zasedbi ne bi odločili, se je moral spopasti z oboževalci, ki niso upoštevali pravil pričakovanega vedenja v gledališču. Povedal je, da "ni nič manj prijetno in podporno" to, da na odru med monologom vidiš "veliko rdečo luč", ki sveti s kamere gledalca, izkušnjo nenehnega fotografiranja in snemanja med predstavo pa označil za "poniževalno". Za moteče snemanje se je nekdo odločil prav med osrednjim Hamletovim monologom, ki ga je režiserka Lyndsey Turner prestavila na začetek predstave.
Gledališče je za možgane, ne telefone
Prošnjo po prenehanju fotografiranja in snemanja je naslovil množici gledalcev pred gledališčem takoj po predstavi, ki naj bi se zaradi tehničnih težav zaustavila kar dvakrat. Dodal je, da je bil ponoven začetek še težji zaradi očitnega snemanja "nekoga iz tretje vrste". Vsem se je zahvalil za njihovo prisotnost in poudaril, da gledalcem želi omogočiti "živo izkušnjo", ki bi si jo zapomnili naši "možgani, ne telefoni in kamere".
Zbrane je poprosil za "koristno" uporabo tehnologije - namreč za širjenje njegovega sporočila prek družbenih omrežij. "Resnično si želim, da me podprete. Sam ne uporabljam družbenih omrežij, a bi cenil vaše objave, tvite, bloge o tem opozorilu." Prav tako je opozoril, da bodo v prihodnje vsi gledalci, ki bodo motili predstavo, pospremljeni iz gledališča.
Tri tedne čakanja na premiero
Zaustavitev predstave in igralčev nagovor sta se sicer zgodila na eni izmed predpremiernih izvedb (preview), ki lahko v angleškem gledališču potekajo tudi dalj časa pred premiero. Hamlet ima v Barbicanu napovedane kar tri tedne predpremiernih izvedb, kar je tudi sprožilo kar nekaj nesporazumov in težav. Najprej pri nezadostni informaciji, saj je gledališče kot termine predstave navajalo izvedbe od 5. avgusta do 31. oktobra in nekateri gledalci sploh niso vedeli, da se bo premiera zgodila šele 25. avgusta.
Odločitev za tako dolgo predpremierno obdobje se producentom ne zdi problematična, kot jo zagovarja tudi pridruženi režiser londonskega The Royal Court Theatra John Tiffany, je nujna za ugotavljanje, ali predstava deluje ali ne. "Gledališče je živ organizem. Veš, ali predstava deluje, samo ko jo vidiš ob prisotnosti občinstva." In samo ob njihovi prisotnosti lahko prepoznaš, kaj ne deluje in do premiere še kaj spremeniš, dodaja razburjen, ker sta časopisa Times in Daily Mail in njuna kritika ob Hamletu prekršila pravilo kritiškega embarga do premiere z argumentom, da je nerazumno pričakovati tritedensko čakanje na kritike predstave, ki spodbuja pomp in pričakovanja že tako dolgo.