Oder
(3)
SNG Maribor
Festival Borštnikovo srečanje, ki ga bo Maribor gostil v drugi polovici oktobra, bo za štiri dni daljši kot do zdaj, saj uvaja nova programska sklopa Mlado in Študentsko gledališče. Foto: Radio Maribor/SNG Maribor
Aleš Novak
V tekmovalnem programu bo na ogled deset uprizoritev, v spremljevalnem programu sedem in v mednarodnem štiri. Prvega je oblikovala selektorica Zala Dobovšek, druga dva pa umetniški direktor festivala Aleš Novak. Foto: BoBo
       Bistvene komponente tokratne selekcije uprizoritev so v vzpostavljanju močnega odnosa do štirih pomembnih gledaliških elementov: skupnosti/skupnega, časa, metodoloških raziskav in kritičnosti do aktualnega stanja sveta.       
 Zala Dobovšek
Saša Pavček
Pred začetkom festivala pripravljajo tudi pogovore z nagrajenimi ustvarjalci. Poleg Primoža Ekarta bo letos to tudi Saša Pavček, lansko dobitnico Borštnikovega prstana pa bodo predstavili tudi v posebni knjižni izdaji. Foto: SNG Drama Ljubljana

Dodaj v

Borštnikovo srečanje se v želji, da bi bile dvorane polne, usmerja v razvoj novih občinstev

Več poudarka na mladih, z dnevom igralca in pogovori z nagrajenimi ustvarjalci
5. junij 2018 ob 17:29
Maribor - MMC RTV SLO, STA

Letošnje Borštnikovo srečanje bo usmerjeno predvsem v razvoj novih občinstev, zato uvaja tudi nova programska sklopa, ki bosta dogodek podaljšala za štiri dni. V tekmovalnem programu bo na ogled deset predstav. Selektorica Zala Dobovšek je pri pregledu produkcij sezone opazila, da število uprizoritev pada, še posebej v nevladnem sektorju, "ki vsako leto bolj postaja alarmantno ogrožen".

Kot je ob razgrnitvi programa festivala dejal umetniški direktor Aleš Novak, bo srečanje razvijal v mednarodno uveljavljeno festivalsko platformo, ki bo vključevala gledališke uprizoritve slovenskih in tujih producentov, strokovni program in refleksijo, dejavnosti za razvoj novih občinstev ter promocijo in popularizacijo gledališča. Festival bo daljši kot do zdaj, saj uvaja nova programska sklopa Mlado in Študentsko gledališče.

Porast pripovedovanja, malo posluha za eksperimentiranja
53. festival bo potekal od 15. do 28. oktobra, v tem času pa bo postregel s 30 gledališkimi uprizoritvami. Jedro ostaja izbor gledaliških predstav slovenskih producentov, ki se potegujejo za festivalske nagrade. Letošnji izbor, ki šteje deset naslovov, je opravila Zala Dobovšek. "Bistvene komponente tokratne selekcije uprizoritev so v vzpostavljanju močnega odnosa do štirih pomembnih gledaliških elementov: skupnosti/skupnega, časa, metodoloških raziskav in kritičnosti do aktualnega stanja sveta," pravi.

Zala Dobovšek, ki si je ogledala 84 uprizoritev, opaža, da sezona vsebinsko in estetsko ni radikalno odstopala od prejšnjih. Poudarila je izjemen porast žanra pripovedovanja znotraj gledaliških praks, malo posluha za novejše dramske pisave mlajše generacije in eksperimentiranja. Med presežki pa je med drugim navedla mlada režiserja Nino Rajić Kranjac in Žigo Divjaka z "izjemno lucidno režijsko poetiko".

Za pretočnost med slovenskim in evropskim kulturnim prostorom
Spremljevalni program bo znova prinesel predstave, ki za slovensko gledališče v pretekli sezoni pomenijo pomemben dosežek na kateri koli ravni. Na ogled bo sedem uprizoritev. V mednarodnem programu, ki ga je uvedla že prejšnja umetniška direktorica Alja Predan, pa bodo letos na ogled štiri predstave iz Italije, Hrvaške in Makedonije.

"Tako omogočamo pretočnost med slovenskim in evropskim kulturnim prostorom. Zdi se nam pomembno, da prihaja do povezovanja, mreženja, pretočnosti idej in ustvarjalcev ter da festival tudi prek mednarodnega programa dobi čvrsto mesto v širšem regionalnem mednarodnem prostoru," je povedal Novak.

V želji, da bi bile dvorane polne
Poleg ljubljanske akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) bodo po novem na festivalu gostovale tudi predstave tujih gledaliških akademij, letos iz Švice, Rusije in Češke. Na ogled bodo v novem programskem sklopu Študentsko gledališče, ki bo poleg mednarodnega izbora študentskih produkcij nudil še delavnice tujih mentorjev. Novost je tudi programski sklop Mlado gledališče, posvečen usposabljanju pedagoških delavcev in gledaliških ustvarjalcev.

Oba sklopa sta usmerjena v razvoj novih občinstev. Novak namreč meni, da je ena izmed temeljnih nalog povezana z izzivi zagotavljanja občinstva. "Naša srčna želja je, da bi bile dvorane polne," je dejal Novak.

Knjiga o lanski dobitnici prstana Saši Pavček
Knjižne izdaje, ki so v prejšnjih letih predstavljale izbor prevodov tujih dram, bodo po novem namenjene predstavitvi prejemnikov Borštnikovega prstana, letos bo to lanska dobitnica Saša Pavček. Pogovori o predstavah bodo zdaj potekali po predstavah, še pred začetkom festivala pa pripravljajo tudi pogovore z nagrajenimi ustvarjalci, letos bosta gosta Saša Pavček in Primož Ekart.

Novost tudi dan igralca
Pomembna novost je dan slovenskih gledaliških ustvarjalcev, v preteklosti imenovan dan igralca. Načrtujejo ga 24. oktobra, z dogodkom pa želijo zbrati v Mariboru čim več igralcev, za katere med drugim pripravljajo strokovno razpravo o prenovi kulturnega modela. "Želimo, da je festival še tesneje povezan s slovenskim gledališkim prostorom," pravi Novak.

TEKMOVALNI PROGRAM:
1. Leja Jurišić & Marko Mandić: SKUPAJ, Pekinpah, Via Negativa in Kino Šiška
2. avtorski projekt po igri Sen kresne noči Williama Shakespeara: SEN KRESNE NOČI, režija Jernej Lorenci, Mestno gledališče ljubljansko
3. Dušan Jovanović: ZID, JEZERO, režija Miloš Lolić, SNG Drama Ljubljana
4. po motivih Epa o Gilgamešu: GILGALOVANJE, režija Tjaša Črnigoj, Gledališče Glej
5. Ferdinand von Schirach: TEROR, režija Eduard Miler, Prešernovo gledališče Kranj
6. Tadeusz Slobodzianek: NAŠ RAZRED, režija Nina Rajić Kranjac, koprodukcija Prešernovega gledališča Kranj, Mestnega gledališča Ptuj in Mini teatra Ljubljana
7. 6, režija Žiga Divjak, koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča in Maske Ljubljana
8. Peter Mlakar, Dragan Živadinov: ODILO. ZATEMNITEV. ORATORIJ, režija Dragan Živadinov, koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča in Centra urbane kulture Kino Šiška
9. Uroš Kaurin, Vito Weis: HEROJ 2.0, koprodukcija Društva Moment in Zavoda EN-KNAP
10. po romanu Ivana Tavčarja: VISOŠKA KRONIKA, režija Jernej Lorenci, SNG Drama Ljubljana

SPREMLJEVALNI PROGRAM:
1. Ivan Cankar: POHUJŠANJE V DOLINI ŠENTFLORJANSKI, režija Eduard Miler, koprodukcija SNG Drama Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko in Cankarjev dom
2. 365 PADCEV, režija Bojan Jablanovec, Via Negativa in Forum Freies Theater Düsseldorf
3. Svetlana Makarovič: PREKLETI KADILCI, režija Tin Grabnar, SNG Drama Ljubljana
4. Pavol Liška in Kelly Copper: ZASLEDOVALCI SREČE, režija Pavol Liška in Kelly Copper, koprodukcija Zavoda EN KNAP, Theatre de la Ville in Steirischer Herbst
5. Janez Vrečko: KONS:O:VEL, režija Matjaž Berger, koprodukcija Anton Podbevšek Teatra Novo mesto in Studia Humanitas v sodelovanju s Cankarjevim domom
6. Kitch: POPPARTY, režija in produkcija Kitch
7. Ana Pandur Predin: FIREBIRD, režija Ana Pandur Predin, koprodukcija Ana Pandur, Pkd Flamenko in Cankarjev dom Ljubljana

MEDNARODNI PROGRAM:
1. Pippo Delbono: VANGELO, Compagnia Pippo Delbono, Italija
2. Pippo Delbono: LA GIOIA, Compagnia Pippo Delbono, Italija
3. Kristian Novak, Tomislav Zajec: ČRNA MATI ZEMLA, režija Dora Ruždjak Podolski, Zagrebačko kazalište mladih, Hrvaška
4. po kratki zgodbi Nikolaja Vasiljevića Gogolja: DIARY OF A MADMAN, režija Marjan Nečak, koprodukcija Moving Music Theatre Bitola in Centra za kulturo Bitola, Makedonija.

M. K.
Prijavi napako
Komentarji
Aeda
# 06.06.2018 ob 00:05
Prosim avtorja/avtorico MK za kratko pojasnilo, kaj pomeni >>razvoj novih občinstev<<?
magnapurga
# 06.06.2018 ob 07:00
To je dobesedno prevedena fraza evropskih kulturnih politik 'audience development'. Včasih so temu rekli 'vzgoja', npr. v izrazu 'kulturna vzgoja' ;).
ogenj
# 07.06.2018 ob 16:46
to pomeni, da lahko prihajajo na predstave tudi dame s psički
Kazalo