Ključen trenutek med delitvijo vlog je bil trenutek, ko je sodelovanje sprejela Belén Rueda, je na tiskovni konferenci pred premiero povedal Pandur. 'Ko je k projektu pristopila ona, je bilo vse lažje.' največ pa je moral režiser tvegati z vlogo korumpiranega Martina Von Essenbecka, ki ga je v Viscontijevem filmu igral nepozabni Helmut Berger - nastop, ki mu je težko slediti. Z izzivom se je spopadel TV-zvezdnik Pablo Rivero, ki se je skušal preobraziti v 'novodobnega Hamleta'. Foto:
Ključen trenutek med delitvijo vlog je bil trenutek, ko je sodelovanje sprejela Belén Rueda, je na tiskovni konferenci pred premiero povedal Pandur. 'Ko je k projektu pristopila ona, je bilo vse lažje.' največ pa je moral režiser tvegati z vlogo korumpiranega Martina Von Essenbecka, ki ga je v Viscontijevem filmu igral nepozabni Helmut Berger - nastop, ki mu je težko slediti. Z izzivom se je spopadel TV-zvezdnik Pablo Rivero, ki se je skušal preobraziti v 'novodobnega Hamleta'. Foto:
Somrak bogov
Zgodba se začenja tiste februarske noči 1933, ko je gorel rajhstag, in se konča neposredno po znani 'noči dolgih nožev' junija 1934, ter opisuje razpad nemške družine v času nacističnega pohoda. Foto: Aljoša Rebolj

V prepolni dvorani gledališča Teatro Calderón so že šesto špansko predstavo uspešnega slovenskega režiserja pospremile stoječe ovacije in bučen aplavz.

Visconti za današnji čas
Glavni navdih je bil eden največjih filmov velikega cineasta Luchina Viscontija, ki slika ideološke in gospodarske povezave med nacisti in bogato buržoazijo. Predvsem pa film, ki pod drobnogled postavi kapitalistično družino von Essenbeck, njen vzpon in padec, v času razpada moralnih vrednot in popolnega propada etičnih sistemov, ko je v ugledni družbi vse dovoljeno. Svet glavnih junakov se sesuva in daje prostor novemu, v katerem vladajo prevare, incest, posilstva, pedofilija, umori in v katerem lahko preživi le tisti, ki lahko brez pomislekov postane del absolutnega zla. Film, ki je po Pandurjevih besedah za kinematografijo to, kar je Shakespeare za gledališče, temelji na eseju Friedricha Nietzscheja Somrak malikov, z referenco na istoimenskim delom Wagnerjeve opere (Götterdämmerung, 1876).

Vrhunska igralska ekipa pod ogledalom
Zgodba o ljudeh, ki so pripravljeni narediti vse za moč in nadvlado, je danes enako aktualna kot pred tridesetimi leti, kar potrjuje tudi Pandurjeva predstava, ki jo je ustvaril z izjemno ekipo in vrhunskimi španskimi igralci. Kot neizprosna baronica von Essenbeck nastopa trenutno ena najboljših španskih igralk in z oskarjem nagrajena Belén Rueda (Morje v meni), njenega nevrotičnega sina Martina pa je upodobil mladi španski zvezdnik s televizijskih zaslonov Pablo Rivera. Nič manj sijajna ni preostala igralska ekipa, kot so Alberto Jiménez, Fernando Cayo, Emilio Gavira, zvezda ameriških vesternov Manuel de Blas ali Francisco Boira.
Tudi tokrat je v sodelovanju z režiserjem predstavo dramaturško zastavila dramaturginja Livija Pandur, dvojnost scenografije z visečim ogledalom nad odrom si je zamislil Sven Jonke (Numen), estetizirano kostumografijo pa Angelina Atlagić. Estetsko osupljive podobe na odru žlahtnijo še izvrstna osvetljava, sugestivne videoprojekcije in glasba v živo komaj devetnajstletnega Ramona Graua v nacistični uniformi, ki gradi vzdušje vse zadnjega, do Lacrimas iz Mozartovega Revijema.

Koprodukcijo madridskega Teatra Español, Teatra Calderón in barcelonskega festivala Grec bo maja gostovala v Pamploni, julija na Festivalu Ljubljana v Križankah, takoj zatem na festivalu Grec v Barceloni, v Madridu pa bo od avgusta in vse do konca oktobra odigranih več kot 50 predstav.