Slovenske praizvedbe besedila, ki je v tujini večkrat uprizarjano, so se kranjski gledališčniki lotili z Gledališčem Škuc iz Ljubljane, s katerim že tretjič sodelujejo, saj obe gledališči družita uprizarjanje družbeno angažiranih in kritičnih besedil in odpiranje tabujev. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Slovenske praizvedbe besedila, ki je v tujini večkrat uprizarjano, so se kranjski gledališčniki lotili z Gledališčem Škuc iz Ljubljane, s katerim že tretjič sodelujejo, saj obe gledališči družita uprizarjanje družbeno angažiranih in kritičnih besedil in odpiranje tabujev. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Rose Bernd
Gerhart Hauptmann je dramo Rose Bernd napisal po tem, ko je kot porotnik sedel na sojenju mlade detomorilke in si belil glavo z vprašanjem, kako se je lahko zgodilo takšno dejanje, kaj je mlado dekle privedlo do umora svojega komaj rojenega dojenčka. Foto: SLG Celje

izvedbi Slovenskega ljudskega gledališča Celje, Lučka Počkaj zlatega leva za vlogo Gospe Flamm v taisti predstavi, občinstvo pa je nagradilo Helverjevo noč v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj.

Žirija 18. festivala komornega gledališča je v utemeljitvi zlatega leva Mateji Koležnik za predstavo Rose Bernd Gerharta Hauptmanna v izvedbi SLG-ja Celje med drugim zapisala, da režiserka z natančnim vodenjem igralcev v svet likov Nobelovega nagrajenca za književnost Hauptmanna, enega najpomembnejših nemških pisateljev z začetka 20. stoletja, s svojim režiserskim pristopom odpira vedno aktualno žensko vprašanje in položaj ženske v družbi.

Po prepričanju žirije je v naturalizmu slavnega nemškega avtorja Koležnikova našla navdihujočo podlago za življenje vseh dramskih likov, ki pletejo mrežo okoli Rose in se referirajo na sedanjo družbo, ko je svet vedno bolj soočen z odklanjanjem, nasiljem in okrutnostjo do posameznika.

Vzpostavitev psihološkega trikotnika
V utemeljitvi zlatega leva Lučki Počkaj za vlogo Gospe Flamm v predstavi Rose Bernd pa je žirija zapisala, da se igralka s pomočjo bergel po odru premika skoraj neslišno, kot balerina. Pomembno določa dramsko dogajanje, ko gradi psihološki trikotnik med svojim možem, Rose in seboj kot prevarano ženo, ki poleg telesnih trpi še duševne bolečine ob zavedanju, da zaradi svojih omejitev možu ne more nuditi tega, kar mu lahko da Rose.

Odlična povprečna ocena za Helverja
Sodobna drama poljskega dramatika Ingmarja Villquista Helverjeva noč v režiji Alena Jelena in izvedbi Prešernovega gledališča Kranj pa je na festivalu, ki se je sklenil v nedeljo, prejela povprečno oceno pet in s tem prvo nagrado občinstva. Predstava je nastala v koprodukciji s ŠKUC gledališčem iz Ljubljane. Strokovna žirija je zapisala, da je predstava prejela najvišjo povprečno oceno v zgodovini festivala.

Glavni lev rjove za osiješko predstavo
Na festivalu je grand prix za predstavo 260 dni prejelo Hrvaško narodno gledališče (HNK) iz Osijeka. Žirija je o zmagovalni predstavi, ki je nastala po avtobiografskem romanu Marijana Gubine, med drugim zapisala, da protestna vojna zgodba resnično in prepričljivo priča o grozi in trpljenju, ki so ju preživeli avtor in člani njegove družine, "pred katero ostanemo nemi in skesani". Univerzalno sporočilo predstave so katarza in prečiščenje od zla ter odpuščanje, še beremo v utemeljitvi nagrade.