Za ljubitelje klasičnih lutk bo na sporedu predstava Miza britanske skupine Blind Summit, ki je nekakšna mešanica stand-up komedije, beckettovske predstave in eksistencialne disertacije o lutkarstvu. Foto: Lutke 2014
Za ljubitelje klasičnih lutk bo na sporedu predstava Miza britanske skupine Blind Summit, ki je nekakšna mešanica stand-up komedije, beckettovske predstave in eksistencialne disertacije o lutkarstvu. Foto: Lutke 2014
Ti si lutka, interaktivna ulična instalacija, ki jo sestavlja pet gigantskih mehanskih konstrukcij - lutkarjevih rok, narejenih iz lesa in jekla. Gledalcem omogoča, da sami postanejo del lutkinega mehanizma. Foto: Lutke 2014
Pustolovščina dečka Krabata se začne v trenutku, ko sklene dogovor z Mojstrom, gospodarjem Črnega mlina, čeprav sprva še ne pozna vseh skrivnostnih okoliščin. V Črnem mlinu postane dvanajsti vajenec Mojstra pri učenju črne magije in spozna, da lahko njen zlovešči krog preseka le ljubezen. Predstava se osredotoča na kontrastne motive ljubezni in sovraštva, izdaje in zaupanja, poguma in strahopetnosti ter magičnost zgodbe ujame v prelivanju animacije, igre, videa in v živo izvajane glasbe. Foto: Gregor Gobec

Na različnih prizoriščih - Lutkovno gledališče Ljubljana, Kino Šiška, Kinodvor, Klub Daktari - se bo v petih dneh predstavilo 27 lutkovnih gledališč oziroma ustvarjalcev iz Rusije, ZDA, Nizozemske, Nemčije, Italije, Češke, Francije, Portugalske, Izraela, Estonije, Finske, Velike Britanije in Slovenije.
Preplet tradicionalnega in sodobnega
Kot je zapisala umetniška vodja festivala Ajda Ross, se je pri izboru osredotočila na drzna lutkovna raziskovanja, ki jih omogoča razvoj sodobnih tehnologij in novih materialov. Te predstave preizprašujejo preverjene lutkovne prakse, lutke nadgrajujejo s sodobnimi tehnologijami, računalniškimi pristopi ali zvočnimi sredstvi ter potrjujejo neskončne možnosti lutkovnega izraza, raznovrstnost vizualnih izrazov, oblik in pristopov.
Neklasične lutkovne predstave so na primer Luftballett II slovenskega umetnika Vlada G. Repnika, v kateri bodo v vlogi lutk nastopila svetlobna telesa oziroma računalniško vodene luči. Pa tudi G. Karmen ruskega gledališča Akhe, v kateri lutka prevzame vlogo besede oziroma je animacija predmeta zamenjana z animacijo besede.
Poleg tega bo festival, ki ga pripravlja Lutkovno gledališče Ljubljana, z mojstrsko delavnico Fabrizia Montecchija o senčnih lutkah in senčnem gledališču opozoril tudi na pomen ohranjanja tradicionalnih veščin in pristopov k lutkovnemu ustvarjanju. V sodelovanju s Kinodvorom bodo predvajali lutkovni film Peter in volk Suzie Templeton in španski animirani film za odrasle Apostol. V času festivala bo na ogled tudi več razstav.
Festival uvaja zgodba o 12-letni siroti v Črnem mlinu
Bienalni festival, ki letos poteka 12., se bo začel drevi s premiero predstave Krabat, koprodukcijo Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL), Umetniškega društva Konj, Ulrike Quade Company in produkcijske hiše Oorkan z Nizozemske. Predstava po poznani zgodbi nemškega mladinskega pisatelja Otfrieda Preusslerja o bistrem štirinajstletnem dečku, siroti, ki se v stiski zateče v skrivnostni Črni mlin, bo obenem tudi začela novo sezono LGL.
Od slovenskih predstav bodo na ogled še Ti loviš! v režiji Silvana Omerzuja, predstava Guliver – moje potovanje v Liliput Ravila Sultanova bo obiskovalce popeljala po Ljubljanici do čarobne dežele, ki se bo naselila v Botaničnem vrtu, na festivalu pa so uvrščene še tri predstave Matije Solceta, Močeradek gre čez cesto, Proces ali žalostna zgodba Josefa K. ter Turlututu.
V petih dneh bo na ogled 27 predstav, od katerih je 11 namenjenih otrokom, 16 pa odraslemu občinstvu. Umetniška vodja festivala in LGL Ajda Ross je predstave domačih in tujih umetnikov izbrala iz nabora 280 predstav.

Pet dni, ko so v središču lutke
Pet dni, ko so v središču lutke