Prazna scena za predstavo Dantonova smrt z nenavadnim prostorom za gledalce. Foto: Dubrovniške poletne igre
Prazna scena za predstavo Dantonova smrt z nenavadnim prostorom za gledalce. Foto: Dubrovniške poletne igre
Georges Danton konča pod giljotino. V giljotino pa so bili ujeti tudi gledalci predstave. Čez glave so jim poveznili debelo desko z luknjami. Gledalci se niso mogli premakniti ali se popraskati po glavi 75 minut. Foto: Dubrovniške poletne igre
Gledalci, ki so imeli napade panike, so odšli že na začetku, drugi pa so ostali do konca. Kot je povedal režiser, so bili v primeru težav pripravljeni prekiniti predstavo v katerem koli trenutku, a po prekinitvi ni bilo potrebe. Gledalci se niso mogli premakniti 75 minut. Foto: Dubrovniške poletne igre

Vedno provokativni Frljić je nagrado prejel za sodobno interpretacijo Büchnerjeve drame o francoski revoluciji Dantonova smrt, ki so jo konec avgusta premierno izvedli v Dubrovniku v izvedbi festivalskega dramskega ansambla. Frljić je dramo preoblikoval v oster esej o razočaranju, ki sledi revolucionarnemu zanosu, piše v obrazložitvi nagrade, ki so jo podelili v dubrovniški palači Sponza. Po mnenju strokovne žirije je Frljić dokazal, da velika dramska dela niso le muzejski primerki, temveč spodbuda za žive razmisleke o problemih sodobnega človeka. Kot so zapisali, je režiserju uspelo zabrisati meje med pamfletom in razmišljujočim, problemsko fokusiranim gledališčem s tem, ko je vse odgovore na pomembna etična in ideološka vprašanja, ki jih je v predstavi ponudil, še v istem trenutku tudi ovrgel.
V medijih je predstava odmevala tudi zaradi prepovedi veterinarske inšpekcije, da bi na odru na giljotini ubili kokoš. Po posredovanju inšpekcije je režiser v predstavo vključil že prej ubito žival.
Glasbena nagrada mednarodnemu pihalnemu kvintetu
Hrvaška radiotelevizija v Dubrovniku nagrade orlando že 37 let podeljuje za največje festivalske dramske in glasbene dosežke. Letos je o nagradah za najboljšo gledališko predstavo odločala žirija v sestavi Željke Turčinović (predsednica), Hrvoje Ivanković in Davorja Mojaša, za glasbene dosežke pa žirija v sestavi Dubravka Detonija (predsednik), Petra Obradovića in Dubravke Tomšič-Srebotnjak. Prav zadnja je imela v letošnjem bogatem in raznolikem programu izredno težko nalogo. Med izpostavljenimi koncerti - koncertom pianista in dirigenta Daniela Barenboima, francoskega panista Pierre-Laurenta Aimarda in švicarsko-francosko-hrvaškega pihalnega kvinteta Les Vents Francaisa - je orlanda za glasbene dosežke prejel zadnji.
Letošnji festival so v soboto sklenili slovenski filharmoniki, ki so nastopili skupaj z velikimi zvezdami, sopranistko Invo Mulo in baritonistom Leom Nuccijem pod dirigentskim vodstvom Ivana Repušića. Koncert opernih arij bo v okviru Festivala Ljubljana danes tudi v Cankarjevem domu.
Pandur znova razdelil kritike
Poleg Frljićeve predstave je premiero na letošnjih igrah imel tudi režiser Tomaž Pandur, ki je na oder postavil Evripidovo Medejo. Medtem ko je Jutarnji list za Pandurjevo Medejo ocenil, da gre za neprepričljivo predstavo, ki nima veliko skupnega z Evripidovo grško tragedijo in je na meji kiča, je Večernji list zapisal, da gre za "prvorazredni umetniški dogodek", v katerem je "slovenski gledališki mag" namenoma zavrnil verzno obliko in ustvaril odlično sodobno predstavo o emancipaciji. Predstava, glede katere je bila hrvaška gledališka kritika zelo deljena, bo septembra gostovala tudi na Festivalu Ljubljana.