V kratkem vizualnem glasbenem delu Musique de tables si trije tolkalci za instrument izberejo mizo. Gre za raziskavo pretanjene meje med glasbo in gibom, ki proizvede zvok ter pokaže na razmejitveno črto med plesom in glasbo. Foto: Thierry de Mey
V kratkem vizualnem glasbenem delu Musique de tables si trije tolkalci za instrument izberejo mizo. Gre za raziskavo pretanjene meje med glasbo in gibom, ki proizvede zvok ter pokaže na razmejitveno črto med plesom in glasbo. Foto: Thierry de Mey
Musique de tables Foto: Thierry de Mey
Prélude à la mer je preludij k Debussyjevi glasbi, ki je nastala po navdihu Mallarméjeve pesmi Favnovo popoldne. Thierry de Mey je ustvaril pretanjeno glasbeno poezijo o minljivem, odsotnosti in izbrisu. Foto: Julien Lambert
Kompozicija se poigrava s poetsko dvojnostjo giba. Gib in glasba sta povezana, trčita, proizvajata in zadržujeta vzajemnost ter nas priganjata h kaosu, in seveda k tišini. Light Music (Lahka glasba) premika meje med gibi, ki proizvajajo zvok, in med plesnimi gibi. Foto: A. Pequin
Plesni film Rosas danst Rosas je Thierry de Mey režiral na podlagi kultne istoimenske koreografije Anne Terese De Keersmaeker. Foto: Thierry de Mey

Med njegovimi ključnimi deli so velike stvaritve sodobnega plesa in umetnosti. Za predstavo Rosas danst Rosas, ki smo jo videli ob začetku praznovanja 20-letnice, je de Mey soustvaril glasbe ter režiral istoimenski film, sodeloval je pri predstavah Amor constante, April me, Kinok Anne Terese De Keersmaeker, pri koreografijah Wima Vandekeybusa in skupine Ultima Vez What the body does not remembe /Česar se telo ne spominja (ki bo v Španskih borcih predstavljena 25. in 26. maja), Les porteuses de mauvaises nouvelles in Le poids de la main, pri predstavi Dantons Töd v režiji Boba Wilsona in drugih.
Svojstven sistem pisanja glasbe za gib
De Mey je razvil poseben sistem pisanja glasbe za gib, ki ga uporablja v delih, kjer so vizualni in koreografski vidiki prav tako pomembni kot gibi, ki proizvajajo zvok, kot je to v Musique de tables (1987) in Light Music (2004).
Avtorske pravice "različnih vrednosti"
V javnosti je oktobra 2011 močno odmeval plagiat ameriške pevke Beyonce, ki je v svojem videu za Countdown prepoznavno uporabila segmente De Meyevega filma Rosas danst Rosas (1997) in koreografije Anne Terese De Keersmaeker (Achterland), vključno s kopiranjem kostumov. De Mey je takrat komentiral, da če bi "v katerem svojih filmov uporabil glasbo Beyonce, ne da bi zagotovil avtorske pravice, bi bil predvajanje filma takoj ustavljeno".
Njegovo delo prežema instinktivni občutek za gibanje, kar mu omogoča ukvarjanje s širokim spektrom žanrov, pri čemer ga vodi želja, da bi telo ali telesa doživela ritem in glasbeni pomen razkrila avtorju, samemu izvajalcu in občinstvu, so zapisali v Španskih borcih.
Večer Thierryja de Meya Sledovi gibov
Danes bo v Španskih borcih predstavil raznolik izbor ključnih del iz svojega impresivnega in žanrsko raznolikega repertoarja. Večer, poimenovan Sledovi gibov (Traces of Movements), bo izvedel skupaj z inovativnim tolkalcem in dirigentom Jeanom Geoffroyjem, ki v svojih delih raziskuje vzajemno povezanost giba in zvoka in je že zadnjih 30 let redni gost prestižnih festivalov po vsem svetu.
Vizualno glasbeno delo Prélude à la mer je preludij k Favnovemu popoldnevu, glasba, ki jo je Claude Debussy napisal po navdihu pesmi Favnovo popoldne (1876) Stéphana Mallarméja, Thierry de Mey pa svoj preludij opisuje kot pretanjeno glasbeno poezija o minljivem, odsotnosti in izbrisu.
V Musique de tables so si trije tolkalci za svoj instrument izbrali mizico, v vizualno-glasbenem delu pa raziskujejo mejo med glasbo in gibom, ki proizvede zvok.
Na ogled bo tudi odlomek iz plesnega filma EN-KNAP Dom Svobode, v katerem plesalci na vrveh plešejo ob vertikalni steni in se gib upira težnosti. Kot je zapisal Stojan Pelko, "Kovač (Iztok, koreograf, op. a.) in Podgoršek (Sašo, režiser, op. a.) v filmu na najbolj presunljiv način priznata, zakaj bežita proč od tal: zato, da bi bolje videla, od kod prihajata." De Mey je avtor glasbe in oblikovalec zvoka za film.
Plesni film Rosas danst Rosas v režiji Thierryja de Meya na podlagi kultne istoimenske koreografije je bil posnet v Leuvenu v slikovitih prostorih nekdanje tehnične šole arhitekta Van de Veldesa, de Mey pa v fillmu spretno uporabi vse njene prostorske in geometrične odlike in z ostro ritmično montažo ustvarja osupljivo vizualno dinamiko v prepletu s koreografijo.
V živo bo odigral še del Bachove Chaconne in skupaj z Jeanom Geoffroyjem vizualno glasbeno delo Light Music (Lahka glasba), eno ključnih de Meyevih del, ki premika meje med gibi, ki proizvajajo zvok, in med plesnimi gibi. V kompoziji se je de Mey poigraval s poetsko dvojnostjo giba: "Gib in glasba se povezujeta, trčita, proizvajata in zadržujeta vzajemnost ter nas priganjata h kaosu in seveda k tišini". "Neznaten gib roke ali telesa, linija ali upogib lahko izrazijo vse. Vzgib, dih, in vse se zloži na svoje mesto," je ob delu zapisal Jean Geoffroy.
Delavnice zvoka za ples, video in film
Pred multimedijskim večerom bo Thierry de Mey ob 15.30 vodil tudi delavnico, namenjeno zlasti filmskim in glasbenim ustvarjalcem, na kateri bo predstavil svoj način ustvarjanja glasbe za gib ter sistem Light Music, ki ga je razvil. Delavnica se povezuje tudi z delavnico Oblikovanje zvoka, dramaturgija zvoka ter video in film, ki jo bo 25. maja ob obisku Wima Vandekeybusa vodila Charo Calvo, Vandekeybusova dolgoletna sodelavka.