Očeta igra Peter Musevski, iz straniščne školjke pa mu o svojih tegobah pove sin Miha Rodman. Foto: Željko Stevanič/PGK
Očeta igra Peter Musevski, iz straniščne školjke pa mu o svojih tegobah pove sin Miha Rodman. Foto: Željko Stevanič/PGK
Prešernovo gledališče Kranj
Italijanski dramatik Scimone v igri Dol v svojem tragikomičnem, nadrealističnem in metaforičnem slogu izpostavlja generacijski prepad med očetom in sinom. Foto: Željko Stevanič/PGK
Prešernovo gledališče Kranj
Sosič je že dvakrat režiral Scimonejevo delo, uprizoritev drame Dol pa je slovenska praizvedba. Foto: Željko Stevanič/PGK

Režijo predstave, ki je obenem jasna in glasna obtožba zlorab in molka ter vseh tistih, ki za zlorabe vedo, a o njih molčijo, je prevzel Marko Sosič. Kot pravi, pripoveduje predstava o generacijskem sporu, odpira vprašanja solidarnosti in upora do nekaterih vidikov družbe, ki postavlja človeka in njegovo bivanje vse nižje in vse bolj v položaj, kjer zmanjkuje dostojanstva. "To so vprašanja, ki nas zadevajo in so vredna refleksije," je prepričan.

Italijanski dramatik Scimone v metaforičnem slogu slika generacijski prepad med očetom in sinom. Nekega jutra se, medtem ko se oče brije, v kopalnici zgodi nekaj nenavadnega - sin nenadoma pokuka iz straniščne školjke, da bi očetu izpovedal svoje nelagodje in stisko v tem sebičnem in brezbrižnem svetu, ki ga je dobesedno odplaknil v kanalizacijo. V središču prizora je predimenzionirana straniščna školjka, ki je dobesedna metafora za brezizhodnost, v kateri se je znašla mlada generacija.

Sosič se s Scimonejevim delom drugič srečuje, uprizoritev drame Dol pa je slovenska praizvedba. Opisuje ga kot avtorja, ki zna z veliko refleksijo družbenokritično spregovoriti o situaciji človekovega duha v določenem trenutku. Zna se osredotočiti na določena vprašanja in jih posredovati s specifično pisavo, ki sloni na tradiciji gledališča absurda. Tako na nadrealistični ravni spregovori o temeljnih vprašanjih, ki zadevajo sodobno družbo.

Estetsko zastavljanje temeljnih vprašanj
Po besedah direktorice Prešernovega gledališča Mirjam Drnovšček je Sosič, ki prihaja iz italijanskega okolja, ujel avtorjev duh. Sosič, ki se te dni mudi v Kranju, pa je poudaril, da izjemno ceni kranjsko gledališče, "ker že nekaj časa postavlja nekatera temeljna vprašanja, ki jih mora gledališče obravnavati, in to počne na visoki estetski ravni".

V predstavi igrajo Peter Musevski, Miha Rodman, Borut Veselko in Aljoša Ternovšek. Sosič poleg režije podpisuje tudi prevod, dramaturginja je Barbara Skubic, scenograf Peter Furlan, kostumograf Leo Kulaš, skladatelj Stefano Schiraldi in lektorica Barbara Rogelj.