Kot napovedujejo v ptujskem gledališču, španski humor, v svet katerega potegne predstave, na trenutke diši po skečih Letečega cirkusa Monthy Pyton, na trenutke na Boccacciev Dekameron, na trenutke pa na Jesihov Triko. Foto: Mestno gledališče Ptuj
Kot napovedujejo v ptujskem gledališču, španski humor, v svet katerega potegne predstave, na trenutke diši po skečih Letečega cirkusa Monthy Pyton, na trenutke na Boccacciev Dekameron, na trenutke pa na Jesihov Triko. Foto: Mestno gledališče Ptuj
Ljubezenske in šaljive slike al fresco
Dramski tekst vsestranskega španskega gledališkega ustvarjalca je razdeljen na 30 kratkih, medsebojno nepovezanih zgodb. Povezuje jih večna tema o odnosih med moškimi in ženskami, ki ne more mimo vprašanja o ljubezni. Foto: Mestno gledališče Ptuj

S tem pa po besedah dramaturgije Nuše Komplet odnese stran od poplave komedij na temo odnosov in nas naplavi na obalo žalostnega vsakdana. Predstavo, ki je nastala v koprodukciji z Zavodom Margareta Schwarzwald, je režiral Marko Čeh.

Sodobni španski dramatik je besedilo razdelil na 30 kratkih, medsebojno nepovezanih zgodb, ki so jih za ptujsko uprizoritev povezali med seboj. Od 30 zgodb in 64 vlog, ki so jih ustvarjalci imeli na voljo, so se odločili za potovanje štirih junakov, ki se jim dogajajo ljubezenske in šaljive slike.
Humor hitrih čustev
Zgodba, ki se odvija v Španiji, po režiserjevih besedah deluje kot nekakšen humor strasti, ne situacije, besede ali morda osebnosti. Gre za humor prenapetih in hitrih čustev, ki se iztečejo v dogodke. Ti gredo rahlo čez meje in prav zato postanejo komični, pojasnjuje Čeh, ki meni, da so tak učinek vsaj v prvi polovici predstave tudi dosegli. Vsaka do kratkih zgodb je zaključena celota, obenem pa skupaj tvorijo mozaik, v katerem se jasno zrcali usoda človeka, ki je razpet med iskanjem smisla in iskanjem sreče, soočanjem s tegobami življenja in usodami drugih ljudi, ki tvorijo naš pekel in naša nebesa.
Ustvarjalci so se do zadnjega ukvarjali, kako zgodbe povezati, obenem nekatere izmed njih po besedah Nuše Komplet nimajo pravega potenciala, so pogojno duhovite zaradi nenavadnih okoliščin in napisane po znani strukturi s šokantnim preobratom na koncu. Spet druge so resnično izjemne in jih lahko zunaj avtorjevih okvirov postavimo v univerzalen čas in prostor ter jih prepoznamo kot širše zastavljeno problematiko spolov in medsebojnih odnosov.
V predstavi nastopajo Maruša Kink, Vesna Vončina, Anže Zevnik in Jernej Čampelj, kostumografija je delo Branke Pavlič in Lilijane Ban, scenografija Marka Turkuša, za glasbo pa je poskrbel skladatelj Branko Rožman.