Teatr Figur iz Krakowa deluje šest let in je edino gledališče na Poljskem, ki se profesionalno ukvarja z uprizoritvami s senčnimi lutkami. Slovenskemu občinstvu se bo gledališče s tokratno igro svetlobe in senc ter naše domišljije predstavilo prvič. Foto: Przemek Sieraczyński
Teatr Figur iz Krakowa deluje šest let in je edino gledališče na Poljskem, ki se profesionalno ukvarja z uprizoritvami s senčnimi lutkami. Slovenskemu občinstvu se bo gledališče s tokratno igro svetlobe in senc ter naše domišljije predstavilo prvič. Foto: Przemek Sieraczyński
Umetniško ročno delo
Pet igralcev bo brez glasov in rekvizitov prikazalo, kaj vse je mogoče uprizoriti le z nekaj ustvarjalnosti in z zelo malo materiala. Iz črnine zasijejo le njihove roke in v nekaterih trenutkih oči, z izjemno natančnimi gibi rok pa igralci ustvarjajo številne podobe, ki spodbujajo domišljijo in interpretacijo gledalcev. Foto: Przemek Sieraczyński
Sneguljčica
Sneguljčica v režiji Marka Bečke. "Uprizoritev, ki ob klasični pravljičnosti za otroke vsebuje tudi ironično prepoznanje aktualne lažne družbene 'pravljičnosti' za odrasle," je o predstavi zapisal Slavko Pezdir. Pravljični junaki Sneguljčice tokrat niso vpeti v svet čarobnega gozda in zastrupljenih jabolk, ampak se v skladu s svojimi arhetipskimi karakterji vživijo v sodobne družbene ustroje. Foto: Miha Fras
Roke kot lutke

Gledališki spektakel Umetniško ročno delo poljskega gledališča Teatr Figur Krakow bo danes gostoval v Mini teatru na Križevniški. Kot je povedal igralec Hubert Michalak, je glavni namen predstave pokazati, kaj vse je mogoče uprizoriti z nekaj ustvarjalnosti in z zelo malo materiala. Pet igralcev v predstavi ne uporablja nobenih rekvizitov, ne govorijo in pojejo, niti njihovih obrazov ne vidimo.
Domišljija se vplete v igro svetlobe in sence
Odeti so v črnino, vidimo pa le njihove bele rokavice in v nekaterih trenutkih še oči na črnem ozadju. Z izredno natančnimi gibi jim uspe ustvariti tako živa bitja, od ljudi do različnih živali, kot izredno raznolike predmete, ki gledalcu omogočajo številne interpretacije videnega.
Predstava brez besed, le z rokami in glasbo, prikazuje naš vsakdan s kančkom humorja. Spretnost, s katero uspejo prikazati tako raznolike pokrajine s tako omejenimi sredstvi pa zagotovo popelje v občudovanje in čudenje nepričakovanemu odrskemu svetu.
Labodje jezero z rokami je štirikrat počasnejše kot pri baletu
V predstavi, v kateri ima pomembno vlogo glasba, bo prostor tudi za ples. Med drugim bodo uprizorili tudi balet Labodje jezero na glasbo Čajkovskega. Balet bodo z rokami "zaplesali" štirikrat počasneje kot ga sicer plesalci v "pravi baletni predstavi", a, kot je pojasnil Michalak, hitreje enostavno ne gre.
Predstava v režiji Filipa Budweila, ki jo v Mini teatru gostijo skupaj s poljskim veleposlaništvom v Sloveniji, bo v Ljubljani doživela le eno, nocojšnjo uprizoritev, po njej pa gledališče iz Krakova odhaja v Zagreb. Teatr Figur je z Umetniškim ročnim delom gostoval že po številnih državah, odziv pa je vedno dober, saj je govorica telesa univerzalna, pravijo igralci.
Sneguljčica se je iz Podgorice vrnila s tremi nagradami
Lep sprejem pa je doživela tudi Sneguljčica Mini teatra, ki je na mednarodnem festivalu lutkarstva v Podgorici prejela tri nagrade. Predstava, ki to soboto odhaja tudi na otroški festival Neues Europa v Kölnu, je v Podgorici prejela nagrado strokovne žirije za najboljšo režijo Marku Bečki, za scenografijo Robertu Smoliku, predstavo v celoti pa je kot najboljšo razglasila tudi otroška žirija.
Pravljične situacije so v predstavi posodobljene, umeščene v mračno rudarsko mesto. S pomočjo novodobnih pripomočkov opozarjajo na ekološko krizo in nenadzorovano zastrupljanje okolja. Pravljico o Sneguljčici je Bečka postavil kot piker komentar na aktualno stanje sveta, pri tem pa ohranil vse bistvene pravljične motive, ki jih zgodba prinaša.
Sneguljčica, v kateri igrata Vesno Vončina (sicer v alternaciji z Eleno Volpi in Ajdo Toman) in Jose (sicer v alternaciji z Aljažem Jovanovićem), se je predstavila med štirimi predstavami iz Črne gore, Srbije, Slovenije in Makedonije.
Češki režiser Marek Bečka, ki je občinstvu v Mini teatru znan tudi po predstavah Obuti maček in Mizica, pogrni se, se v Mini teater jeseni vrača z novo predstavo Pogumna Molly, v kateri igrata Robert Korošec in Jose.

Roke kot lutke