Irena Yebuah Tiran kot Estelle in Klemen Torkar kot sodnik v komični operi enodejanki Ogoljufani sodnik  skladatelja C. W. Glucka. Foto: Matej Kerec
Irena Yebuah Tiran kot Estelle in Klemen Torkar kot sodnik v komični operi enodejanki Ogoljufani sodnik skladatelja C. W. Glucka. Foto: Matej Kerec

Opera, ki jo režira Yulia Roschina, bo drevi premierno predstavljena ob 20. uri v Kosovelovi dvorani ljubljanskega Cankarjevega doma. V predstavi bodo ob klavirju in glasbenem vodstvu Margarete Weiss nastopili Klemen Torkar, Andrej Makor, Irena Yebuah Tiran, Katja Konvalinka, Štefica Stipančević, Nataša Zupan, Domen Anžlovar, Klemen Adamlje in Barbara Sorč. Dramaturginja predstave je Eva Hribernik, za scenografijo in kostumografijo pa sta poskrbeli Tinka Leskovšek in Mateja Čibej.

Zgodba iz obdobja radikalnih družbenih premikov
Kaj lahko opera – razen lepe glasbe iz preteklih obdobij – sodobnemu gledalcu sploh še ponudi? Odločitev za uprizoritev Gluckove opere Ogoljufani sodnik želi preseči prav te pomisleke, zato se vrača v čas nastanka te komične drame (1761), v turbulentni čas razsvetljenstva, ko je bilo glasbeno gledališče središče kulturnega dogajanja in so se skozenj zrcalile vse družbene in miselne spremembe, ki jih je bilo to obdobje polno. Plemstvo je izgubljalo privilegije, dodeljene z rojstvom, meščanstvo je pridobivalo na bogastvu in moči, razmah ateizma pa je dodobra načel avtoriteto Cerkve. Ta spopad starega z novim je pripeljal do radikalnih političnih in družbenih premikov, katerih posledice živimo še danes.

Zgodba opere je postavljena v predrevolucionarni Pariz druge polovice 18. stoletja in na humoren način prikazuje razmerja med razredi; utrujen in naveličan višji sloj, ki si dolgčas preganja v iskanju raznovrstnih užitkov, vzpenjajoči se srednji sloj in brezpravni nižji sloj, ki se lahko le s svojo zvijačnostjo zoperstavi gospodi. Preteklost znova zaživi v sedanjosti, razplet dogajanja pa bistroumno napoveduje družbene spremembe bližnje prihodnosti.