Pina Bausch je v 70. letih prejšnjega stoletja s preseganjem meja med plesom, gledališčem, filmom, literaturo in drugimi umetnostmi na začetku pretresla občinstvo, nato pa še v času življenja postala ikona. Foto: EPA
Pina Bausch je v 70. letih prejšnjega stoletja s preseganjem meja med plesom, gledališčem, filmom, literaturo in drugimi umetnostmi na začetku pretresla občinstvo, nato pa še v času življenja postala ikona. Foto: EPA
Tanztheater Pina Bausch
Bauscheva je leta 1972 postala umetniška vodja takratnega Wuppertal Opera Ballet, ki se je pozneje preimenoval v Tanztheater Pina Bausch. Foto: EPA

Okoli 30-članski ansambel se pripravlja na izvedbo treh novih stvaritev, ki bodo tvorile eno predstavo. Zdajšnje vodstvo se je odločilo za novo predstavo, ker "wuppertalsko gledališče ne sodi v muzej".

K sodelovanju so bili za to priložnost povabljeni svetovno znani koreografi Tim Etchells, tandem Cecilea Bengolea in Francois Chaignaud ter Theo Clinkard.

Po besedah umetniškega vodje gledališča Lutza Fösterja gre za "pomemben korak za [plesno] družbo". "Smo na točki pripravljenosti, da to storimo," je še dodal. Novih stvaritev pa se veseli tudi Pinin sin Salomon Bausch, ki predseduje Fundaciji Pine Bausch.

Komu so torej prvikrat zaupali nasledstvo?
Pisatelj, režiser in performer iz Združenega kraljestva Tim Etchells je umetniški vodja mednarodno priznane performerske skupine Forced Entertainment. Njegovo področje zanimanja so pravila in sistemi, ki vladajo jeziku. Etchells dela z besedili, ustvarjenimi med vadbenim procesom.

Cecilea Bengolea in François Chaignaud, ki imata za seboj že desetletje sodelovanja in sta leta 2008 ustanovila svojo plesno družbo, pravita, da ju navdihujejo razlike. Cecilea, ki izvira iz Argentine, združuje elemente klubske kulture, kot sta twerking in dubstep glasba z vplivi iz jamajškega dancehalla. François pa je klasično šolan plesalec, ki se polašča zgodovinskih referenc za izhodišče ustvarjanja, s poudarkom na vokalni polifoniji.

Theo Clinkard je pred ustanovitvijo svojega lastnega plesnega ansambla v letu 2012 sodeloval z različnimi zasedbami, med drugim tudi že s plesalci gledališča v Wuppertalu v okviru ustvarjalnih delavnic. Zanimajo ga komunikacijske zmožnosti telesa in načini, na katere lahko ples naredi vidno empatijo ali med samimi plesalci ali med plesalci in občinstvom.

Tridelna predstava, ki jo najavljajo kar kot New Pieces 2015 (Nove stvaritve 2015), bo praizvedbo doživela 18. septembra in tako odprla novo sezono plesnega gledališča v Wuppertalu.