Oder
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.5 od 22 glasov Ocenite to novico!
Predstava Naše nasilje in vaše nasilje
Ivo Svetina je predlani, ob prvih glasnih protestih proti predstavi, izjavil takole: "Naše nasilje, vaše nasilje izhaja iz spoznanja, da je Evropa stara, frigidna gospa, da se je tisti mitološki bik spremenil v enega vola; da so nevarnosti, ki tej Evropi grozijo od zunaj, pravzaprav nevarnosti Evrope same od znotraj. Edino vezivo te Evrope je monetarna unija. Provokativnost te predstave temelji znotraj samih problemov Evrope, ki jih ne zna sama razrešiti." Foto: Wiener Festwochen/Alexi Pelekanos

Dodaj v

Na gledališki incident v Brnu se je odzvala še veleposlanica

Po njenem mnenju je bil cilj predstave dosežen
5. junij 2018 ob 13:46
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Češka veleposlanica v Sloveniji Vera Zemanova se je odzvala na protestno pismo Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) zaradi incidenta v Brnu v zvezi s predstavo Naše nasilje in vaše nasilje. Zatrdila je, da češke oblasti nikoli niso podvomile o upravičenosti gostovanja predstave in da je bil njen cilj dosežen.

V modre majice oblečeni privrženci nasilne neonacistične skupine Spodobni ljudje so v soboto, 26. maja, prekinili kontroverzno predstavo Oliverja Frljića, ki je v Brnu gostovala na mednarodnem gledališkem festivalu Divadelni svet. Sredi predstave so začeli vpiti in obmetavati igralce s papirjem, nato pa so vdrli na oder, se postavili v vrsto in igralce potisnili v ozadje odra ter pozneje po njih pljuvali.

Direktor Tibor Mihelič Syed in umetniški direktor gledališča Goran Injac sta nekaj dni zatem v imenu SMG-ja češki veleposlanici Veri Zemanovi napisala protestno pismo, v katerem sta bila kritična do čeških oblasti in tamkajšnje policije, ki ni posredovala, "češ da ima skupina pravico do izražanja svojega mnenja". Desničarski skrajneži so bili na odru po njunih navedbah 40 minut, policija pa da je, preden je posredovala, "raje čakala na to, da je do nasilja prišlo".

Veleposlanica: če so hoteli močan odziv, so ga dobili?
"Do zdaj še nisem imela priložnosti, da bi si ogledala omenjeno predstavo, vendar iz odzivov kritikov in gledalcev vem, da gre za kontroverzno predstavo, ki je nastala z namenom vznemiriti gledalce in zatem sprožiti debato o resnih temah preteklosti in sedanjosti," je v odgovoru na protestno pismo, ki ga je posredovala danes, zapisala Vera Zemanova.

Dodala je, da je bil ta cilj na Češkem dosežen, "saj je predstava izzvala burne reakcije in poleg kritikov je našla tudi vrsto privržencev", SMG pa da je v češkem javnem prostoru pustilo sled. Po njenem prepričanju je povabilo gledališču, naj pride v Brno, tudi dokaz tesnega prijateljskega sodelovanja med Čehi in Slovenci in tega, da so dobro seznanjeni z dogajanjem in pomembnimi dosežki na področju umetnosti obeh držav.

O posredovanju policije je po navedbah veleposlanice podalo izjavo več pristojnih organov, a so ocene dogajanja še naprej protislovne. Direktorju in umetniškemu direktorju gledališča je predlagala, naj se za uradno pojasnilo policije, če ga bosta zahtevala, obrneta na češko ministrstvo za notranje zadeve.

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
jakosol
# 05.06.2018 ob 13:56
Ultralevičarjem je dovoljeno vse! Žaljenje vsevprek označijo kot vrhunsko sodobno umetnost. In to financira država. Bolno.
actimel
# 05.06.2018 ob 14:17
Ja kaj so pa ti "umetniki" pričakovali...?

Narediš predstavo v kateri se delaš norca / ponižuješ ljudi oz njihova prepričanja. Logično, da se bo našel nekdo, ki te bo okrog kepe.
MiD
# 05.06.2018 ob 14:48
Še dobro, da se za incident ni opravičila!
Predstava je vse obsodbe vredna in kdor koli jo opravičuje in trdi, da gre za umetnost, je ...
"Naše in vaše nasilje" se da prikazati na mnogo načinov. Ta predstava pa je hudo nasilje MGL nad kulturo in umetnostjo!
Žal ta predstava predstavlja našo državo in sram je je take podobe, ki jo pošiljamo v svet, financiramo pa iz naših žepov!
actimel
# 05.06.2018 ob 14:24
blue_night

Ravno obratno:
- Trump je [poljubna žaljivka] = satira, svoboda govra
- Obama je [poljubna žaljivka] = sovražen govor, fašizem

- enkrat na teden pri maši = kmetavzarstvo, srednji vek
- vsak dan v mošeji = spoštovanje drugačne kulture

itd itd itd
GoodFella
# 05.06.2018 ob 14:59
Cilj so tile "umetniki" že dosegli. Njihova banalna in obskurna predstava je namreč deležna 100-krat preveč pozornosti, kot bi bilo potrebno.
sunken
# 05.06.2018 ob 14:19
avtorje te nagnusne predstave bi bilo treba tožit, ker gre za hudo skrunitev in žalitev krščanstva. če bi živeli v pravični državi, bi morali biti ti ljudje ob službo, najmanj.
kostolomec
# 05.06.2018 ob 15:43
Iščem, pa ne najdem: od kod ideja, da gre za neonacistično skupino? Na seznamu skupin na Češkem iz različnih virov jih ne najdem. Lahko so povsem novi, ampak res - od kod ta kvalifikacija? Ker to, da se ne strinjajo s provokacijo, ki je vila predstavljena, ne more biti neonacizem. Si pa predstavljam, da so sodbo o neonacistih naredili isti pametovalci, ki so SDS razglasili za skrajno desnico. Ker SDS izvaja terorizem, pretepa ljudi in sploh migrante, homoseksualce itd.

Malo bi bilo treba ponastaviti merila, kaj je pravzaprav skrajno. Še posebej, če je srebrnolasi bolnik, ki ga večkrat vidimo na slikah z veliko rdečo zvezdo in v prvih vrstah udarnikov ob demonstracija, s palico in podobnim orožjem zgolj "levičar".
vnk
# 05.06.2018 ob 14:45
Se mi zdi, da ob takšnih novicah vidiš, kdo ima veze v medijih. Osebno se mi zdi predstava neokusna, protest,ki je prekinil predstavo, pa pravtako neprimeren. Po drugi strani so pa naši levaki ilegalca v parlament na kavo peljal, ko se niso strinjal... tako ne vem kdo lahko tu koga obsoja.
hehet
# 05.06.2018 ob 14:42
Jaz se bratom Čehom iskreno opravičujem, da so morali doživeti slovensko umetnost. Bi jih pa prosil za potrpežljivost, Slovenci pač glede civiliziranega obnašanja nismo na nivoju preostale Evropo, temveč smo še vedno na ravni kristjanofobnih sovjetskih heroinarjev, kar se kaže tudi v širši kulturi jemanja drog in pijančevanja na javnih mestih v tisočih.
Matjaz82
# 05.06.2018 ob 15:16
Ko bi se vsaj oglašali tisti, ki vsaj enkrat mesečno zavijejo na karkoli čemur lahko rečeš umetnost. Pa ne mislim X men v Koloseju.

Mislim, v svinčenih časih so pankrji bruhali po režimu pa niso miličniki niti kdo drug nikoli prišli na oder in razturili koncerta, sedaj pa smo že bolj papeški od papeža in kmalu bomo lahko samo doma sedeli in gledali reality showe. Tako kot po mojem že dela večina komentatorjev tukaj.

malo je tale polarizacija, levaki in begunci že komična, res.
HOR
# 05.06.2018 ob 17:35
Kaj tu ni jasno... SMG ima zelo prav s pritožbo!
Vdrli so na oder predstave na kateri nimajo kaj iskati. Gledališka predstava ni ulica ali javni prostor in policija bi jih morala takoj odstraniti saj so kratili delo igralcev in motii gledalce, ki so plačali za to delo in obojim kratili pravice. Lahko pa protestirajo na cesti, če jim bo država tolerirala prijavljene ali neprijavljene demonstracije.

Ampak češka policija je dopustila in sodelovala pri nedopustnem motenju posesti in kratenju pravic, ter nasilju saj ni (dovolj hitro) zaščitila igralce pred pluvanjem in tudi gledalcev ne, pa bi jih lahko.
Očutno je skušala tudi češka policija povedati, da se ne strinja s predstavo ali pa ne ve kaj so prioritete človekovih pravic po vrsti...
Me zanima, če bi policija reagirala tako počasi, če bi ti gledališčniki vdrli na kakšno RKC versko predstavo oziroma mašo in se postavili pred oltar ter odrinili duovnika in ministrante ter jih še popljuvali. Mislim, da bi potem policija reagirala bliskovito, gledališčniki pa pristali v zaporu...
Slovenska država bi morala Češko (vljudno) povprašati po zdravju glede tega primera ( kak Izrael bi to storil za svoj državljane, ker v resnici skrbi za njih...). Seveda, če bi bila sama zdrava...

Končni odgovor ćeške veleposlanice pa se lahko pričakuje po uradni izjavi policije saj sedaj še ni jasnega odgovora o situaciji in ravnanju policije glede pritožb SMG:
"...O posredovanju policije je po navedbah veleposlanice podalo izjavo več pristojnih organov, a so ocene dogajanja še naprej protislovne. Direktorju in umetniškemu direktorju gledališča je predlagala, naj se za uradno pojasnilo policije, če ga bosta zahtevala, obrneta na češko ministrstvo za notranje zadeve..."
Janx
# 06.06.2018 ob 12:46
@Matjaz82

Ja, res niso razturili koncerta, ker se niso počutili ogrožene in kar je šlo za kritiko sistema. So pa imeli veliko pripomb na "Crko Maršal..." In so imeli pripombe na plakat za štafeto, ki je bil remake nacističnega plakata. To primerjaj, ker gre tu za podobne nivoje. Ne pa punkerjev, ker: 1. nikoli niso bili nikomur zares nevarni, še najmanj sistemu in 2. ker je šlo za margino, tu pa se dela kao main-stream (SMG pač ni obskurna ustanova in nekako je predstavljala slovensko umetnost). Zame je te ogromna razlika. Brez tega bi se pa strinjal s tabo.

@kostolomec

SMG seveda ni obskurna ustanova, še manj pa, da gre za mainstream.
Pripombe na crko maršal inp so bile na nivoju pribomb, če ločiš to.

Primerjati domet in učinek panka s tako predstavo je pa namanj nevedno. Še Tine Hribar je izjavil, da brez pankrtov recimo ne bi bilo niti Nove revije in vsega kar je kasneje sledilo. Seveda pa to ne velja za kasnejše pankrje, ki so se pojavili v 80 ih.
HOR
# 05.06.2018 ob 17:25
@hehet
# 05.06.2018 ob 14:42
"...Jaz se bratom Čehom iskreno opravičujem, da so morali doživeti slovensko umetnost. Bi jih pa prosil za potrpežljivost, Slovenci pač glede civiliziranega obnašanja nismo na nivoju preostale Evropo, temveč smo še vedno na ravni kristjanofobnih sovjetskih heroinarjev, kar se kaže tudi v širši kulturi jemanja drog in pijančevanja na javnih mestih v tisočih..."


Bratom Čehom je tvoj opravičilo uradno brezpredmetno...:
"-...Češka veleposlanica v Sloveniji Vera Zemanova se je odzvala na protestno pismo Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) zaradi incidenta v Brnu v zvezi s predstavo Naše nasilje in vaše nasilje. Zatrdila je, da češke oblasti nikoli niso podvomile o upravičenosti gostovanja predstave in da je bil njen cilj dosežen..."
Haso
# 05.06.2018 ob 17:19
Zakaj bi bili dobri ljudje neonacisti????
HOR
# 05.06.2018 ob 17:15
Umetnost je umetnost možnega, ki odpira novo brez meja...
Mnenja gledalcev in kritiki, ne pa nasilne prekinitve in cenzura ji naj sodijo...

In pod pubiko se misli na tiste, ki so videli predstavo in, ki hodijo na predstave vsaj 5x na leto, zato da kritizira samo izobražena publika ne pa gledališko nekultivirani padalci, ki so bili 3x v življenju v gledališču...
("Nije žvaka za seljaka"...)
kaboom
# 05.06.2018 ob 15:44
Pa vsi vi vsevedi komentatorji tukaj se seveda zavedate, da je igra po navdihu nemškega pisatelja Petra Weissa: The Aesthetics of Resistance (Estetika odpora). Delo napisano med 1971-1981 na temo evropskega upora proti nacistični Nemčiji. No. Zdaj veste. Pljuvajte naprej.
tim sein
# 05.06.2018 ob 13:52
Politik, ki interpretira. Neprecenljivo.
HOR
# 05.06.2018 ob 17:11
@kostolomec
# 05.06.2018 ob 15:43
"...Iščem, pa ne najdem: od kod ideja, da gre za neonacistično skupino? Na seznamu skupin na Češkem iz različnih virov jih ne najdem. Lahko so povsem novi, ampak res - od kod ta kvalifikacija?..."

Kdor išče, ta najde:
Češko ministrstvo za notranje zadeve je gibanje Spodobni ljudje (Slušní lidé) leta 2017 vključilo v seznam ekstremističnih organizacij zaradi, med drugim, neonacistične podlage ozadja jedra njenih članov...
klik...
jensen
# 05.06.2018 ob 16:48
Njen odgovor je bil po moje genialen. Malo zavit v diplomacijo, sicer pa: "Hoteli ste reakcijo, dobili ste reakcijo." Ne vem pa, o kakšnem nasilju je govora. A niso "samo" preprečili izvajanja predstave?
kostolomec
# 05.06.2018 ob 15:52
@Matjaz82

Ja, res niso razturili koncerta, ker se niso počutili ogrožene in kar je šlo za kritiko sistema. So pa imeli veliko pripomb na "Crko Maršal..." In so imeli pripombe na plakat za štafeto, ki je bil remake nacističnega plakata. To primerjaj, ker gre tu za podobne nivoje. Ne pa punkerjev, ker: 1. nikoli niso bili nikomur zares nevarni, še najmanj sistemu in 2. ker je šlo za margino, tu pa se dela kao main-stream (SMG pač ni obskurna ustanova in nekako je predstavljala slovensko umetnost). Zame je te ogromna razlika. Brez tega bi se pa strinjal s tabo.
korošc
# 05.06.2018 ob 17:43
Saj v bistvu ni kaj za komentirat. Primitivizem svobodne umetnosti, ki žal ne pozna meja. Tem mladim iz SMG-ja sporočam, da naj podobno predstavo v drugi veri izpeljejo npr. v Savdski Arabiji, Afganistanu, Kuvajtu, Iraku, ... in bodo videli odziv teh prijaznih ljudi iz drugačne kulture, ki množično drejo k nam v Evropo.
V hipu se bomo znebili teh umetnikov, ki jih resnici na ljubo ne potrebujemo. Ti bodo celo svoje življenje neupravičeno prisesani na naš javni denar! Glede na njihovo prikazano pojmovanje umetnosti jih NE POTREBUJEMO.
Paperino
# 05.06.2018 ob 14:51
sunken # 05.06.2018 ob 14:19

Seveda, še rajši naj se en kristjan v znak protesta zažge na trgu po vzoru skrajnih muslimanov. Zato, ker so užaljena tvoja verska čustva ..... :S
Matjaz82
# 05.06.2018 ob 14:04
"Ultralevičarjem je dovoljeno vse! Žaljenje vsevprek označijo kot vrhunsko sodobno umetnost. In to financira država. Bolno."

Tudi ti ocenjuješ in delaš vsepovprek zaključke. In to menda še v službenem času a?

Zanimivo, očitno se samo še levičarji ukvarjajo z umetnostjo in vsem kar ni golo služenje denarja, pa čeprav naj bi bili največji kapitalisti in priviligiranci.

Sicer pa ja, zaniamivo pismo. Se vidi, da znajo biti Čehi precej bolj uravnoteženi večji kot mi v nekaterih pogledih.
HOR
# 05.06.2018 ob 15:24
"...Ivo Svetina je predlani, ob prvih glasnih protestih proti predstavi, izjavil takole: "Naše nasilje, vaše nasilje izhaja iz spoznanja, da je Evropa stara, frigidna gospa, da se je tisti mitološki bik spremenil v enega vola; da so nevarnosti, ki tej Evropi grozijo od zunaj, pravzaprav nevarnosti Evrope same od znotraj. Edino vezivo te Evrope je monetarna unija. Provokativnost te predstave temelji znotraj samih problemov Evrope, ki jih ne zna sama razrešiti."..."

...
zala10
# 05.06.2018 ob 15:16
Menda je bil v originalu sporni prizor nekoliko drugačen. Jezus Kristus je posilil muslimana. :)))
pace
# 05.06.2018 ob 17:04
Osebno menim, da se samo iz področja umetnosti in kulture premalo suverenim ljudem in s tem nesamozavestnim, lahko prodaja karkoli kot umetnost.

V Frljićejijadi skakanja grdih nagcev po odru, je, poleg prikazovanja Križanega kot posiljevalca, tudi prizor, ko naga igralka izpod mednožja potegne češko zastavo, njihov državni simbol.

Ni treba, da vidimo predstavo, zadošča že nekaj fotografij iz nje, da nam je lahko jasno, kaj uprizarjajo Frljićevci v Talijinem hramu:

https://www.domovina.je/novi-fake-news-nasih-osrednjih-medijev-ali-ko-je-vsako-izrazeno-nasprotovanje-ze-neonacizem-video/

@kaboom,
"Petra Weissa: The Aesthetics of Resistance (Estetika odpora). Delo napisano med 1971-1981"
Tega dela res ne poznam, dvomim pa, da je avtor v njem svinjal tako kot svinja Frljić po odru. Vemo, da lahko ta ali oni režiser napravi iz originalnega literarnega dela na odru zmazek neprimerno nižje ravni kot je originalno literarno delo.
Bolj kot se kdo poslužuje skakanja odurnih zadnjic in mednožij po odru, manj sploh kaj sporoča, le gnus in odpor vzbuja, kar je takšnim tudi cilj, ker jim manjka pravih talentov.
blue_night
# 05.06.2018 ob 14:14
jakosol

LOL, jokanje pa poslušamo samo z desne: Soroš, begunci, 'mami, levičar je užalil Trumpa' itd. Snežinkice male.
Kazalo