V novi mariborski produkciji ter v plesni kreaciji priznanega latvijskega baletnega ustvarjalca, koreografa in plesalca Aivarsa Leimanisa bo balet Gusar prvič v celoti uprizorjen na slovenskih tleh. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor
V novi mariborski produkciji ter v plesni kreaciji priznanega latvijskega baletnega ustvarjalca, koreografa in plesalca Aivarsa Leimanisa bo balet Gusar prvič v celoti uprizorjen na slovenskih tleh. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor
Gusar
Ker se zgodba dogaja na Orientu, sta nujni bogata kostumografija in scena, ki sta ju izdelala dolgoletna sodelavca mariborskega Baleta Luca Dall'Alpi in Juan Guillermo Nova. "Mislim, da sta ustvarila izjemno krasno podobo tega baleta. Videti je bistveno dražje, kot je v resnici," je pripomnil Clug. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor
Gusar
Orientalsko čutnost baleta, ki je doživel veliko glasbenih razširitev in koreografskih izpopolnitev, predvsem s postavitvijo Mariusa Petipaja za moskovsko gledališče Bolšoj, je skladatelj poudaril predvsem s temperamentnimi ritmi in s slogovno adaptacijo nekaterih eksotičnih motivov, da bi čim bolj prepričljivo naslikal pisano paleto psiholoških preobratov in razburkano atmosfero te baletne pustolovščine. Foto: Tiberiu Marta / SNG Maribor

V Veliki dvorani Slovenskega narodnega gledališča Maribor bodo nocoj premierno uprizorili romantični balet Gusar v koreografiji Aivarsa Leimanisa. S tem bo ta baletna pustolovščina, ustvarjena po istoimenski pripovedi v verzih lorda Byrona, na slovenskih tleh prvič uprizorjena v celoti.

Po besedah umetniškega direktorja mariborskega Baleta Edwarda Cluga gre za kar velik zalogaj, predvsem glede na potrebno število nastopajočih. "Gre za zgodbo, ki meji na pravljico, in predstavo, ki je tehnično zelo zahtevna, a hkrati zelo razvedrilna in zabavna," je nakazal Clug.

Prisiljen v piratstvo
Romantični balet v treh dejanjih Gusar (Le corsair) je nastal na podlagi Byronove pesnitve iz leta 1814, v kateri je pesnik upodobil vznemirljivo ljubezensko avanturo pirata Conrada, ki se s svojo posadko odpravi na nevarno pot po Sredozmlju in tedanjem Otomanskem cesarstvu, da bi odrešil prelepo Medoro iz harema Seida paše.

Mariborsko produkcijo Gusarja, ki se tako kot večina drugih uprizoritev tega baleta po svetu opira na glasbo Adolpha Adama in postavitev Mariusa Petipaja, je ustvaril latvijski koreograf Aivars Leimanis.

V Sloveniji je Leimanis pred leti že sodeloval pri produkciji Aide v Ljubljani, v Mariboru pa je to njegov prvi obisk. Gusarja je uspešno koreografiral že za Latvijski nacionalni balet. "Takrat so ga imeli le v nekaterih gledališčih, v zadnjem času pa je zelo priljubljen, saj se ga lotevajo številne velike gledališke hiše."

V glavnih vlogah nastopajo baletniki Anton Bogov kot Conrad, Tetiana Svetlična in Asami Nakashima kot Medora ter Sergiu Moga kot Birbanto. Med drugim nastopajo še Tijuana Križman Hudernik, Yuya Omaki in Filip Jurič ter drugi solisti in ansambel Baleta SNG Maribor. Zaradi potrebnega velikega števila plesalcev so se obrnili po pomoč tudi k dijakom Konservatorija za glasbo in balet Maribor.

Tokrat so iskali predvsem moške plesalce
"Ta balet zahteva veliko izjemnih moških solistov. Dejansko gre za šest glavnih moških vlog v eni predstavi, poleg tega jih spremlja še dvanajst piratov,"
je pojasnil Clug. "Jasno je, da gre za moško predstavo, kar ni tako pogosto za klasičen balet. Mislim, da nam je uspelo ta del okrepiti z dodatnimi plesalci in da bo delovalo učinkovito, prepričljivo in ne nazadnje možato, močno," je dodal.

Barvito kostumografijo in sceno, značilno za Orient, kjer se dogaja zgodba, sta izdelala Luca Dall'Alpi in Juan Guillermo Nova.

"Največji uspešnici" že poznamo
Balet Gusar bo na slovenskih tleh prvič uprizorjen v celoti, medtem ko je bil prej predstavljen le po delih. Predvsem dueta Ples sužnjev (Pas d'esclaves) in Grand pas de deux Conrada in Medore sta pogosto uprizorjena na različnih baletnih tekmovanjih in galavečerih, tudi na mariborskem odru.