V urbani koreografiji Zelena miza se Mateja Bučar nanaša na eno izmed prelomnih koreografij evropske moderne, predstavo Kurta Joossa iz leta 1932 Zelena Miza (The Green Table), a namesto njegove velikanske zelene mize političnih diplomacij 20. stoletja koreografija Mateje Bučar v središče postavlja mize urbanega vsakdana na trgih, pločnikih in v kavarnah današnjega sveta. Foto: DUM
V urbani koreografiji Zelena miza se Mateja Bučar nanaša na eno izmed prelomnih koreografij evropske moderne, predstavo Kurta Joossa iz leta 1932 Zelena Miza (The Green Table), a namesto njegove velikanske zelene mize političnih diplomacij 20. stoletja koreografija Mateje Bučar v središče postavlja mize urbanega vsakdana na trgih, pločnikih in v kavarnah današnjega sveta. Foto: DUM
false
Predstava Kaj tako zijaš? plesalca in koreografa Sebastijana Geča temelji na izjavi: "Življenje je najboljša predstava." Potekala bo na različnih lokacijah po centru mesta. Foto: Stefan Röhrle
false
V predstavi Jecljam z veseljem sta Darko Dragičević in Jasmina Založnik razmišljala o jecljanju. Čeprav jecljanje običajno razumemo kot oviro v komunikaciji, "je obenem tudi daritev, ki nastopi natanko v zamrznjenem trenutku potencialnosti, iz katere se lahko razvije nekaj novega", sta zapisala v napovedi. Foto: Esta Matković
false
Skupna sklepna predstava treh festivalov (27. Poletnega lutkovnega pristana Lutkovnega gledališča Maribor, 21. festivala sodobnih performativnih praks Performa Mladinskega kulturnega centra Maribor in 10. Platforme sodobnega plesa Plesne izbe Maribor) je solopredstava plesalca in koreografa Ferenca Fehérja, mešanica improviziranega giba in fizičnega gledališča. V predstavi Morgan in Freeman nastopa mali animirani mož Freeman, ki je zelo živahen, prav nič prijazen, precej zloben in objesten, pravzaprav resnično uživa, ko išče različne načine, da razjezi Morgana. Foto: Lili Hajdu

"Ko smo že toliko nasičeni z vsemi nakopičenimi stvarmi, da si enostavno želimo čim bolj enostavnih preprostih rešitev," je vodilo letošnjega 21. Festivala sodobnih performativnih praks Performa v produkciji MKC-ja Maribor in 10. Platforme sodobnega plesa v produkciji Plesne izbe Maribor, ki bosta do 4. septembra potekala na različnih lokacijah v Mariboru.
"Preprostost je umetnost. In preprostost je izziv, vedno znova – v umetnosti, delu, delovanju, življenju." Pojem preprostosti v umetnosti, znanosti ali v življenju pogosto ugledamo v lucidnosti predstavljene ideje, do katere pa vodi dolga pot učenja, osredotočanja, redukcije in motrenja bistva, sta zapisali umetniški vodji združenih festivalov Jasmina Založnik in Mojca Kasjak.
Skupna platforma za povezovanje in izmenjavo
Festivala, ki sta nekoč orala ledino vsak s svojo vizijo, se letos v želji po preseganju festivalskih logik in vzpostavljanju skupne platforme za povezovanje umetnikov in izmenjavo znanj povezujeta tudi s 27. Poletnim lutkovnim pristanom Lutkovnega gledališča Maribor. Vse tri festivale bo letos sklenila gostujoča solo plesno-gledališka predstava Morgan in Freeman Ferenca Fehérja, ki bo ponudila preplet glavnih žanrskih vidikov posameznih festivalov, plesa, performansa in lutk.

Danes so se z radijsko tribuno posvetili desetletnici Platforme sodobnega plesa, ki se je začela kot Platforma mladih ustvarjalcev, pa tudi 30-letnici, odkar je Plesna izba Maribor vzpostavila celoletno plesno izobraževanje, kjer se kalijo mladi plesalci in koreografi. Deseto obletnico Platforme bo pospremila tudi fotografska razstava s fotografijami s festivala vse od njegovih začetkov, ki sta jo pripravila Mojca Kasjak in Saša Huzjak.
V Galeriji Media Nox bo na ogled videorazstava Projekcije neuprizorjenega vizualnega umetnika in filmskega ustvarjalca Darka Dragičevića, ki živi v Kölnu in Berlinu, Dragičević, tudi prvi rezident nove mariborske umetniške rezidence Hop Hostla Pekarna, pa bo z Jasmino Založnik predstavil premiero predstave Jecljam z veseljem, v kateri sta raziskovala uprizoritvene možnosti jecljanja ter jecljanje skušala razumeti ne le kot oviro ali motnjo v komunikaciji, temveč tudi kot daritev, iz katere se lahko razvije nekaj novega.
Urbana koreografija v mestnem središču
V plesni predstavi Neimenovano bosta naslovni pojem gnetla Žigan Krajnčan in Gašper Kunšek, koreografinja Dalanda Diallo je v predstavi Na vseh štirih raziskovala, kako nas določa okolje in prostor skozi postavitve mize in stolov. Mize predstavljajo tudi del urbane koreografije Mateje Bučar Zelena miza. Bučarjeva pri tem izhaja iz prelomne zgodovinske koreografije Kurta Joossa iz leta 1932, ki je brezosebno trgovanje z vojno in njenimi profiti koreografsko umestila na velikansko zeleno mizo diplomacij 20. stoletja, svojo koreografijo pa zasnovala z mizami mestnega vsakdana na trgih in kavarnah. Njena koreografija bo tako zasedla mize lokalov v središču Maribora, na Poštni ulici in Glavnem trgu, okoli Grajskega trga in na Slovenski ulici. Na ulicah mariborskega središča bo svoj performans Kaj tako zijaš? izvajal tudi Sebastijan Geč.
Prav Mateji Bučar in Sebastijanu Geču bo posvečen letošnji umetniški laboratorij pod vodstvom Anje Bornšek, kjer bodo udeleženci raziskovali umetniška pristopa umetnikov, ki skozi raziskovanje tenke meje med vsakdanjim, reprezentiranim, spregledanim in na novo doživetim vsak na svoj način ustvarjata v polju urbane koreografije.
Na festivalu bo mogoče videti še plesno predpremiero Kalipso Tine Valentan, ob koncu festivala bo delo v nastajanju med petdnevno festivalsko rezidenco v minoritski cerkvi predstavila Andreja Rauch Podrzavnik, v sodelovanju z Društvom za sodobni ples Slovenije pa bo potekala javna razprava (Ne)formalne oblike izobraževanja na področju sodobnega plesa in performativnih praks doma in v tujini.