Meditativna predstava s podobo, zvokom, dotikom, vonjem in okusom nagovarja vse čute. Foto: Nada Žgank /PGK
Meditativna predstava s podobo, zvokom, dotikom, vonjem in okusom nagovarja vse čute. Foto: Nada Žgank /PGK
Maruša Oblak
V predstavi nastopata Miha Rodman iz Prešernovega gledališča Kranj in Maruša Oblak iz Slovenskega mladinskega gledališča. Foto: Nada Žgank /PGK
Prerok
Prerok je kot prozni tekst sicer zahteven za uprizarjanje, vendar je dramaturginja Marinka Poštrak prepričana, da jim je s pomočjo senzorialnega gledališča uspelo zajeti arhetipske metafore, da spregovorijo na več ravneh. Foto: Nada Žgank /PGK
Prerok
Prerok je tiste vrste literarna mojstrovina, ki je tako obče človeška, da zmore nagovarjati prav vsakega človeka, poudarjajo ustvarjalci predstave. Foto: Nada Žgank /PGK

Odrsko priredbo Preroka je kranjsko gledališče pripravilo v sodelovanju z Zavodom Senzorium, Slovenskim mladinskim gledališčem in Slovenskim stalnim gledališčem Trst. Gre za delo, ki ga je bilo treba nujno postaviti na oder, saj je zdravilo za današnji čas, je prepričana režiserka. "Če bi bila jaz obiskovalka, bi šla predstavo gledat desetkrat, ker vsakič v njej vidiš in slišiš nekaj drugega, tisto kar takrat potrebuješ," pravi.

Tak je že Gibranov tekst. "Mislim, da nam je uspelo uprizoriti vsebino njegovega sporočila na tak arhetipski način, da lahko večina ljudi v predstavi samoreflektira svoje bolečine, misli in vprašanja," razlaga režiserka, ki je prepričana, da predstava nagovarja našo dušo.

Meni, da je to tudi izvorni namen gledališča. "V današnjem času mi je osebno kar težko iti v gledališče, ker se mi zdi, da bom po ogledu predstave še bolj jezna na celo situacijo. Ta predstava pa me pomiri in z njeno pomočjo najdem smisel tudi v nesmiselnih in bolečih stvareh, saj poglablja razumevanje," je povzela Barbara Pia Jenič.

Kultni tekst tistih, ki se ukvarjajo z bolj poglobljenim pogledom na svet
"Prerok nas je na neki način poklical,"
pa je razlog za uprizoritev Gibranovega teksta pojasnila dramaturginja in umetniška vodja Prešernovega gledališča Kranj Marinka Poštrak. Gre za besedilo, ki ga v nekem trenutku spozna precej generacij, in je kultni tekst tistih, ki se ukvarjajo z bolj poglobljenim pogledom na svet ter jim je duhovnost blizu.

Prozni tekst je sicer zelo zahteven za uprizarjanje, vendar je Marinka Poštrak prepričana, da jim je v predstavi uspelo ujeti njegovo metaforičnost. "Gibran je bil namreč pesnik in predvsem skozi pesniške metafore nagovarja bralce, v gledališču pa smo skušali to na neki način prevesti v gledališki jezik metafor," je pojasnila dramaturginja in umetniška vodja gledališča ter ocenila, da jim je s pomočjo senzorialnega gledališča uspelo zajeti arhetipske metafore, da spregovorijo na več ravneh.

Predstava, ki nagovarja vse čute
S podobo, zvokom, dotikom, vonjem in okusom nagovarja predstava vse čute. "Je pa to tudi meditativna predstava, ki je zelo drugačna od običajnih predstav, ki stavijo na senzacije in fascinacijo, saj gre v tej predstavi tudi za meditacijo," še pravi Marinka Poštrak.

Človeške poti naj usmerja ljubezen
Prerok je bil prvič objavljen leta 1923, Gibran pa v delu skozi parafrazo svetopisemskih zgodb razpreda misli o življenju, o vsakdanjih in temeljnih vprašanjih, na katera slehernik išče odgovore vse od rojstva dalje. Osrednja ideja je misel o univerzalni ljubezni, da je duhovna ljubezen tisto vzvišeno, ki naj vodi in usmerja človeške poti, predvsem k večjemu dobremu, k sreči in k iskrenim odnosom.

Preroka igra Miha Rodman, njegova soigralka je Maruša Oblak. Premiera bi morala biti že prejšnji teden, a je bila zaradi bolezni v ansamblu prestavljena.