Tekmovanje  je namenjeno spodbujanju mladih plesalk in plesalcev k samostojnemu ustvarjanju avtorskih soloplesov ali kompozicij za največ dva plesalca. o zmagovalcih je odločala žirija, ki so jo sestavljali predsednica Snježana Premuš, Tanja Zgonc in John Taylor. Foto: JSKD
Tekmovanje je namenjeno spodbujanju mladih plesalk in plesalcev k samostojnemu ustvarjanju avtorskih soloplesov ali kompozicij za največ dva plesalca. o zmagovalcih je odločala žirija, ki so jo sestavljali predsednica Snježana Premuš, Tanja Zgonc in John Taylor. Foto: JSKD

Opus 1 pomeni prvo plesno delo, ki naj bi ga sami ustvarili mladi plesalci. Slovenski sodobni ples se je pred dvajsetimi leti razvijal pod močnim vplivom nemške plesne šole, ki je veliko pozornosti namenjala avtorskemu plesu in mali plesni formi. Kar pomeni, da se mora plesalec sam spopasti s celotnim procesom ustvarjanja, od ideje do končne izvedbe. In v vseh teh letih prav OPUS 1 dokazuje, da so otroci in mladostniki tega več kot sposobni. Pri tem je seveda še kako pomembna vloga mentorja, ki mora ves čas hoditi po tanki črti med vodenjem procesa dela in nevmešavanjem.

Neja Kos, ustanoviteljica tekmovanja OPUS 1

Na 20. mednarodnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev OPUS 1 - Plesna miniatura 2012 je v kategoriji plesalcev, rojenih med letoma 1988 in 1995, slavila japonska plesalka Noriko Nišidate, ki domov odhaja tudi z glavno nagrado za najboljšo miniaturo v celoti. Vse glavne nagrade v nižjih starostnih skupinah so pobrali plesalci iz KD Qulenium Kranj.

Plesalci jutrišnjega dne
OPUS 1 je budno spremljal tudi priznan plesalec in koreograf Matjaž Farič, ki je izbral 30 miniatur, ki se bodo konec avgusta predstavile na uveljavljenem mednarodnem festivalu 7. Front@ sodobnega plesa v Murski Soboti. Nad videnim pa je bil tako navdušen, da je tri miniature izbral celo za otvoritveno slovesnost, "da bodo ljudje videli, kakšna je prihodnost sodobnega plesa." Ta čast je doletela Noriko Nishidate, Jana Rozmana in Aljo Ferjan.

V skupini plesalcev, rojenih med letoma 1996 in 1999, je žirija nagrado za najboljšo miniaturo v celoti podelila Filipu Štepecu, v skupini plesalcev, rojenih med letoma 2000 in 2001, je nagrado za najboljšo miniaturo v celoti prejela Gea Bešter, v skupini plesalcev, rojenih med letoma 2002 in 2003, pa je glavno nagrado prejela Jerca Gril za avtorski ples Radovedna Jerca. Vse tri plesalce KD Qulenium Kranj je pri nastajanju miniature vodila mentorica Saša Lončar.

Kranjski uspeh je dopolnil Jan Rozman, ki so ga izbrali za mladega plesalca, ki mu bodo v prihodnjem letu omogočili ustvariti samostojni plesni projekt.

Strokovna žirija je podelila tudi nagrade za najboljšo izvedbo in najboljšo idejo miniature. V skupini plesalcev, rojenih med letoma 1988 in 1995, je nagrado za najboljšo izvedbo prejela Alja Ferjan iz KD Qulenium Kranj, nagrado za najboljšo idejo pa April Veselko iz Plesne izbe Maribor.

V skupini plesalcev, rojenih med letoma 1996 in 1999, je nagrado za najboljšo izvedbo prejela Kaja Vajdetič iz Plesnega foruma Celje, nagrado za najboljšo idejo pa sta prejeli Maja Medved in Zala Erznožnik Podreka iz KD Qulenium Kranj.

V skupini plesalcev, rojenih med letoma 2000 in 2001, sta nagrado za najboljšo izvedbo (žirija ni podelila nagrade za idejo) prejela Nejc Vene iz KD Qulenium Škofja Loka in Špela Jezovšek iz Društva za umetnost plesa Celje Harlekin.

V skupini plesalcev, rojenih med letoma 2002 in 2003, je nagrado za najboljšo izvedbo prejela Neža Vadnjav s Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, nagrado za najboljšo idejo pa Alma Mimi Arnold in Brina Lekše s Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.

Opus 1 pomeni prvo plesno delo, ki naj bi ga sami ustvarili mladi plesalci. Slovenski sodobni ples se je pred dvajsetimi leti razvijal pod močnim vplivom nemške plesne šole, ki je veliko pozornosti namenjala avtorskemu plesu in mali plesni formi. Kar pomeni, da se mora plesalec sam spopasti s celotnim procesom ustvarjanja, od ideje do končne izvedbe. In v vseh teh letih prav OPUS 1 dokazuje, da so otroci in mladostniki tega več kot sposobni. Pri tem je seveda še kako pomembna vloga mentorja, ki mora ves čas hoditi po tanki črti med vodenjem procesa dela in nevmešavanjem.

Neja Kos, ustanoviteljica tekmovanja OPUS 1