'Beseda je najbolj smrtonosno orožje' je bila osrednja misel govora ob prejemu Nobelove nagrade, pri čemer se je Pinter, znan tudi kot politični aktivist, navezoval predvsem na aktualno politično situacijo. Odbor za dodelitev nagrade pa je izbor utemeljil z besedami, da njegova literarna dela 'odkrivajo nevarnosti vsakdanjega brbljanja in bralce silijo, da vstopijo v zaprte sobe tesnobe.' Foto: SiTi Teater BTC
'Beseda je najbolj smrtonosno orožje' je bila osrednja misel govora ob prejemu Nobelove nagrade, pri čemer se je Pinter, znan tudi kot politični aktivist, navezoval predvsem na aktualno politično situacijo. Odbor za dodelitev nagrade pa je izbor utemeljil z besedami, da njegova literarna dela 'odkrivajo nevarnosti vsakdanjega brbljanja in bralce silijo, da vstopijo v zaprte sobe tesnobe.' Foto: SiTi Teater BTC
Konec meseca na SiTijev oder prihaja muzikal Manjka mi, manjka ... pa ne samo tisto:) v izvedbi svetovnih plesnih prvakov, virtuoznega harmonikarja in Romane Krajnčan ter v režiji Gašperja Tiča. Foto: SiTi teater BTC

Odrske postavitve Pinterjevih dram nemalokrat izzvenijo v temnih tonih, tokrat pa se je zasedba njegove Prevare (Betrayal, 1978) lotila kot farse o medosebnih odnosih. Predstava je v režiji Uroša Fürsta, Jerneja Šugmana in Maše Derganc, ki v njej tudi nastopajo, nastajala dobri dve leti. Besedilo je po Fürstovih besedah napisan "pinterjansko", torej mojstrsko, dialogi pa so izčiščeni; prizori se pred gledalci odvijajo retrogardno.

Na glavo postavljeni ljubezenski trikotnik
Prevara s pretanjenimi in iskrivo duhovitimi dialogi odstira zakotja intimnega sveta protagonistov, polna izdajstev in prevar. Gre za klasični ljubezenski trikotnik, ki se dogaja v intelektualnih literarnih krogih, povzema Fürst, ki v predstavi igra založnika Roberta. Njegova žena (Maša Derganc) je vodja galerije, njun najboljši prijatelj pa literarni agent Jerry, ki ga igra Jernej Šugman. Preigravanje ljubezenskega trikotnika med njimi se retrogardno odvije v devetih prizorih in gledalca popelje "od izpraznjenega konca do nabitega začetka". V drami, za katero je avtor navdih črpal iz osebne izkušnje, vsi varajo in vsi so prevarani ...

Režija: Večne sanje igralcev
Po Fürstovih besedah sta se s Šugmanom nad Pinterjem, Nobelovim nagrajencem za književnost leta 2005, navdušila že v ljubljanski Drami, kjer sta v sezoni 2008/09 sodelovala pri predstavi Vrnitev domov. Po mnogih letih dela z režiserji sta se odločila, da sta pripravljena na prevzem režijske vloge in odgovornosti, ki prihaja z njo. Prepričala sta še Mašo Derganc, ki sprva ni bila navdušena, vendar so navsezadnje v procesu nastajanja predstave zelo uživali.

V ekipi so še scenografinja Barbara Kapelj Osredkar, kostumografinja Nadja Bedjanič in oblikovalec luči Andrej Hajdinjak. Pinterjevo besedilo iz leta 1978 je prevedla Lija Pogačnik.

Kaj še prinaša nova sezona?
Pomembna novost, ki jo prinaša nova sezona teatra, je posodobljen oder, ki omogoča izvedbo tehnično zahtevnejših projektov. Med njimi bo na primer muzikal Manjka mi, manjka v režiji Gašperja Tiča, ki vključuje glasbo v živo, vrhunske plesalce in nastop Romane Kranjčan. Premiera muzikala bo 26. oktobra.

Dogodek sezone bo po besedah organizatorjev gostovanje avstralske zasedbe The Umbilical Brothers, s predstavo Creeps večkrat nagrajenega nemškega avtorja Lutza Hübnerja pa bo gledališče v program prvič uvrstilo lastno produkcijo za najstnike.