Songdrama Erika Gedeona Večno mladi v režiji Sandyja Lopičića, tudi žlahtna komedija letošnjih Dnevov komedije v Celju, igralce mariborskega ansambla postavlja v dom za ostarele. V resnici jih pusti kar v zgradbi mariborskega gledališča, a tu leta 2065 domuje dom za ostarele igralce. Medicinska sestra občasno igralcem dovoli, da preživijo večer na odru, na katerem so nekoč igrali velike vloge. Tu skoraj brez govorjenega besedila in ob spremljavi pianista oblikujejo vloge starostnikov in nam na groteskno zabaven način predstavijo
Songdrama Erika Gedeona Večno mladi v režiji Sandyja Lopičića, tudi žlahtna komedija letošnjih Dnevov komedije v Celju, igralce mariborskega ansambla postavlja v dom za ostarele. V resnici jih pusti kar v zgradbi mariborskega gledališča, a tu leta 2065 domuje dom za ostarele igralce. Medicinska sestra občasno igralcem dovoli, da preživijo večer na odru, na katerem so nekoč igrali velike vloge. Tu skoraj brez govorjenega besedila in ob spremljavi pianista oblikujejo vloge starostnikov in nam na groteskno zabaven način predstavijo "rock'n'roll tretjega življenjskega obdobja". Foto: Damjan Švarc/SNG Maribor

40. izdajo festivala Dnevi satire, ki jih v zagrebškem satiričnem gledališču Kerempuh prirejajo v spomin na enega največjih hrvaških komediografov, Fadila Hadžića, bo 3. junija odprla Drama SNG Maribor z dramo Večno mladi Erika Gedeona v režiji Sandyja Lopičića, v petek, 10. junija, bodo ljubljanski gledališčniki odigrali predstavo Kralj Ubu v režiji Jerneja Lorencija, dva dni zatem pa še igro Demokracija! Josifa Brodskega v režiji Matjaža Zupančiča.

Dramaturginja Željka Udovičić Pleština je 13 predstav izbrala med 59 iz regije, ki so bile prijavljene na festival. Predstavo skopskega Teatra Komedija Primer Harms v režiji Dina Mustafića bodo odigrali zunaj konkurence.

Pogumne predstave, ki sprožajo neposreden dialog z realnostjo
Kot je pojasnila, sta bila pri izboru pomembna kakovost predstav kot tudi spoštovanje različnih estetik. Skupni imenovalec predstav sta politična satira in položaj umetnikov v družbi. Kot so zapisali organizatorji festivala, so na sporedu zelo pogumne predstave, ki se spuščajo v neposreden dialog z realnostjo.

Do 19. junija se bo na odru zagrebškega gledališča Kerempuh zvrstilo več kot 300 izvajalcev. Občinstvo si bo lahko ogledalo predstave Mujo, Suljo in Fata Harisa Pašovića v izvedbi East West centra Sarajevo in Bosanskega narodnega gledališča Zenica. Narodno gledališče iz Beograda na festival prihaja s predstavo Jovana Sterije Popovića Rodoljubi v režiji Andrasa Urbana. Beograjski Atelje 212 je v program uvrščen s predstavo Vinjeni Ivana Viripaeva v režiji Borisa Liješevića, iz Budimpešte pa prihaja ansambel Bele Pinterja z njegovo predstavo Naše skrivnosti. Za predstave v drugih jezikih je zagotovljen prevod v hrvaščino.

Večina predstav bo iz Hrvaške. Med drugimi bodo domačini iz Kerempuha odigrali predstavi Policija Slawomirja Mrožka in Maratonci tečejo častni krog Dušana Kovačevića. Prvo je režiral Miran Kurspahić, drugo Iva Milošević. Hrvaško narodno gledališče Ivana pl. Zajca iz Reke na festival prihaja s predstavo Nad grobom neumne Evrope, ki je nastala po motivih Hrvaške rapsodije Miroslava Krleže. Predstavo je režiral Sebastijan Horvat, ki jo je postavil v čas aktualne begunske krize.

HNK Zagreb bo nastopil s predstavo Na koncu tedna avtorja in režiserja Boba Jelčića, Zagrebško gledališče mladih pa s predstavo Živeli bomo bolje Maje Hrgović v režiji Senke Bulić. Na programu je tudi predstava Born to Please avtorja Saše Božića, ki je koprodukcija več hrvaških gledališč in umetniških delavnic.

V času festivala bodo pripravili tudi druženje z znanim scenaristom in pisateljem iz Bosne in Hercegovine Abdulahom Sidranom. Festival se bo sklenil 19. junija s podelitvijo nagrad.