Barčica za punčke je drama o pravljični junakinji, ki nikoli ne razvije povsem treznega odnosa do realnosti, na koncu pa se realizira kot umetnica. Foto: SNG Drama Ljubljana/Peter Uhan
Barčica za punčke je drama o pravljični junakinji, ki nikoli ne razvije povsem treznega odnosa do realnosti, na koncu pa se realizira kot umetnica. Foto: SNG Drama Ljubljana/Peter Uhan
Barčica za punčke
Produkcija Barčica za punčke je sad mednarodnega sodelovanja, saj gre za dramo srbske avtorice Milene Marković, ki jo je na sceni hrvaškega scenografa Svena Jonkeja postavil makedonski režiser Aleksandar Popovski. Foto: SNG Drama Ljubljana/Peter Uhan

V režijskem prijemu Aleksandra Popovskega, gostujočega režiserja iz Skopja, bodo zgodbo o ironični junakinji, ki samo sebe vidi kot pravljično junakinjo, premierno uprizorili danes ob 20.00. Glavno vlogo v predstavi, za katere kleč je Markovićeva izbrala arhetip pravljice, bo odigrala Barbara Cerar. Cerarjeva je pred krstom predstave dejala, da je bila vloga zanjo velik izziv, saj gledalec junakinjo spremlja od otroka do starke, v prizorih pa jo srečamo v vseh prelomnih trenutkih, na katerih se njeno življenje obrne v povsem drugo smer. Osnovna nit drame Barčice za punčke je torej življenjska zgodba dekleta, ki išče pristne odnose, vedno nekaj izgubi (ali pa vsaj ima tak občutek) in se nazadnje realizira kot umetnica.

Pravljica, ki nam pomaga preživeti
Tokratna pravljica k nam ne stopa kot prikazen iz skrivnostne preteklosti, ampak se zelo dobro vklopi v sodobni čas, ta je namreč pogosto bolj pravljičen, kot je bila preteklost. Sedanjost je namreč brutalna in da bi si olajšali življenje pogosto nevede privzamemo upovedovalna sredstva pravljice, s katerimi nato sami za sebe ubesedimo in si prilagodimo svet. Konflikti s svetom spremljajo tudi druge like iz predstave, ki jo bomo spremljali v prevodu Zdravka Duše. Te like upodabljajo Iva Babić, Katja Levstik, Igor Samobor, Valter Dragan ter sodelavci z AGRFT-ja Klemen Slakonja, Matevž Müller in Tina Vrbnjak.

O drami Milene Marković se je izrekel tud Popovski. Makedonski režiser se zadnje čase ni dosti ukvarjal s sodobno dramatiko in je odgovore na večna vprašanja iskal v klasičnih tekstih. A vseeno ga je besedilo Markovićeve pritegnilo, in sicer že dolgo pred uprizoritvijo ljubljanske Drame. Razlog za to je, da ima Markovićeva, sicer tudi pesnica, "strašno zanimivo poezijo" in je zato zanj ena najbolj zanimivih avtoric dram v regiji.

Produkcijo so sooblikovali še kostumografinja Jelena Proković, scenograf Sven Jonke - scenografijo je označil kot "arhetipsko gledališko" -, oblikovalec luči Milan Podlogar in dramaturginja Darja Dominkuš.

P. B.