Predstava problematizira socialno izključenost manjšin glede na etnični izvor, politično opredeljenost, socialni status in spolno usmerjenost (na fotografiji Primož Bezjak in Joseph Bunn). Foto: SMG/Jasenko Rasol
Predstava problematizira socialno izključenost manjšin glede na etnični izvor, politično opredeljenost, socialni status in spolno usmerjenost (na fotografiji Primož Bezjak in Joseph Bunn). Foto: SMG/Jasenko Rasol
Nickel Stuff je Bernard-Marie Koltès ustvaril kot scenarij za film, na odru SMG-ja pa bo zaživel v režiji Ivice Buljana, ki je na oder postavil že večino Koltèsovih del. Foto: SMG/Primož Lukežič
Predstava Nickel Stuff je koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča in SNG Opere in baleta Ljubljana (na fotografiji baletnik Lukas Zuschlag in igralka Damjana Černe). Foto: SMG/Jasenko Rasol

V Slovenskem mladinskem gledališču (SMG) bo drevi svetovna praizvedba predstave Nickel Stuff, nastale po filmskem scenariju francoskega dramatika Bernarda-Marie Koltesa iz leta 1985.

Predstavo v režiji in dramaturgiji Ivice Buljana je koproducirala SNG Opera in balet Ljubljana. Pričujoča predstava je sedma Buljanova režija Koltesa. Kot je dejal na novinarski konferenci, je bil Bernard-Marie Koltes (1948-1989) oboževalec kung-fuja in plesnih filmov.

Koltes dogajanje postavi v imaginarno predmestje Londona, med mlade Jamajčane. Glavni junak je Tony, po očetu italijansko-britanskega rodu, njegova mama pa je Indijka. Tony je dve leti zapored zmagal na plesnem tekmovanju v lokalnem baru Nickel, tokrat pa se na tekmovanju ni pojavil. Zmagovalec postane mladi temnopolti Babilon. Tony po spletu okoliščin, ki jim nikakor, tudi s plesom, ne uspe ubežati, postane morilec.

Po besedah Buljana je zgodba neke vrste film noir, ki se dogaja med zakotno trgovino, ki jo vodi Armenec Gurian, cestami in mostovi londonskih predmestij in zadimljenim barom Nickel. Po besedah prevajalke Suzane Koncut besedilo osvetljuje Koltesa z drugačnega vidika, kot smo navajeni. Besedilo ponuja malo dramskega govora, dialogi predstavljajo le eno četrtino besedila, preostalo so tehnični opisi.

London iz 80. kot Balzacov Pariz
Glavno vlogo plesalca Tonyja (navdih za osrednji lik je bil Koltesu John Travolta) ima v predstavi Primož Bezjak. Povedal je, da je bilo za igralce zanimivo vprašanje, kako prenesti film na gledališki oder. Kot je dejal Buljan, so v postavitvi poskušali rekonstruirati multikulturni London iz sredine 80. let, vendar ne realistično, saj je to obdobje z današnjega vidika tako drugačno, da je imel občutek "kot bi bral Balzaca".

Janja Majzelj, ki igra Gurianovo hčer, je dejala, da rada ustvarja z ljudmi, ki sami sebe presenečajo, vseeno pa ima igra nekaj "buljanovskih elementov". Nastopajo še Marinka Štern kot Tonyjeva mati, Matej Recer kot Robert, Joseph Bunn kot Tonyjev konkurenčni plesalec Babilon, Damjana Černe kot Jackie, Jernej Gašperin kot Jo in Ivan Godnič kot Gurian.

Kot asistent režije je pri predstavi sodeloval Robert Waltl, kostume je zasnovala Ana Savić Gecan. Scenografijo, video in luči je oblikoval umetniški dvojec son:DA (Metka Golec in Miha Horvat). Glasbo je napisal Mitja Vrhovnik Smrekar, ton pa je oblikoval Silvo Zupančič.