Glavni akterji finančne tragedije odločijo, da mariborska nadškofija vstopi v
Glavni akterji finančne tragedije odločijo, da mariborska nadškofija vstopi v "kazino kapitalizem". Izvedenci za dušo in moralo postanejo poroki za varnost finančne investicije. Foto: Nada Žgank

Mimogrede, na spletni strani Cankarjevega doma so se že pojavili komentarji o tem, kako se bo z javnim denarjem delalo takšno sranje. Ne, ravno to je to: z javnim denarjem je treba odpirati, opominjati in spominjati na te teme. Dejstvo je, da so država in državne institucije že pred časom nehale delovati za interes svojih državljanov. Državne institucije in država delujejo za interes multinacionalnih korporacij, o tem že ptički čivkajo. Mi ne počnemo ničesar za interes multinacionalnih korporacij, ampak delamo za ljudstvo.

Aljoša Ternovšek
"Sam še nisem doživel toliko ovir, nasprotovanj in dvomov kot pri tem projektu," je razkril Sebastijan Horvat. "Odpovedi so se dogajale naknadno... Tega je bilo res veliko in se kar ne konča, še naprej se dogajajo majhne sabotaže. Seveda igramo na karto, da bo projekt odmeven in bomo lahko prepričali naše izvršne koproducente, da bodo nadaljevali zgodbo. Zaenkrat smo se dogovarjali o eni ponovitvi, ker preprosto nimamo denarja in produkcijskih zmožnosti za kaj več. Seveda se mi zdi to popolna katastrofa, ampak ..." Foto: Nada Žgank

Zgodba mariborske nadškofije je največja dolžniška zgodba v času države Slovenije in kronološko pomeni začetek razkroja socialne države, saj celotna država vse od tedaj plačuje dolgove. Ali vemo koliko? Vemo komu? V čigavem imenu?

Vse to se že v vabilu na predstavo sprašujejo ustvarjalci - "kolektiv" so Sebastijan Horvat, Matjaž Latin, Aljoša Ternovšek in Andreja Kopač, ki so podrobnejšo vsebino scenske uprizoritve zaenkrat zadržali zase. Ponovitev predstave bo v soboto v dvorani Union v Mariboru.

Vse, kar je preneumno, da bi izrekli, zapojemo
Igra o antikristu je nastala v produkciji Maske in koprodukciji Cankarjevega doma, Slovenske filharmonije, Lutkovnega gledališča Ljubljana, KUD Borze in Narodnega doma Maribor. Glasbo za predstavo, ki sledi Voltairovemu vodilu "Vse, kar je preneumno, da bi izrekli, zapojemo", je napisala Nana Forte, soliste, med drugim Branka Robinšaka, in zbor pa bo vodil Marko Letonja.

Kdaj smo se sprijaznili z razmerami?
Čeprav se je zlom mariborske nadškofije zgodil že "daleč nazaj", kot priznava Ternovšek, pa ta problem še zdaleč ni rešen. "To pomeni, da se problem še danes dotika - in se bo še nekaj časa - vseh državljanov Slovenije. V zadnjem času je ta zgodba povsem potihnila, sprejeta je kot nekaj popolnoma običajnega," je igralec komentiral v nedavnem intervjuju.

Neposredna demokracija na odru
Kolektiv je za zdaj razkril le, da scena predstavlja ulico, kjer uprizarjajo stvari, kot so ulično sodišče, ulično gledališče in prometna nesreča. "Menimo, da je ključen trenutek, ko ljudstvo vzame pravico v svoje roke in sodi oziroma se skuša odločiti o tej katastrofi. Na odru uprizarjamo nekakšno neposredno demokracijo," je povedal Horvat.

Umetniški kolektiv Was ist Maribor? je sklenil, da projekt, ki tematizira polom mariborske nadškofije, potrebuje glasbeno formo. Izbrali so oratorij. Libreto, ki ga sestavljajo izbrani dokumentarni podatki, so prispevali člani kolektiva, glasbo je podpisala skladateljica Nana Forte.

Pri izvedbi bodo sodelovali Slovenska filharmonija s 40-članskim Slovenskim komornim zborom, solisti Branko Robinšak, Edvard Strah, Tomaž Štular, Robert Vrčon, Saša Čano in Peter Ternovšek, otroški pevski zbor, igralci Miha Arh, Jan Bučar in Rok Kunaver ter drugi.

Člani kolektiva Was ist Maribor? so se združili v času, ko je bil Maribor evropska prestolnica kulture. Takrat so pripravili predstavo o propadu nekdanje Tovarne avtomobilov Maribor (TAM).

Bodo ljudje pogledali stran?
"Če bo dvorana polna ali ne, v vsakem primeru se bo nekaj zgodilo," o današnji premieri razmišlja Ternovšek. "Tudi če bo na pol prazna, bo pokazala na stanje državljanov te države. Modrijani imajo 10.000 obiskovalcev na koncertu ... Če ni dovolj, da v tej predstavi sodelujejo svetovno priznani dirigent, solist ter dobitnik Borštnikovega prstana, in je težava tema, s katero se ne želimo več ukvarjati, je tudi to zrcalo, v katerega ste se že pogledali, ne da bi se tega zavedali."

Mimogrede, na spletni strani Cankarjevega doma so se že pojavili komentarji o tem, kako se bo z javnim denarjem delalo takšno sranje. Ne, ravno to je to: z javnim denarjem je treba odpirati, opominjati in spominjati na te teme. Dejstvo je, da so država in državne institucije že pred časom nehale delovati za interes svojih državljanov. Državne institucije in država delujejo za interes multinacionalnih korporacij, o tem že ptički čivkajo. Mi ne počnemo ničesar za interes multinacionalnih korporacij, ampak delamo za ljudstvo.

Aljoša Ternovšek
Igra o antikristu ali o finančnem zlomu mariborske nadškofije
Igra o antikristu: Oratorij po mariborski nadškofiji
Igra o antikristu ali o finančnem zlomu mariborske nadškofije
Igra o antikristu: Oratorij po mariborski nadškofiji