Vsebina zgodbe je precej filmska.
Vsebina zgodbe je precej filmska. "Govori o ljubezenskih peripetijah in o tem, kako smo mi štirje pri tem popolnoma nesposobni, naši poskusi reševanja pa samo še globlje zapletajo zadeve," je pojasnila igralka Maša Žilavec. Foto: Damjan Švarc

Želim, da bi ta predstava dosegla predvsem to, da bi se igralec in gledalec povezala. Ker zame je teater prostor komunikacije, kjer si lahko viden in slišen. Kar manjka danes v svetu, je prav to, da se slišimo

Režiserka Mateja Kokol
"Erupcija, ki že v prvem prizoru drame Razlogi za srečo bruhne v gledalca z vso silovitostjo, spodnese vsako upanje, da bomo soočeni s simpatično humorno zgodbico, polno površinskih težavic zaljubljenih, poročenih ali srečno razvezanih parov, ampak nas nemilostno zaluča v srčiko partnersko-prijateljskih burlesk," so ustvarjalci predstave zapisali v gledališki list. Foto: Damjan Švarc

V drami Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo nocoj premiera komične drame o partnerskih odnosih Razlogi za srečo sodobnega ameriškega dramatika Neila LaButa. Režijo je prevzela mlada režiserka Mateja Kokol, za katero je to prva samostojna institucionalna gledališka režija.

Gre za prvo slovensko uprizoritev besedila, v katerem Neil LaBute "brez zadržkov reže, s pronicljivim črnim humorjem secira in s provokativno izbiro tem vrta globoko pod plasti zunanjih podob, s katerimi se posamezniki kažejo svetu". Po besedah umetniške direktorice mariborske Drame Diane Koloini je dramatik, ki v svojih delih lovi sodobni življenjski utrip in se intenzivno ukvarja z medčloveškimi odnosi.

V drami Razlogi za srečo iz leta 2013 avtor postavi na nasprotne bregove prijatelja Grega in Kenta ter prijateljici Steph in Carly, ki so med seboj tudi v ljubezenskih odnosih. Vloge so si razdelili mariborski igralci Vladimir Vlaškalić, Matija Stipanič, Maša Žilavec in Mojca Simonič, ki se po daljšem času prevlade klasičnih del na mariborskem odru lahko znova preizkušajo v sodobnem besedilu. V njem so se nekateri po besedah Vlaškalića tudi sami našli.

Na lovu za izgubljeno dušo
Režiserko Matejo Kokol, ki sodi v najmlajšo generacijo gledaliških režiserk in se s to predstavo prvič predstavlja mariborskemu občinstvu, je besedilo vabilo po poti raziskovanja sebe znotraj tkanja človeških javnih in intimnih odnosov. "Izjemna kakovost tega besedila je, da ujame dušo. Ujame to izgubljeno dušo, kjer vsak od nas išče svojo srečo, išče svojo pot, išče svojega sočloveka, išče svoj dom, želi biti slišan in viden," je povedala nanovinarski konferenci v Mariboru.

To idejo je želela tudi režijsko izpostaviti. "Da se zgodi komunikacija, ki v bistvu v našem realnem življenju nikakor ne steče. Želim, da bi ta predstava dosegla predvsem to, da bi se igralec in gledalec povezala. Ker zame je teater prostor komunikacije, kjer si lahko viden in slišen. Kar manjka danes v svetu, je prav to, da se slišimo," je dejala.

Da bi lažje stkali bližino med štirimi protagonisti in občinstvom, je predstava postavljena na mali oder SNG Maribor. Scenografija je ideja same režiserke, dramaturginja je Maja Borin, kostumografinja Suzana Rengeo.

Dramsko besedilo je po mnenju celotne ekipe odlično prevedel Zdravko Duša. "Dialog sam pelje situacijo in pri režiji smo temu sledili. Besedilo je zelo ritmično napisano, zato noben odklon ne funkcionira," je pojasnila režiserka.

Pogled na oder kot pogled skozi kamero
LaBute je tudi scenarist in filmski režiser, kar sije tudi iz vrstic Razlogov za srečo. "Zato tega besedila nisem želela postaviti tipično dramsko. Začela sem se igrati s kadri, kje koga postaviti in kako kot kamera vodiš gledalčev pogled skozi kamero," je pojasnila režiserka.

Želim, da bi ta predstava dosegla predvsem to, da bi se igralec in gledalec povezala. Ker zame je teater prostor komunikacije, kjer si lahko viden in slišen. Kar manjka danes v svetu, je prav to, da se slišimo

Režiserka Mateja Kokol