Po lanski odpovedi bodo abonenti MGL-ja lahko videli tudi Sen kresne noči - smrtni svet je čisto nor, ki ga bo po motivih Shakespearove komedije režiral Jernej Lorenci. Foto: MGL/Mare Vavpotič
Po lanski odpovedi bodo abonenti MGL-ja lahko videli tudi Sen kresne noči - smrtni svet je čisto nor, ki ga bo po motivih Shakespearove komedije režiral Jernej Lorenci. Foto: MGL/Mare Vavpotič
Mestno gledališče ljubljansko je prihodnjo sezono osredinilo na vprašanje, kaj je resnica. Po napovedih direktorice in umetniške vodje Barbare Hieng Samobor bo "tako po izboru avtorjev kot tem in mentalitet" prikazalo "zelo različno galerijo dramskih oziroma človeških različnosti". Foto: MGL/Mare Vavpotič
Eduard Miler
Pohujšanje v dolini šentflorjanski razpira ključne probleme slovenstva in postavlja slovensko dramatiko v sam vrh svetovne dramatike začetka dvajsetega stoletja. Foto: MGL/Mare Vavpotič
Drago Ivanuša
Drago Ivanuša, ki bo za Orlanda prispeval tako libreto kot glasbo, se bo posvetil vprašanju identitete in iskanju svobode ter trenutnemu času, ko "smo se nehali spraševati določene stvari, hkrati pa živimo stisnjeni v kot". Foto: MGL/Mare Vavpotič
Muzikal Rent je zaživel na newyorški off Broadway sceni v prvi polovici devetdesetih letih 20. stoletja, nato pa se zaradi uspeha pri občinstvu in kritiki kmalu preselil na uradni Broadway. Foto: MGL/Mare Vavpotič

Celotno sezono so, kot je povedala direktorica in umetniška vodja gledališča Barbara Hieng Samobor, strnili pod vprašanje, kaj je resnica, kar je tudi vprašanje, ki ga zastavi Zlodej v Cankarjevem Pohujšanju v dolini Šentflorjanski, prihajajoči koprodukciji, treh osrednjih ljubljanskih kulturno-gledaliških hiš, ki jo bo režiral Eduard Miler, premierno pa bo na ogled januarja 2018 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Kot pravi režiser, bo ta "farsični prikaz mentalitete neke skupine ljudi" pravzaprav eksperiment v za gledališke predstave zelo komplicirani Gallusovi dvorani. Prvi korak pri snovanju te predstave je bilo sestavljanje zasedbe, ki je zelo majhna, vendar dovolj mogočna, da bo zavzela celoten oder. Imena za zdaj še ostajajo prikrita.

Usklajevanje glave in srca
Vse zgodbe, ki bodo v prihajajoči sezoni na ogled v MGL-ju, se vrtijo okoli človeške individualnosti in raziskovanja lastnega značaja. Po besedah Barbare Hieng Samobor je prav raziskovanje človeškega značaja posledica trenutnega stanja sveta, ki ga ne bo mogoče urediti, "dokler ne najdemo skladja s svojimi značaji kot kombinacije najmanj glave in srca, če ne še česa drugega". Prav zato se tudi vsa izbrana besedila navezujejo na sodobnost, četudi gre za klasična dela, kot sta Sen kresne noči in Dantonova smrt.

'Stari grehi' prejšnje sezone
Prva premiera na velikem odru pa bo bolj glasbene narave; gre za broadwajski muzikal Rent Jonathana Larsona v režiji češkega režiserja Stanislava Moše, ki se v MGL z režijo muzikala vrača že petič. Muzikal je prestavitev znamenite Puccinijeve La Boheme v newyorško četrt 80. let prejšnjega stoletja, govori pa o preživetju mladih, ki ostajajo zvesti svojim idealom. Po besedah glasbenega vodje Mihe Petriča gre za rokovski muzikal s primesmi džeza, popa in soula.
Sledila bo premiera Shakespearove komedije Sen kresne noči v režiji Jerneja Lorencija, ki je dodal podnaslov Smrtni svet je čisto nor. Predstava bi sicer morala biti na ogled že to sezono, pa so premiero zaradi bolezni v ansamblu odpovedali, zato da so ohranili prvotno zasedbo. Za predstavo o tem, kako deluje človekova podzavest, bo režiser, kot napoveduje Barbara Hieng Samobor, črpal iz izvirnega besedila, veliko pa tudi iz "zaledja emocij in izkušenj" šestih igralcev na odru.

Orlando Virginije Woolf kot muzikal
Na velikem odru bo na ogled še črna komedija Pijani ruskega dramatika Ivana Viripajeva, ki jo je umetniška vodja gledališča označila za najboljše in najbolj kompleksno delo tega ruskega avtorja s predznakom filozofska komedija, ki se potaplja v resnico, prežeto z alkoholnimi hlapi. Režiral jo bo Juš Zidar. Ponovno se v MGL vrača tudi režiser Aleksandar Popovski, ki bo tokrat na velikem odru režiral Dantonovo smrt Georga Büchnerja, ki bo na oder prinesla konfrontacijo divjih in za današnji čas zelo aplikativnih stališč iz burnih časov francoske revolucije. Sezono bo na velikem odru končal izvirni domači muzikal Orlando, ki ga po motivih istoimenskega romana Virginie Woolf piše skladatelj Drago Ivanuša.

Nadaljevanje z gledališko kriminalko
Na Mali sceni bo mogoče videti večkrat nagrajeno igro o krizah znotraj korporacij Vrh ledene gore španskega avtorja Antonia Tabaresa, ki jo je režirala debitantka Mojca Madon: ustvarjalce bodo zanimali mehanizmi, ki v velikih podjetjih privedejo do izolacije, samote in tudi končnega samomora. Prvič v Sloveniji pa bosta uprizorjeni tudi drama Rainerja Wernerja Fassbinderja Kri na mačjem vratu v režiji Ivane Djilas in črna komedija izraelskega avtorja Hanoha Levina Življenje kot delo v režiji Andreja Jusa. Ivana Djilas je Fassbinderjevo delo opredelila za čudaško besedilo s kopico likov, med katerimi se pojavi ženska, za katero se zdi, da razume več kot drugi; pri tem jo bo zanimala kakofonija današnjega časa, razlika med tem, kaj govorimo in kaj razumemo, v predstavi pa napoveduje tudi nastop Murata. Četrta premiera na malem odru bo absurdna komedija Strašni starši Jeana Cocteauja o odnosih v družini v režiji Alena Jelena.

Po uspešno uvedeni gledališki kriminalki v iztekajoči se sezoni so se v MGL-ju odločili, da bodo ta žanr nadaljevali, vendar ne z drugo sezono že videne nadaljevanke, temveč z novo kriminalko v štirih delih Praznina spomina, ki jo trenutno piše Barbara Zemljič, režirala pa jo bo Nina Šorak.