"Ob ukinitvi ste gotovo oblikovali model, v okviru katerega se bo plesna umetnost razvijala. Kakšen je? Kako si predstavljate delo ustvarjalcev v prihodnosti in kako boste zagotovili, da visoko raven plesne umetnosti pri nas ne bo upadla," sprašuje poslanka Pozitivne Slovenije, ki meni, da bi minster moral uvideti daljnosežne posledice tovrstne enostranske odločitve. Foto: BoBo

Center sodobnih plesnih umetnosti (SCPU) je vlada ustanovila lani - gre za enega zadnjih uspehov Majde Širce kot ministrice za kulturo - in je tako vsaj delno potrdil prizadevanja ustvarjalcev in organizacij s področja sodobnega plesa, ki že dolga leta stojijo za pobudami po institucionalizaciji sodobnega plesa, ki bi temu omogočila ustrezne razmere za delo in razvoj področja.
Ukinitev zaradi številnih nedorečenosti in varčevanja
A kot so zapisali v sporočilu iz poslanske skupine Pozitivna Slovenija, "Center za sodobni ples vlada ukinja, še preden je dobil priložnost, da zaživi in dokaže, da si ga slovenska plesna umetnost zasluži oziroma še več, da ga nujno potrebuje." Center namreč zaradi številnih nedorečenosti ni mogel delovati. Matjaž Farič, ki je v začetku leta na mestu v. d. direktorja CSPU nadomestil Igorja Teršarja, marca pa je prosil za razrešitev s tega mesta, je navedel, da CSPU ni smel zaposlovati, ni mogel imenovati sveta zavoda, ni bilo poskrbljeno za podaljšanje najemne pogodbe za prostore, ki so bili delno obnovljeni s sredstvi zavoda, dokončanje prenove pa bi bilo v danih razmerah negospodarno, in sam po več kot mesecu dni ni dobil pogodbe za delo.

Zdaj je vlada javni zavod ukinila, ker s pristojnim ministrstvom ni mogel zagotoviti optimalnih pogojev in finančnih sredstev za začetek delovanja oziroma je ukinitev centra skladna s smernicami vlade o zmanjševanju proračunskih izdatkov. Prihranek v letu 2012 vlada ocenjuje na 660.000 evrov.
Minister, ki spodbuja ali onemogoča ustvarjalnost?
Center se ukinja brez kakršnih koli izraženih alternativ in predlogov, ki sodobnega plesa ne bi prepuščale v neurejenih razmerah. Kot je zapisala Vonta, "bi minister, pristojen tudi za kulturo, moral uvideti daljnosežne posledice tovrstne enostranske odločitve". Še zlasti to pričakuje od ministra, ki pogosto poudarja pomen ustvarjalnosti za razvoj družbe. Tako je v pisnem poslanskem vprašanju izpostavila vprašanje modela, v okviru katerega se bo lahko plesna umetnost razvijala v prihodnosti. Ministra sprašuje, kako si predstavlja delo ustvarjalcev in kako bo zagotovil ohranjanje visoke ravni plesne umetnosti pri nas.
"Se res želite v zgodovino slovenskega ustvarjanja zapisati kot tisti minister, ki je v imenu varčevanja pristrigel ustvarjalnost in onemogočil njen razvoj in širitev, ko je ta najbolj potrebna?" še sprašuje Tamara Vonta.