Koreografijo Nine Pišlar so odplesali Blažka Kobal, Maja Vargazon, Aleš Škaper in Tim Dolinšek. Foto: BoBo
Koreografijo Nine Pišlar so odplesali Blažka Kobal, Maja Vargazon, Aleš Škaper in Tim Dolinšek. Foto: BoBo
Zajtrk na travi
Slika Zajtrk na travi Eduarda Maneta iz leta 1863. Foto: Wikipedia

Na svoji sliki je Manet prikazal duha časa in stanje v takratni pariški družbi, ki je za kulisami dobrega okusa in tradicionalnih vrednot skrivala številne izprijenosti.

Delo do danes ni izgubilo privlačnosti zaradi večplastnosti v dialogu z dolgo tradicijo slikarstva in ker zastavlja družbena vprašanja, ki morda postavljena drugače kot v času nastanka slike, še vedno zahtevajo odgovore.

Ko obleko odvržeta moška ...
V svojem projektu je Puc Križmanova sliko prenesla v današnji čas. Položaj ženske se je v 150 letih močno spremenil. Ni več samo žena, mama ali ljubica. Še vedno je vse to, vendar je tudi uspešna samostojna oseba z lastnimi sredstvi za preživljanje in svojimi pogledi na življenje, zaradi česar so vloge s slike zamenjane.

"Tokrat sta obleko odvrgla moška. Gledalcu sem prepustila vprašanje parov - kdo zapeljuje in kdo je zapeljan - tako lahko vsak najde razlago, glede na subjektivno zavedanje, vrednote in toleranco. Sama predloga slike je sicer podobna.

Upoštevala sem prvotno kompozicijo slike, vnesla pa sem nekaj modernejših, sodobnih atributov kot nosilcev zapisa časa. Prikazani so minimalistično, zelo reducirano in morda je ravno zato vsak detajl na sliki toliko pomembnejši," je o svojem delu zapisala avtorica.

Namen projekta je spodbuditi k razmišljanju, kateri dejavniki so vplivali na veliko spremembo v družbi in spremembo družbe same v relativno kratkem času, z zavedanjem, kje smo danes in kam nas tok pelje.