Laurie Anderson je zunaj strogo umetniških krogov prvič zaslovela leta 1981, ko je njen singel O Superman prilezel do drugega mesta na britanski lestvici. Foto:
Laurie Anderson je zunaj strogo umetniških krogov prvič zaslovela leta 1981, ko je njen singel O Superman prilezel do drugega mesta na britanski lestvici. Foto:

Gre za zvočni zapis njenih koncertov, performansov, političnih pamfletov in filozofskih premišljevanj o svetu, v katerem živimo. Seveda je poudarek na njeni rojstni ameriški grudi in njeni politiki do preostalega skupnega planeta. Laurie je ostra, kritična in neposredna, ko ugotavlja, da Američani niso nikoli doživeli resne katarze in poglabljanja v svoje početje - Dark Time In The Revolution, Another Day In America, The Beginning Of Memory ...

Toda v nasprotju z večino ameriških glasbenikov, ki dvigujejo svoj glas proti ekspanzionistični ameriški politiki, madam Laurie to počne na prefinjen, humoren in zelo intelektualen način. Tudi tokrat ji je v pomoč njen umetniški alter ego Fenway Bergamotom. Toda najbolj pomembna imena na novem albumu so Lou Reed, Kieran Hebden (oz. Four Tet) in Antony Hegarty.

Lou Reed, mož Laurie Anderson, je poskrbel za produkcijo, ki zelo samozavestno posega v etno- in folkmotive arabskih območij pod ameriško vojaško jurisdikcijo. Čeprav se omenja le kot klaviaturist, je pomembno vlogo pri aranžmajih in zvočnih avizih odigral Kieran ali Four Tet, eden izmed mojih elektronskih favoritov. Pevsko podporo umetnici je omogočil Antony Hegarty, frontman skupine Antony And The Johnsons. John Zorn pa je poskrbel za pihala in avtoriteto. Ne pozabimo, album Homeland je prvi po skoraj deset let dolgem studijskem premoru.

Ocena: 4; piše Miroslav Akrapovič