Ob 100. obletnici rojstva tega pianista in skladatelja Gila Evansa je leta 2012 Truesdell izdal album Centennial – Newly Discovered Works of Gil Evans, ki vsebuje deset teh skladb. Album je bil za nagrado grammy nominiran v treh kategorijah in eno tudi osvojil, prislužil pa si je tudi dve nagradi mednarodnega združenja novinarjev (za najboljši album leta in za najboljšo veliko zasedbo). Foto:
Ob 100. obletnici rojstva tega pianista in skladatelja Gila Evansa je leta 2012 Truesdell izdal album Centennial – Newly Discovered Works of Gil Evans, ki vsebuje deset teh skladb. Album je bil za nagrado grammy nominiran v treh kategorijah in eno tudi osvojil, prislužil pa si je tudi dve nagradi mednarodnega združenja novinarjev (za najboljši album leta in za najboljšo veliko zasedbo). Foto:
Z Big Bandom RTV Slovenija je nastopila že vrsta vodilnih tujih džezovskih dirigentov in solistov.

Gil Evans Project je projekt skladatelja in producenta Ryana Truesdella. Ta se je pred leti zakopal v rokopise kanadskega pianista in skladatelja s ciljem, predstaviti njegove izvirne zapise (pri Evansovi glasbi so namreč pomembne prav podrobnosti). Pri tem pa je naletel na več kot 50 še nikoli izvedenih Evansovih skladb in aranžmajev.

Truesdell si je s projektom prislužil tri nominacije za nagrado grammy in en zlati gramofonček tudi dobil. Edini ima namreč dovoljenje zastopnikov za delo z Evansovimi aranžmaji in skladbami (med drugim ima na voljo dela iz Porgy & Bess, Out of the Cool, Individualism, Old Bottle New Wine, Miles Ahead ter repertoar iz obdobja s Thornhillovim orkestrom). Z Big Bandom RTV Slovenija bo Ryan Truesdell predstavil prav to Evansovo zapuščino; danes, 23. aprila, ob 20.00 bo glasbena poslastica gostovala na odru Linhartove dvorane Cankarjevega doma.

Korak pred džezom svojega časa
Povedati je treba, da je Evans z Milesom Davisom sodeloval na številnih njegovih albumih, med drugim na Miles Ahead, Porgy and Bess ter Sketches of Spain (za tega je dobil tudi nagrado grammy za najboljšo džezovsko kompozicijo). Njegova glasbena kariera je bila izjemna, v 70. letih preteklega stoletja je, tako kot še nekaj glasbenikov tistega časa, džezovsko glasbo razvijal in nadgrajeval. Njegovi aranžmaji za večje zasedbe dosegajo in izkazujejo izjemno obvladovanje benda z bogato polifonsko teksturo in za tisti čas napredno harmonsko strukturo, ki je seveda še danes vredna občudovanja. Že konec 40. let je sodeloval z orkestrom Clauda Thornhilla in razširil zasedbo, značilno za klasični big bend - dodal je rogove in tubo. V 60. letih je zasedbo dopolnil še z električnimi glasbili (električni klavir, baskitara itd.) in vse več prostora v svojih kompozicijah prepuščal improvizaciji.

Čeprav je na začetku delno sledil zgledom Duka Ellingtona, je zatem v karieri izoblikoval popolnoma svojevrsten slog pisanja z bogato kromatiko, vendar vedno tonalno zasidrano. Njegove kompozicije prav zaradi tega glasbenikom ponujajo ogromno možnosti tudi za osebno izpoved.

Arhivski zakladi
Ryan Truesdell je končal magisterij džezovske kompozicije. Kot skladatelj in aranžer se loteva različnih projektov - največ časa pa posveča prav Gil Evans Projectu. Pred kratkim je izšla že druga zgoščenka v okviru tega projekta, Lines of Color. Osnovna ideja izhaja iz vnovičnega odkrivanja izvirnih zapisov Gila Evansa, saj so bile številne izvedbe v preteklih desetletjih mogoče zgolj iz transkripcij, med brskanjem pa je prav Ryan Truesdell prišel še do partitur skladb, ki v času življenja Gila Evansa nikoli niso bile izvedene.

Koncertni projekt, posvečen Gilu Evansu v Cankarjevem domu
Koncertni projekt, posvečen Gilu Evansu v Cankarjevem domu