Druga eksplozija – 90. leta je večleten raziskovalni in izobraževalni projekt, ki ga Center in Galerija P74 pripravljata v sodelovanju s Koroško galerijo likovnih umetnosti Slovenj Gradec in Inkubatorjem za mlade kustose. Foto: Center in Galerijo P74
Druga eksplozija – 90. leta je večleten raziskovalni in izobraževalni projekt, ki ga Center in Galerija P74 pripravljata v sodelovanju s Koroško galerijo likovnih umetnosti Slovenj Gradec in Inkubatorjem za mlade kustose. Foto: Center in Galerijo P74

Razstava Druga eksplozija: 90. leta, ki jo bodo odprli danes ob 19.00, je rezultat večletnega projekta, ki ga bodo uro pred odprtjem predstavili njegovi snovalci Andreja Hribernik, Jože Barši, Tadej Pogačar, Iza Pevec in Nina Skumavc.Ti so izhajali iz vprašanj, kako opredeliti 90. leta, čas radikalnih premikov od reprezentacije k produkciji, obdobje institucionalne kritike, kontekstualne umetnosti, nove javne umetnosti participatornih praks, aktivizma, vključevanja socialne sfere, neokonceptualizma in drugih pojavov.
Čas redefinicije kulturnega prostora
Po eksploziji neoavantgarde v 60. letih, ki sta jo na območju Slovenije povzročila predvsem gibanje in skupina OHO, so 90. leta prinesla novo eksplozijo umetniške produkcije. Razumevanje umetnosti tega časa dopušča le zavedanje temeljnih prelomov v regiji, kot so razpad Jugoslavije, osamosvojitev Slovenije in vojna na Balkanu. Ideološki premik od socializma k tržno usmerjeni državni ureditvi je zahteval mentalne premike tudi na drugih področjih. Dogajala se je redefinicija kulturnega polja, s strukturnimi spremembami je povezan tudi vznik novih kritičnih praks v umetnosti.
V Ljubljani in Slovenj Gradcu
Center in Galerija P74 projekt pripravljata v sodelovanju s Koroško galerijo likovnih umetnosti Slovenj Gradec in Inkubatorjem za mlade kustose. Raziskovalni in izobraževalni projekt poteka v dveh delih. Pripravljajo ga v Ljubljani in Slovenj Gradcu, obsega pa raziskave, razstave in spremljevalni program. Uvodni del je namenjen raziskavi zgodovinskega, družbenega in političnega konteksta 90. let. Umetnike zanima institucionalni razvoj in razmerje med urbanimi in ruralnimi okolji Slovenije, na kar je odločilno vplivala kulturna politika takratnega obdobja. Izsledke raziskave in skupnega dela delovne skupine pa bodo predstavili prihodnje leto v drugem delu projekta.