Projekt Between the lines je nastal za prostor Galerije Simulaker, kjer bo na ogled do 28. novembra. Foto: Boris Beja
Projekt Between the lines je nastal za prostor Galerije Simulaker, kjer bo na ogled do 28. novembra. Foto: Boris Beja
Boris Beja
Skozi vračanje glasbenega dela nazaj na notno črtovje v preobraženi, a še vedno abstraktni obliki, avtor ustvarja dnevnik – dokumentira lastno časovnost. Foto: Boris Beja
Boris Beja
Boris Beja v dani situaciji misli umetnost in dela znotraj prostora in časa, ki bi mu večina pripisala osebni, zasebni predznak in ga posledično izvzela iz kategorije delovnega. Foto: Boris Beja

Kipar, kritik in kurator potrpežljivo izrisuje šrafure na prazen notni papir in pri tem ustvarja dnevnik, dokumentira lastno časovnost. Gre za posledico umetnikovega vključevanja v kreativni proces, ki ga soustvarja glasba njegove sostanovalke, njen zvok namreč pronica iz sosednjega ateljeja v njegov delovni prostor. "Repetitivno tvorjenje grafitnih sledi, omejenih s prostorom notnega črtovja in trajanjem glasbene podlage, v sebi nosi časovno sled oziroma je procesualno dejanje, s katerim se materializira osnovna temporalnost in teritorialnost avtorjevega bivanja ter ustvarjanja," je ob razstavi zapisala kustosinja Marina Katalenić. Beja se skuša približati meji med življenjem in delom, značilni za prekarne zaposlitve ter umetnika kot prototip prekarnega delavca.
Umetnik v dani situaciji "misli umetnost in dela znotraj prostora in časa, ki bi mu večina pripisala osebni, zasebni predznak in ga posledično izvzela iz kategorije delovnega". "Pa vendar, ali ni delo umetnika ravno v pripravljenosti na sprejemanje in procesiranje dražljajev iz zunanjega sveta? Ta projekt je sicer avtor sam neločljivo povezal s svojim življenjem. A povezal ga je s svojim življenjem, ker je tudi sleherni projekt (zaradi projekcije časovnosti) povezan z življenjem samim. V tem se meja poklicno-zasebno vzpostavi kot membrana, ki je ravno tako prepustna za dražljaje kot meja, ki zaznamuje prostor njegovega ateljeja in zazdi se, da se najbolj kreativen, produktiven del ustvarjanja odvija ravno na preseku linij/črt/mej oziroma, kot je to avtor poimenoval projekt, Between the lines," še piše kustosinja.
"Vzorci izhodiščne mikrolokacije ateljeja in notnega črtovja se na podlagi valovanja zvoka prevajajo v valovanje prostorskih sprememb na papirju in prostoru ter se preslikavajo v širši plan, kjer status samozaposlenega umetnika v obstoječem umetniškem sistemu še vedno pogojujejo mehanizmi mišljenja in delovanja."
Boris Beja se je rodil leta 1986 v Trbovljah. Diplomant NTF-ja (smer grafična tehnika) in ALUO-ja, smer kiparstvo, je prejemnik fakultetne Prešernove nagrade za kiparstvo. V svojem delu združuje različne likovne prakse v estetiziran in sočasno direkten nagovor, v družbeno kritiko, ki razgalja simptome sodobne družbe. Za seboj ima več skupinskih in stalnih razstav doma in v tujini. Od leta 2014 deluje kot asistent umetniškega vodje Galerije Škuc. Živi in ustvarja v Ljubljani.

Razstava Between the lines bo odprta do 28. novembra.