"Zgledujem se po rokopisu Ivana Cankarja ..." Foto: Vodnikova domačija

Razstava prinaša prikaz različnih postopkov, metod in orodij, ki so potrebni za oblikovanje pisav. Od prostoročnega kaligrafskega oblikovanja črk s preprostim orodjem, kjer se prek štirih zgodovinskih tipov pisav od antike, srednjega veka, do gotike in baroka predstavljajo oblikovni principi potez, ritma, prostora ter odnosov med črkami.

Podobno, kot je risanje osnova za slikanje, ilustracijo in nekatere smeri oblikovanja, je prostoročno pisanje in risanje črk namenjeno spoznavanju ter pridobivanju občutljivosti za delo s tipografskimi elementi, ki v nadaljevanju pripeljejo do uspešnega oblikovanja novih črkovnih vrst.

Vsakodnevne spremljevalke
S pisavo in najrazličnejšimi oblikami črk se posameznik v življenju srečuje tako pogosto, da se veličine in skrivnosti njihovega nastanka skorajda ne zaveda.

"Pri kaligrafiji se pogosto naslanjamo na izročilo preteklih obdobij, skušamo posnemati in osvojiti poteze in tehniko pisanja starih mojstrov in ju interpretirati na sodoben način. Poleg pisal potrebujemo pigment, ki pusti sled poteze na podlagi. To so razni tuši, tinte, barve ... Izbira je velika. Učenje se začne s pravilno držo peresa, z obvladanjem osnovnih potez, s pomočjo katerih napišemo črko. Črke sestavimo v besedo in z besedami zapišemo misel," je v spremnem besedilu zapisal Lucijan Bratuš, eden izmed kustosov razstave.

Tisk je med drugim prinesel tudi potrebo po oblikovanju črk, ki so omogočale postavljanje in razmnoževanje besedil z odtiskovanjem. Razvoj tiskarstva je prinesel nove načine in tehnike oblikovanja črkovnega gradiva, z računalniško tehnologijo pa se je to področje seveda neverjetno razširilo.

Umanjkanje tradicije na naših tleh
Skozi študij oblikovanja črkovnih vrst se sledi razvoju in potrebam po novih pisavah, a v našem prostoru je področje relativno mlado, zato se ni mogoče sklicevati na tradicijo.

"Posamezniki smo, v okviru predmeta Tipografija na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, Naravoslovnotehniški fakulteti in Pedagoški fakulteti, začeli raziskovati in graditi metode dela, ki so prek kaligrafije pripeljale do načrtovanja tiskarskih črkovnih vrst. Na področje tipografije smo prenašali izkušnje iz slikarstva, grafike, arhitekture in likovne teorije," je še zapisal Bratuš.

Razstavo bosta drevi ob 19. uri odprla Boštjan Botas Kenda, dekan ALUO-ja, in Petja Grafenauer, vodja galerije Vodnikove domačije Šiška.