Prenovljeni postavitvi predstavljata dve pomembni osebnosti iz slovenskega kulturnega življenja na prelomu iz 19. v 20. stoletje. Foto: Loški muzej
Prenovljeni postavitvi predstavljata dve pomembni osebnosti iz slovenskega kulturnega življenja na prelomu iz 19. v 20. stoletje. Foto: Loški muzej

Na Loškem gradu jim je uspelo najti primeren prostor za celovit pregled Groharjeve ustvarjalnosti. Koncept razstave je zastavljen kronološko, temelji pa na Groharjevih zgodnejših delih. Pretežno gre za njegov portretni opus, ki so ga predstavljali že lani ob stoletnici impresionistove smrti. Postavitev pa poživita Groharjevo slikarsko stojalo in slikarski kovček.
Ker Loški muzej tipičnih Groharjevih impresivnih krajin ne hrani, jih pri pregledu njegova opusa zajema prek reprodukcij. Oba segmenta Groharjevega ustvarjanja pa povezuje najnovejša pridobitev muzeja – doslej neznana slika žetve. Na sliki je razviden zametek Groharjevega posvečanja krajini, po kateri je tudi najbolj znan.
Muzej je sliko kupil lani od zasebnika in opravil rentgensko analizo, s katero potrjuje pristnost slike. Ta je brez signature, vendar pa to v Groharjevem opusu ni izjema. Podpis pa bi lahko bil tudi odrezan, saj je bila slika sprva drugačnega formata. Umetnikovo potezo tako potrjujeta način slikanja in barvna paleta.
Pred letom, ko bomo zaznamovali 90 let Tavčarjeve smrti
Ob novi Groharjevi postavitvi so odprli tudi prenovljeno stalno razstavo pohištva in del pisatelja Ivana Tavčarja, ki se mu bodo na Škofjeloškem še posebej posvetili prihodnje leto, ko mineva 90 let njegove smrti. Ob tej obletnici pripravljajo nove učne ure in tematske poti na podlagi Visoške kronike, kot novost predstavljajo tudi poenostavljeno različico Visoške kronike, namenjeno otrokom s težavami pri branju.