Barve imajo v konstruirani umetnosti še nekoliko večjo vlogo kot običajno. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Barve imajo v konstruirani umetnosti še nekoliko večjo vlogo kot običajno. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Umetnost Edgarja Knoopa
Svetloba, barva in prostor kot jih je v svoji umetnosti zlil Edgar Knoop. Foto: Mestna galerija Ljubljana

Kako torej izbrati dela, ki bodo umetnika predstavila tako, da bodo obiskovalci razstavo zapustili z vsaj približno takim vtisom, kot bi si želel umetnik? Predstavnika nemške konstruirane umetnosti Edgarja Knoopa so poskusili predstaviti v Mestni galeriji Ljubljana, kjer so odprli pregledno razstavo njegovega dela.

Umetnik in dolgoletni akademski učitelj na oddelku za eksperimentalno in uporabno barvno teorijo akademije za likovno umetnost v Münchnu se bo v Ljubljani predstavil s prikazom barvnih profilov, svetlobnokinetičnih stel, kolažev in reliefov, maket, tapiserij in grafik. Dela so nastala v štirih desetletjih umetniškega ustvarjanja in preučevanja razmerij med barvo, svetlobo in arhitekturnim prostorom, tistih komponent, ki opredeljujejo konstruktivno-konkretno umetnost.

Knoopove sledi onstran obzorja
Razstavi Traces beyond the horizons 1966-2006 na pot je izšel obširen katalog z besedili nemških piscev, ki so več čas spremljali ustvarjanje avtorja. Aleksander Bassin, direktor Mestne galerije Ljubljana, je v katalogu zapisal, da ni naključje, da sta se kar dva neodvisna kritika v svojih zapisih k ljubljanski pregledni razstavi Edgarja Knoopa ozrla v zgodovino abstraktne umetnosti vse do Pieta Mondriana. Dolgoletne raziskave in odkritja, da del moderne umetnosti niha med znanostjo in tehnologijo, so koristili tudi nekaterim vizualnim umetnikom v svetu. Ti so želeli preseči prelom med tehniško resničnostjo in resničnostjo vsakdanjika oziroma "vpeljati tehniške resničnosti v imenu kulture oziroma umetnosti v vsakdanjost". Pojem oblikovanja je postal tako pomemben, da je "nasilno vstopil" v svet izraznih in predstavitvenih oblik. A le do tiste mere, o kateri pričajo tudi razvojne stopnje ustvarjanja Edgarja Knoopa. Domišljijski svet zato ni bil prizadet, svetloba, barva, prostor in gibanje še vedno delujejo tako, kot se od njih "pričakuje".

V Ljubljani bo vpogled v Knoopovo umetnost seveda omejen le na majhen del njegovega obsežnega ustvarjanja - a vsekakor dovolj, da se nam nemški umetnik predstavi. Kustosinja razstave je Mateja Podlesnik. Razstava bo odprta do 15. oktobra.