Pijani Silen, Dionizov spremljevalec, na grafiki Joseja de Ribere. Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/Jörg P. Anders
Pijani Silen, Dionizov spremljevalec, na grafiki Joseja de Ribere. Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/Jörg P. Anders

Riberova kariera grafika je bila najverjetneje omejena na kratko obdobje med letoma 1620 in 1630.

To, da so njegove jedkanice nastale v okviru enega desetletja, in to na začetku njegove umetniške poti, ponuja domnevo, da je mladi španski umetnik z njimi zaslužil za preživetje, ko se je preselil v Italijo. Prek grafik je lahko svojo umetnost predstavil širokemu občinstvu, z njimi je nase opozoril potencialne naročnike.

Lastijo si ga Španci - in Italijani
Vendar pa se grafiki ni posvečal samo zaradi zaslužka. Kot izkušenega risarja ga je pritegnila predvsem zaradi občutka spontanosti, ki ga je lahko dosegal v tehniki jedkanice. Poleg tega, da je obveljal za najpomembnejšega španskega grafika, pa Riberove grafike predstavljajo tudi vrhunec italijanske jedkanice 17. stoletja.

Razstava bo na ogled do 6. novembra, izvemo na spletni strani Berlinskih državnih muzejev, pod okriljem katerih deluje Slikarska galerija.

Izrinil konkurenco iz Neaplja
Ribera se je rodil v Jativi v španski avtonomni skupnosti Valencia. Učil se je pri Franciscu Ribalti v Valencii. Leta 1616 se je poročil v Neapelj in večino življenja prebil v Italiji. Nanj sta vplivala Corregio in Caravaggio. V Neaplju je ustvaril pravi slikarski monopol, tako da so se iz tega mesta morali umakniti številni slikarji.

Bil je predstavnik neapeljskega baročnega slikarstva. Slikal je predvsem sakralne motive, svetnike, mučenike in žanrske prizore. V prvem obdobju je uporabljal temni chiaroscuro, pozneje nekoliko svetlejše tone. V ostri svetlobi njegove postave mnogokrat kažejo tudi naturalistične, surove detajle.