Eden od razstavnih predmetov. Foto: Miran Kambič
Eden od razstavnih predmetov. Foto: Miran Kambič

Podobno kot v umetnosti šestdesetih je tudi v nakitu instalacija sestavljena iz medsebojno povezanih objektov, z določeno pripovedno vsebino. Vzajemno delovanje objektov je konceptualno, s pripovednostjo, povezano s svetlobo, zvokom, okusom, tipom, vonjem in različnimi drugimi mediji, in se pojavlja v nakitu od sedemdesetih let dvajsetega stoletja dalje.

Petra Bole v publikaciji Nakit kot umetnost. Kratek premislek o umetniškem nakitu.

Razstava osvetljuje drugačen pogled na razstavne predmete - nakit, in sicer je njegova nosljivost potisnjena v ozadje, avtorica se v celoti oddalji od ornamentalne in ekonomske vrednosti nakita. V ospredje je postavljeno vprašanje možnosti nosljivosti torej, "kaj bi se zgodilo, če bi se nosilo."

Kot so zapisali v vabilu, utesnjenost svobode v svojem imenskem protislovju naslavlja relativno in delno razumevanje svobode, eno temeljnih človekovih gonilnih sil. Prostorski parametri instalacije zahtevajo participatornost obiskovalca, ki s premikom telesa spremeni svoj pogled. V belih hišicah ali, metaforično rečeno, na drevesih sredi gozda, so namreč hibridne pošasti, potencialno nosljivi nakit.

Razstava je nadaljevanje projekta Sodobni umetniški nakit, ki je bil pred meseci predstavljen v Šivčevi hiši v Radovljici. "Celoten projekt z radovljiško razstavo vred je posebnega pomena za slovenski umetniški prostor. Ne vključuje zgolj izključno konceptu podrejenega unikatnega nakita, temveč njegove performativne lastnosti uporabi za instalacijo, ki je komunikacijsko bolj dodelana od klasične predstavitve nakita v vitrinah," je o razstavi dejala kustosinja Katarina Stopar.

Boletova je s temo Nakit kot umetnost lani doktorirala na Fakulteti za humanistične študije v Kopru, na fakulteti za dizajn pa vodi katedro za produktno oblikovanje. Leta 2003 je ustanovila Društvo oblikovanja nakita Slovenije DONS, ki mu je predsedovala do leta 2015. Samostojne razstave pripravlja od leta 1998.

Podobno kot v umetnosti šestdesetih je tudi v nakitu instalacija sestavljena iz medsebojno povezanih objektov, z določeno pripovedno vsebino. Vzajemno delovanje objektov je konceptualno, s pripovednostjo, povezano s svetlobo, zvokom, okusom, tipom, vonjem in različnimi drugimi mediji, in se pojavlja v nakitu od sedemdesetih let dvajsetega stoletja dalje.

Petra Bole v publikaciji Nakit kot umetnost. Kratek premislek o umetniškem nakitu.